• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

heb nog wel wat standaart veren liggen gebruikt voor 10€ per stuk.

en ook nog een nieuwe verlagingset voor 90€ of eventueel 2 nieuwe verlagingsveren van voor voor 50€ net wat je wil:P

afhalen en verzending is mogelijk:angel

maar als je de veren mooi vlak slijpt en zorgt dat ze evenlang zijn en vast zitten en tegen de aanslag dan kunnen ze volgens apk norm niet afgekeurt worden daar ze dan niet gebroken zijn

Origineel gepost door ZOAB

Nou moe :(

Net C-Kadettje door de pre-APK gedaan:

- remslangen LV + RV aan vervanging toe

- veren LV + RV beide gebroken :o

- wiellager LV aan vervanging toe

- accuklem vastzetten

- uitlaatbeugeltje lassen

- aanjager-bedrading vervangen (doet niets)

Gelukkig geen grootschalig laswerk dit jaar en verder valt het t.o.v. vorig jaar, reuze mee! :thumbup

Alleen: wie heeft er 2 voorveren liggen voor mij? Eventueel verlagingsveren..?

Wat past er nog meer onder? ik kan me herinneren iets gelezen te hebben dat Mercedes-veren ofzo ook passen?

Ik had nog 2 voorveren liggen, maar die zijn uit de schuur gejat met de inbraak een halfjaartje geleden (bedenk ik me net)

Remslangen en wiellager haal ik wel bij de automaterialenzaak.

groeten Boaz

Gewoon effe met wegrenner bellen, volgens mij hebben we nog een of twee setjes over voor je

slijp ze idd gewoon af, ( alleen niet te kort dat ze loskomen ivm je schokbrekers)

met mijn vorige kadett geen probleem met apk.

beetje netjes afslijten en klaar is kees ( auto zakt nog wat dieper door doordat de veer zijn spanning verliest he ..

was ik dus ook vergeten toen haha..

meestal breekt er maar 1 ring af dus dat ken nog net:P

en de rubber boven kun je verdraaien dus dat komt altijd uit:thumbup

@pipo: thanks, ik kan ze van GertJan overnemen en daar kom ik wekelijks in de buurt.. regio Eindhoven kom ik niet zo vaak meer.

Ik ga niet ringen eraf slijpen trouwens, vering/remmerij e.d. moet gewoon veilig/degelijk in elkaar zitten.

thanks again!

@pipo: thanks, ik kan ze van GertJan overnemen en daar kom ik wekelijks in de buurt.. regio Eindhoven kom ik niet zo vaak meer.

Ik ga niet ringen eraf slijpen trouwens, vering/remmerij e.d. moet gewoon veilig/degelijk in elkaar zitten.

thanks again!

nou als er een ring af is VOOR dan is dat niet zo erg.bij mercedes is die ook niet afgevlakt net als bij een c kadett daarom breken ze daar ook altijd.

dus voor 1 ring inkorten kan maar achter zou ik het uit veiligheidsoverwegingen niet doen:angel

kadett-9.jpg

Mijn City zoals ie nu voor de deur staat, hopelijk binnenkort legaal rijdend weer, lekker touren. king:

@ pipo: ik snap m ;)

Iemand ook nog een wiellager LV op de plank liggen? Dat ding kost met korting nog best veel dus als iemand er nog een heeft liggen...:D

Mijn City zoals ie nu voor de deur staat, hopelijk binnenkort legaal rijdend weer, lekker touren. king:

Weet niet hoe oplettend de politie bij jou in de buurt is, maar ik heb ooit een prent gehad omdat ik een geschorste auto op de oprit had staan... Hij stond daar, omdat ik de garage aan t opruimen was, maar toch... Schijnt niet te mogen. Iets van op of aan de weg geparkeerd staan mag niet, ook al is t eigen terrein. Op afgesloten terrein mag t dus wel. Maar omdat je er nog oude platen op hebt zitten valt t eerder op als geen apk (en ook nog geschorst?) met nieuwe platen (blauwe NL-vlakje) valt t al weer minder op.

Groeten, MArk

@ pipo: ik snap m ;)

Iemand ook nog een wiellager LV op de plank liggen? Dat ding kost met korting nog best veel dus als iemand er nog een heeft liggen...:D

weer wegrenner bellen???

Dit is de mijne, heb 'm net 2 weken.

Moet nog wel het een en ander aan gebeuren... ik zal wel eens een keer een project-draadje maken met foto's als ik bezig ga.

Week21-0007.jpg

Week21-0011.jpg

Week21-0008.jpg

To do:

- roest wegwerken (etc. etc. etc, overal zit wel wát...)

- motor schoonmaken en afstellen

- Lassen aan de dorpel, kofferbak, wielkassen achter

- t.z.t. nieuw interieur (rood)

- t.z.t. nieuwe lak (olijfgroen/grijs en zwart)

Nu maar hopen dat dat allemaal gaat lukken met een kleine portemonee:vertag

feck, mijn cardanas begaf het vanmorgen in de file..

ineens knarsende geluiden enzo..

45mins (ja serieus) op een sleepwagen vd ANWB gewacht want ik stond gevaarlijk (in een berm van zeker 12 meter breed naast de vluchtstrook, echt levensgevaarlijk :wtf )

Ik sleep je wel ff, zegt die vent..

-Ja eh.. dan draait mijn cardan toch ook?

Ohja, dan maar andersom met stuurslot erop

-stuurslot? eh.. die heeft het tijdens mijn eigendom nooit gedaan

Toen maar er achteraan gereden...

daarna op een parkeerplaats nog eens 20mins moeten wachten want de sleepwagen had geen spullen bij zich (is dit de nieuwe manier om de wachttijd ogenschijnlijk te verkorten?!)

Nouja.. toen kwam het ANWBbusje eindelijk, maar geen bakolie bij zich..

toen maar ATF-olie erin gemikt en ik kon van Arnhem naar Tiel komen ..

Dus ik gelijk naar werk doorgereden..

Maar ik reed dus na het werk door naar huis (5km) en boven de 20km/u weer knarsen als een gek he..

Denk dat het een nieuwe achteras wordt :cry

Nou, ik ben sinds gisteren dus ook c-kadett rijder (zie even voorstellen dit ben ik)

Hier een paar foto'tjes van gisteravond;

utKadettje001.jpg

utKadettje003.jpg

utKadettje004.jpg

Terug
Naar boven