• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door JP28

:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel

de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij...

:hmmz

misschien lekke inlaatklep???:hmmz

slecht stationair, blaast terug in filter en loopt op hogere toeren redelijk. klinkt als lekke inlaat klep!:(

Ik heb ook nog een elektronische ontsteking liggen

van zo'n corsa voor een 1.2 kadett. Als iemand er

belang bij heeft dan hoor ik het wel.

heb foto s gezien van de inbouw.hij moet een paar kleine geitjes:P veranderen en dan denk ik dat hij wel loopt.

jp jou got mail

:wors altijd handig zo'n pipo he

stomme ik heeft wat kleine dingetjes verkeerd gedaan :o

morgen maar ff in orde maken

:thumbup

voor de in en uitbouw liep ie volgens mij wel aardig, nu schiet ie zo nu en dan ook spontaan uit de 2e versnelling :o nou dat weer.....te gehaast allemaal gedaan waarschijnlijk, binnenkort een weekje vrij...dan meer suc6 hoop ik

ja had ik gezien van de blauwe coupe.

op zich geen verkeerde auto paar plekjes en een deuk in de dorpel en natuurlijk c2 schermen:P

maar denk dat hij weer een motor heeft gekocht was zo,n

allweatermotorrijder hahaha.maar die hadden ze zijn motor gejat dus effe een overbrugingsauto.en het word denk ik weer beter weer dus wil hij weer motor gaan rijden.

hij heeft er bij mij 1100 euro voor betaalt met nieuwe apk

en als er verder niks aan kapot gegaan is is de prijs redelijk :hmmz

Aha dus hij doet m niet weg omdat er iets mee is, dat is iig beter;)

Maar wat ik er zo van heb gezien was ie zeker niet slecht

dus die prijs is dan best redelijk ja.

nee klopt.alleen hij heeft er bij staan niet de mooiste dat klopt

zitten wat krassen en deukjes in en beschadigingen.

maarja ats velgen met goede banden koffer van binnenuit te openen verder standaart

meende dat alleen de dynamo een beetje gierde maar dat wist hij bij de aankoop:P

ooijenm wat nou dan gestopt met het 16 klepper project????

Waarom??

EN JP doe eens wat aan die foto man is de pagina is zo niet meer te lezen iedere keer van links naar rechts.

jep is die van ooiman.:hmmz

ziet hij het nu dan toch nie zitten

een keer gestopt andere keer begonnen dan weer gestopt:cry.wat nu:hmmz

heej ik heb volgens mij nog zoo een uitlaat liggen !!!!. nog belang bij ? ik hoor het wel Origineel gepost door toppertheo

Origineel gepost door vincent23

zal die beste man nie ged8 hebben ik ben zuinig op mijn oldtimer :P

maare waar kennen we meer info vinden over da wonder kitje :thumbup

mijn 1.2 die mag ook wel wa sneller :D

greetz :angel:wors

dat is de auto van m'n vader 2.5 mercedes m'n broertje reed er in en wilde even kijken wat sneller was en hij had echt volgas. ik ook :P

1.2 sneller maken is niet zo moeilijk als je een beetje kunt lassen.

haal de orgineele uitlaat er onder weg vanaf uitlaatspruitstuk.

dan zie je 2 pijpen die na ongeveer 1 meter ofzo in elkaar samen gaan naar 1 pijp.

daar is het geheel een beetje geknepen als je nu zelf een soort mooiere overloop maakt van die twee pijpen naar 1 pijp (betere flow(zie foto)) dan pak je zo 1000 toeren extra en dat merk je best en kost alleen beetje werk.

standaard zijn die pijpen gewoon beetje dicht geknepenen vast gelast (kijk maar onder de auto) als je dat mooi laat overlopen naar 1 pijp trekt de auto stuk beter;)

heb zelf de hele uitlaat vervangen door rvs en het koppel stukje veel verder naar voren gelegd. (moeilijk verhaal waarom ik dat gedaan heb) maar kan voor orgineel ook best bij dat koppelstuk beneden gedaan worden en is goed merkbaar. (had het eerst zelf ook maar later alles vervangen voor dikkere pijp en koppelstuk verlegd).

imag0040uitlaat0be.jpg

imag0042uitlaat1jpg21is.jpg

Quote:
Origineel gepost door hampel

heej ik heb volgens mij nog zoo een uitlaat liggen !!!!. nog belang bij ? ik hoor het wel

Quote:

denk niet dat jij zo'n uitlaat hebt liggen.

want ik heb em zelf ontworpen:thumbup

geheel eigenbouw en heb et ook nog nooit eerder gezien.

post eens een foto van et ding ben wel benieuwd hoe die van jou gemaakt is.:kewlpics

Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta

dit ziet er wel netjes uit.

veel minder geknepen inderdaad maar hoe zit het met je tegendruk???

tegen druk krijgt hij wel van het spruitstuk en daarna moet je zorgen dat je zo min mogelijk restricties er tussen hebt zodat je een goede flow krijgt.

je moet natuurlijk niet direct een pijp van rond 60 er onder doen want dan gaat et mis.

ik geloof dat een 1200 max 45 kan hebben (auto motor zonder turbo en niet enorm getuned).

als je met je standaard pijp die restrictie er uit haald krijg je alleen maar voordeel.:thumbup

:( voorlopig geen tijd voor de kadett (general lee) denk dat ie een tijdje op stal gaat (lijkt wel een kip ff ophokken) :P

of er moet een goed bod zijn....:o

voorlopig blijft ie nog hoor

heb er nu een citroenZX 1.9D bij met slechts 250.000 op de teller, rijdt als een nieuwe :vertag

Originally posted by JP28

:( voorlopig geen tijd voor de kadett (general lee) denk dat ie een tijdje op stal gaat (lijkt wel een kip ff ophokken) :P

of er moet een goed bod zijn....:o

voorlopig blijft ie nog hoor

heb er nu een citroenZX 1.9D bij met slechts 250.000 op de teller, rijdt als een nieuwe :vertag

Ik reed er net 5 min. geleden nog langs:jerry

gewoon doorblijfen bouwen jongens.

Ben net zelf ook weer uit het putje komen kijken...

Leek ff of alles tegenzat maar nu weer volgas er tegen aan.

tis nu hoofdzakelijk ff tijdgebrek en wil em wel fixen hoor....hij gaat dus eventjes de stalling in en als ik dan weer tijd heb (of als we verhuisd zijn en een garage hebben) dan verder

dan kom je toch ff langs bas ??? heb je nie gezien, weet ook niet waar jou huis woont hahaha dr rijdt ook een groene coupe rond (is dat een vrouw ?) heeft ook een goudkleurige manta B

(broertje zie ik vaker met witte corsa):P

koffie staat klaar !

:D

Terug
Naar boven