• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door mark vds car hifi

Origineel gepost door GSi Twente

Deze zullen toch hopelijk wel passen?

8a_1_b.JPG

BBS E30, 9x13.

Ebay?

Klopt... in de laatste flash staat een erg dikke City... die heeft 9Jx13 met ET5 rondom en 195-45-13 SP9000's.

Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta

dat zeggen te tegen mij nou ook altijd.

Zou dat komen omdat ik met een 2.0 rijd met 1.2 achterop.

heb et net anders om lijkt en klinkt snel maar et is maar een 1.2:P.

als ik 160 km/h rijd dan lijkt et ook net 250km/h:thumbup en et gaat om de kick dus heb misschien wel net zoveel lol met m'n 1.2. hahaha

alleen driften is wat minder met 1.2 alleen bij nat wegdek. :(

heb vandaag wedstrijdje gedaan tegen; een mercedes 2.5 liter 6 cilinder op gas van 1966.

heb zelf een c1 citty 1.2 getuned van 1976.

ik was stukje sneller dan die lompe benz:jerry

gingen van stilstaand optrekken tot 130km/h lag bij 130 km/h zeker 15meter voor:thumbup en dat voor een 1.2!!

zal die beste man nie ged8 hebben ik ben zuinig op mijn oldtimer :P

maare waar kennen we meer info vinden over da wonder kitje :thumbup

mijn 1.2 die mag ook wel wa sneller :D

greetz :angel:wors

is dat eenvoudig dan? een Corsa ontsteking erop zetten?

Kan die van de 1.2 ook of alleen van de 1.0?

En wat heb je allemaal nodig?

Denk niet dat ik het snel zal doen hoor, maar ben nieuwsgierig wat je exact moet vervangen..

als het allebei ohv tjes zijn maakt da nie uit.

is gewoon een kompleete ontsteking dus oude er uit trekken andere er in en effe afstellen.

zit ook bobine bij en ontstekingsmodule en kabeltjes.

dus nooit meer puntjes vervangen:thumbup

ja k vind da setje ook aardig aan de prijs :o

maar goed meer info over de corsa ontsteking is welkom :D

we blijven nederlanders he :jerry

en wat is beter die corsa ontsteking of da setje ?

Wat ik zo op de site van sparcon begreep, hebben zij ook setjes voor getunede motoren met hogere compressie. Lijkt me dat die beter geschikt zijn dan standaard corsa-spul.

Maar als je toch een standaard 1.2 blok hebt, kan je net zo goed die van de Corsa pakken denk ik..toch?? :angel

Origineel gepost door ZOAB

Wat ik zo op de site van sparcon begreep, hebben zij ook setjes voor getunede motoren met hogere compressie. Lijkt me dat die beter geschikt zijn dan standaard corsa-spul.

Maar als je toch een standaard 1.2 blok hebt, kan je net zo goed die van de Corsa pakken denk ik..toch?? :angel

helemaal mee eens!

mijn 1200 is lang niet standaard meer:thumbup

heb em in 2005 een ander 1200 blokje gegeven 1200N en compleet gereviseerd met betere lagers voor hoge toerentallen.

heb compressie verhoogd naar 11:1 en heb de in en uitlaat kanalen flink vergroot.

heb klepflow terug gebracht naar 15 graden en hele gebeuren gepolijst. vliegwiel flink afgedraaid en het orgineele uitlaat spruitstuk opgefreesd en na eerste stuk direct een dikkere rvs uitlaat gemaakt, met een absorbsie demper er onder.

en heb et blok een beetje uitgebalanseerd en timings veranderd.

en als laatste een goede ontsteking (heb even gekeken op site maar kost best duur).

als zelf moet betalen zou ik er een corsa ontsteking opzetten en als et blok toch orgineel is dan merk je toch geen verschil tussen een corsa ontsteking of dat wat ik heb, alleen met hogere commpressie heb je veel voordeel met een betere vonk.

paar foto's van blok revisie

automotor1034inter4zy.jpg

automotor1039inter0ve.jpg

imag002851qm.jpg

imag00338yy.jpg

weet imand nog een snelle nokkenas voor een 1200??

Origineel gepost door vincent23

zal die beste man nie ged8 hebben ik ben zuinig op mijn oldtimer :P

maare waar kennen we meer info vinden over da wonder kitje :thumbup

mijn 1.2 die mag ook wel wa sneller :D

dat is de auto van m'n vader 2.5 mercedes m'n broertje reed er in en wilde even kijken wat sneller was en hij had echt volgas. ik ook :P

1.2 sneller maken is niet zo moeilijk als je een beetje kunt lassen.

haal de orgineele uitlaat er onder weg vanaf uitlaatspruitstuk.

dan zie je 2 pijpen die na ongeveer 1 meter ofzo in elkaar samen gaan naar 1 pijp.

daar is het geheel een beetje geknepen als je nu zelf een soort mooiere overloop maakt van die twee pijpen naar 1 pijp (betere flow(zie foto)) dan pak je zo 1000 toeren extra en dat merk je best en kost alleen beetje werk.

standaard zijn die pijpen gewoon beetje dicht geknepenen vast gelast (kijk maar onder de auto) als je dat mooi laat overlopen naar 1 pijp trekt de auto stuk beter;)

heb zelf de hele uitlaat vervangen door rvs en het koppel stukje veel verder naar voren gelegd. (moeilijk verhaal waarom ik dat gedaan heb) maar kan voor orgineel ook best bij dat koppelstuk beneden gedaan worden en is goed merkbaar. (had het eerst zelf ook maar later alles vervangen voor dikkere pijp en koppelstuk verlegd).

imag0040uitlaat0be.jpg

imag0042uitlaat1jpg21is.jpg

:thumbup goed bezig theo !

pfff t kreng wil nog nie op gas draaien grrr (jah tank zit vol), en stationait op benzine wil ook nog nie zo lekkel :cry

de general staat trouwens weer voor de keet :( roept zachtjes jiha

interieur zit er weer in + stoelen en claxon natuurlijk :wub

klussen met kijkers (leuk sleutelen voor de deur) NOT

Origineel gepost door JP28

:thumbup goed bezig theo !

pfff t kreng wil nog nie op gas draaien grrr (jah tank zit vol), en stationait op benzine wil ook nog nie zo lekkel :cry

de general staat trouwens weer voor de keet :( roept zachtjes jiha

interieur zit er weer in + stoelen en claxon natuurlijk :wub

klussen met kijkers (leuk sleutelen voor de deur) NOT

is het een c kadet 1200? zo ja loopt hij al lang op gas??

kennis van mij heeft een c1 citty 1200 op gas en wilde ook niet best meer op gas lopen en ook slecht op benzine en er zat geen pit meer in de motor 90 km/h.

heb toen de kop er afgehaald en zag dat de kleppen waren ingeslagen door het gas, dus geen goede vulling meer, slecht stationair en geen pit meer.

zelfde problemen???:wtf

:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel

de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij...

:hmmz

Origineel gepost door JP28

:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel

de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij...

:hmmz

Hoi,

Zorg er eerst voor dat de motor zeer netjes op benzine loopt alvorens je aan de gang gaat met LPG.

Groeten,

Mark:thumbup

Terug
Naar boven