• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door mantameijel

wow, vette velgen. geeft zo'n city meteen wat meer aanzien.

ik zou er niet te strakke banden opleggen, dit ivm beschadigingen door stoepranden.

Banden breder dan de velg gaat iig niet. Dit omdat de velg nu bij max uitveren de schokker al raakt. Moet dus n spacer hebben.

Achter is er ook maar 1cm ruimte tussen velg in binnenkant binnenscherm.

Groeten,

Mark:thumbup

PS: iemand iets liggen in de buurt van 205 45 r15?

Mark .kijk voor Nankang banden, die zijn betaalbaar en rijden zeer goed!!!!Kijk ook op hun site of ze er in jouw gezochte maat zijn .................

ja mark ga toch nie ligge klooien met gebruikte banden op die bling bling velgen.heb je ze er dadelijk op liggen en dan zitten er bulten of scheuren in of zijn ze bijna kaal.en dan aquaplanning en dan is het nie bling bling maar kling klang kleter naar de velgendokter:vertag dus.

op je berlinetta ga je niks bezuinigen maar op het enigste kontact met het asvalt wil je op besparen.das op de verkeerde plaats bezuinigen

Origineel gepost door pipo

ja mark ga toch nie ligge klooien met gebruikte banden op die bling bling velgen.heb je ze er dadelijk op liggen en dan zitten er bulten of scheuren in of zijn ze bijna kaal.en dan aquaplanning en dan is het nie bling bling maar kling klang kleter naar de velgendokter:vertag dus.

op je berlinetta ga je niks bezuinigen maar op het enigste kontact met het asvalt wil je op besparen.das op de verkeerde plaats bezuinigen

Das inderdaad waar hans.

Maar dat neemt niet weg dat er misschien ergens nog een goed setje banden ligt. Wellicht van een schadeauto?

Afgereden banden zijn niet interessant, maar goede gebruikte zeer zeker wel!

Groeten,

Mark:thumbup

ok gelukkig dan maar:jerry:jerry

anders hebben we dadelijk weer een c kadett minder met rijder of rijdster:cry;)

Die Nankangs zijn goede banden ik heb ze onder m'n dagelijkse manta liggen loopt perfect en ze zijn niet duur.

Ik vind ze vergelijkbaar met een michelin band.

Ik heb 195/50 15 op een 7j velg.

user_506_gal_5_pic_3.jpg

heb een vraag!

ik wil mijn sr velgen uit laten lassen (weet al iemand in de buurt voor weinig) maar hij vroeg hoe breed moeten ze worden?:hmmz

ja zo breed mogelijk natuurlijk!:thumbup

hoe breed kan ik op mijn c1 citty zetten? zonder bij elk hobbeltje in de wiel kast te schuuren?

heb redelijk stugge veren (moet ooit nog wel meer verlaagd worden) en heb rondom koni rood verstelbaar:thumbup

fotosopelcityklaar10079tx.jpg

ik dacht dat 7J mogelijk moest zijn zonder problemen.

Ik rijd zelf met 7J ATS velgen en heb geen probleem met aanschuren is 6cm verlaagd met koni Geel rondom.

Mss dat 8J ook nog kan achter maar daar weet ik niet van hoe je daar mee wegkomt.

Ik had zelf op mijn vorige sedan 7j voor en 7,5j achter, dat ging perfect (banden voor 175-50-13 en achter 195-45-13).

100_0660a.jpg

100_0658a.jpg

Dezelfde maat velgen komen nu ook weer op de Coupe als die klaar is....

Origineel gepost door astra h

rooie konis zijn niet verstelbaar:jerry

en 8.5 gaat ook nog:vertag

rooie koni is wel verstelbaar (zeker weten ):vertag

je moet alleen even weten hoe:thumbup

dus voor 8 J en achter 8.5J zonder problemen ook met stuurom van een drempel af of uitrit?

weet niet of en hoeveel m'n auto verlaagd is en wat standaard is maar mijn voorspartbord zit 29 cm van het hart van de velg (as voorwiel) en achter zit het spatbord 30 cm van as achterwiel.

is hij nou verlaagd of is dat ongeveer orgineel?

Origineel gepost door astra h

rooie konis zijn niet verstelbaar:jerry

en 8.5 gaat ook nog:vertag

KONI ROOD IS WELDEGELIJK VERSTELBAAR

STAAT ER OP ADJUSTEBLE

Origineel gepost door toppertheo

dus voor 8 J en achter 8.5J zonder problemen ook met stuurom van een drempel af of uitrit?

weet niet of en hoeveel m'n auto verlaagd is en wat standaard is maar mijn voorspartbord zit 29 cm van het hart van de velg (as voorwiel) en achter zit het spatbord 30 cm van as achterwiel.

DAN IS HIJ 50 OF 60 MM VERLAAGD

Origineel gepost door pipo

Origineel gepost door toppertheo

DAN IS HIJ 50 OF 60 MM VERLAAGD

das wel redelijk wat of niet ik vind het eerst wel mooi zo:D kan de meeste drempels nog met hogesnelheid nemen:thumbup

Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta

Koni rood is zeker verstelbaar.

Moet alleen ff weten hoe (is wel makkelijk)

heb je rode koni (ga er van uit van wel).

als je de koni beet pakt dan trek je hem helemaal uit tot hij niet verder wil. dan pak je een stuk ijzerdraad (of ander lang hard iets).

aan de bovenkant zit een gaatje van ongeveer 5mm daar druk de de draad door heen en na een poosje prutsen komt er een rubber ring uit (die haal je er af).

dan druk je de koni weer helemaal in en tot op de bodem en draai je hem langzaam naar lings of rechts tot je een weerstand voelt.

als je hem naar lings draait dan word hij stugger en als je hem naar rechts draait word hij losser (of anders om):vertag (staat wel op de demper en anders probeer je maar wat)

probeer maar en je zult versteld staan :o:thumbup

Terug
Naar boven