• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

[

je hebt ook nog keus tussen pirelli en fulda maar die zijn ma half zo goed en hebben lelijk profiel. (persoonlijke mening he...) [/quote]

zie je toch nie als je er in zit en 100 rijd:P

bedankt voor de tips! super! ik moet morgen toch naar DCP om hemelbekleding te bestellen, dus dan kan ik meteen ff kijken.

Origineel gepost door pipo

volgensmij bij marco cars in deurne kosten ze 60 euro inc monteren.[www.marcocars.nl als ik dit tenminste mag plaatsen]

en dan fulda carat 175-50-13.

moet je rop effe vragen die heeft ze daar er op laten gooien:P

Ik had ook voorheen 175/70R13 maar nu rijdt ik met 195/45R13 Dunlop SP9000 banden. :thumbup:thumbup

hee hallo allemaal,ik heb even een vraag,ik zoek een sport uitlaat voor onder mijn c kadett city.

wie kan me er daar mee helpen??of waar ik het kan kopen??

groeten aan alle opel rijders :thumbup

zal moeilijk worden daar deze net wat anders zijn dan een sedan of coupe en station . de city is wat korter:hmmz

of je zou hem wat aan moeten passen metname de einddemper die is anders.misschien een universele er op duwen.

Hoi allemaal,

Net foto's gepost van mijn nieuwe C city,

Echter afgelopen week heb ik er weer een C bij gekocht...

Een leuk project.

Arie weet er al iets meer van, daar wordt de koets straks gelast.

En tja, pipo zou 't 's niet al weten.. whahaha:jerry

Groeten,

Mark:thumbup

PS: heb geen foto's..

Origineel gepost door mark vds car hifi

Hoi allemaal,

Net foto's gepost van mijn nieuwe C city,

Echter afgelopen week heb ik er weer een C bij gekocht...

Een leuk project.

Arie weet er al iets meer van, daar wordt de koets straks gelast.

En tja, pipo zou 't 's niet al weten.. whahaha:jerry

Groeten,

PS: heb geen foto's..

weet je vader dit ook al???

hahaha

Whahaha,

Ze weten het, maar hebben de station niet gezien. deze staat nu in de stalling en gaat straks door naar arie waar deze gelast wordt zodat "thuis" er niet mee wordt gemoeid

Groeten,

Komt weer een opgeknapte C bij; heb besloten die van mij (rechterdeur aanrijdschade) toch maar te houden en langzaam aan te restaureren.

Vandaag motorisch weer wat gefixed, dynamo was stuk, en het rijdt weer heel wat beter (bougietjes incl bekabeling ook meteen vervangen). Aankomende winter naar de spuiter en dan trek ik meteen de moter eruit om die eens mooi te maken ;)

Dit weekend btw naast de diverse onderdelen ook leren bekleding geregeld, volgend weekend erin :cool:

ps. Iemand tips betreffende waterlek in de kofferbak (via het rooster voor zover ik kan zien). Bij elke bui een klein plasje water in de kofferbak, nu zit dat vol in de tectyl, maar een natte jas enzo vind ik ook niet zo fijn :hmmz

Origineel gepost door dantec

Komt weer een opgeknapte C bij; heb besloten die van mij (rechterdeur aanrijdschade) toch maar te houden en langzaam aan te restaureren.

Vandaag motorisch weer wat gefixed, dynamo was stuk, en het rijdt weer heel wat beter (bougietjes incl bekabeling ook meteen vervangen). Aankomende winter naar de spuiter en dan trek ik meteen de moter eruit om die eens mooi te maken ;)

Dit weekend btw naast de diverse onderdelen ook leren bekleding geregeld, volgend weekend erin :cool:

ps. Iemand tips betreffende waterlek in de kofferbak (via het rooster voor zover ik kan zien). Bij elke bui een klein plasje water in de kofferbak, nu zit dat vol in de tectyl, maar een natte jas enzo vind ik ook niet zo fijn :hmmz

Ha die Paul,

De onderdelen dus toch nog goed terecht gekomen....;)

Leuk om te lezen dat hij het weer doet met mijn 'donor'-dynamo :agent:thumbup

Betreffende de lekkage in de kofferbak; waarschijnlijk komt dit via het kofferbakrubber.... deze gaan vaak plat liggen in de bovenhoeken en daardoor lekken zo nogal eens ......:angel

Mvg Erik

Origineel gepost door Automatic-freak

Ha die Paul,

De onderdelen dus toch nog goed terecht gekomen....;)

Leuk om te lezen dat hij het weer doet met mijn 'donor'-dynamo :agent:thumbup

Betreffende de lekkage in de kofferbak; waarschijnlijk komt dit via het kofferbakrubber.... deze gaan vaak plat liggen in de bovenhoeken en daardoor lekken zo nogal eens ......:angel

Mvg Erik

Zal er eens naar kijken, tnx.

En de onderdelen zijn idd heel erg van pas gekomen :wors

Vandaag ff 100km gereden en ik moet zeggen: :cool:

Enige probleem is dat de koppakking er aan zit te komen; durf ik die reparatie zelf aan :hmmz

die reparatie zou je zelf wel kunnen doen hoor denk ik dan.

enige wat moeilijk is. is om de uitlaat los te krijgen want die zitten meestal zo vast gerot.

maar kruipolie doet wonderen en anders even warm maken.

Origineel gepost door dantec

Origineel gepost door pipo

mooi blijft hij toch rijden:thumbup:jerry

Alleen nu nog een stukkie lager hahaha ;)

:angel mail of u2u maar

Dit is mijn C Kadett Coupe 1978 1.2n

ik heb er ats velgjes (met banden maat 175 65 13inch)

ondergezet.Hij is verlaagd en heeft wiite knipperlichten

een opendakje en heeft nu sportstoelen.

Ik gebruik hem bijna dagelijks om naar mijn werk te rijden.

kadettzijkantxf5.jpg

En deze C Kadett Coupe van 1978 heb ik net gekocht.

Hij heeft een 2.0 cih caburatie met 4 bak uit een omega,

rondom remmen van een omega. Assen zijn van een 1600.

Uitlaat is roestvrij staal met een demper van een Subaru Impreza. De a.p.k. is verlopen en de carroserie heeft aandacht nodig ( voorscherm is slecht).

Ik ga hem zo snel mogelijk keuren en hierna wat opknappen (misschien wel helemaal overspuiten).

kadett20yb6.jpg

Nou ok, dynamo vervangen, bougies en kabels vervangen: next problem! ;)

Rij dus net op de snelweg: temperatuur loopt flink op, dan maar even verwarming aanzetten, temperatuur loopt wat omlaag. Nou, dat wordt straks ff onder de kap kijken, denk ik. Loopt ineens m'n benzinemeter ook omlaag :S Tank is voor 35l gevuld ongeveer en de meter liep van 3kwart in een keer naar een half?!

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Zit nu op m'n werk, dus wordt vanavond pas kijken :( Misschien hebben jullie wat bruikbare tips (zoals gewoonlijk :wors)..

Oh ja, nog iets: paar rotjochies hebben het glas van een van mn koplampen losgeschopt. Kan ik dat het beste lijmen? En waarmee? Stond te kijken in het rijtje bij de bouwmarkt, maar er is ook zoveel keus ;)

benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.

Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.

Terug
Naar boven