• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door THIESKE

benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.

Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.

Het was zijn temp meter, ik zou eerst even naar je spannings

stabilisator kijken. Die zit achter je temperatuurmeter, ijzeren blokje met drie pootjes eraan.

Groetjes

Origineel gepost door ckadett16v

Origineel gepost door THIESKE

benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.

Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.

Het was zijn temp meter, ik zou eerst even naar je spannings

stabilisator kijken. Die zit achter je temperatuurmeter, ijzeren blokje met drie pootjes eraan.

Groetjes

whoops lezen is ook een kunst :agent

Hij heeft problemen met de temp én brandstofmeter. Kan inderdaad spanningsstabilisator zijn maar ook de massa van het instrumentenpaneel. De massa voor de meters en de achtergrondverlichting gaat via de klemmetjes waar het paneeltje mee vastzit. Controlelampjes hebben een eigen massa. Probeer eens wat met het paneeltje te schuiven en kijk of het beter wordt. Ik had met mijn C Kadett bijna hetzelfde probleem tijdje terug, temp meter in het rood als ik boven de honderd reed en tankmeter ook wat te hoog.

Benzinemeter doet het weer naar behoren, geen idee wat er mee aan de hand was, misschien idd iets van het instrumentenpaneel wat tijdelijk mis ging...

Uitlaat zat vandaag ineens los, was raar gevoel om nu weer wat te hebben haha. Snel gefixed en lekker verder rijden :)

Auto staat nu ook te koop; komende tijd te druk met werk om de schade op te knappen, dus liever iets in goede staat->

Hopelijk staat er binnenkort hier of op mp een leuke city te koop :cool: En dan over een paar maandjes na de ergste drukte een huisje met garage gaan fixen ipv de huidige studentenkamer :D

:cry

mn dettje is toch erger verrot dan ged8:thumbdown

-accubak helemaal weggerot

-a-stijl links rot

-plekje waar de ruitensproeierreservoir staat helemaal weggerot

-bodemplaat bijrijdersstoel zit een gat

-reservewielbak zeer erg verrot

-andere kant van de kofferbak ook

-paravan verrot

etc... :thumbdown :thumbdown :thumbdown

ik baal hier serieus van want ik kan dus niet lassen en ik heb ook geen geld om een lasapparaat te kopen :cry:cry

Origineel gepost door mrmonkey

-a-stijl links rot

-paravan verrot

ik baal hier serieus van want ik kan dus niet lassen en ik heb ook geen geld om een lasapparaat te kopen :cry:cry

hij beland nu toch niet op de sloop he:cry

Origineel gepost door pipo

-a-stijl links rot

-paravan verrot

hij beland nu toch niet op de sloop he:cry

ik hoop t niet, maar ik kan er weinig aan doen :cry

kopen? :angel

Heb een mig lasapparaat voor 250 weten te kopen. Moet alleen een nieuwe gasfles (kost ook nog aardig wat) bij.

Zet je Dett desnoods even weg en spaar een paar maandjes een aardig bedrag bij elkaar dan kun je mooi aan hem beginnen.

:hmmz mischien toch maar wat anders zoeken dan ? dr staan er zat te koop voor weinig, de jouwe strippen en de goede onderdelen bewaren/verkopen ?

kheb zelf nog steeds geen tijd gehad voor de manta, voor de 2 kadettjes hiervoor was iets meer tijd...maar ach dat komt wel weer.

tis trouwens niet zo gezellig op t manta forum, hier was/is t toch wel leuker

:angel

Origineel gepost door JP28

:hmmz mischien toch maar wat anders zoeken dan ? dr staan er zat te koop voor weinig, de jouwe strippen en de goede onderdelen bewaren/verkopen ?

kheb zelf nog steeds geen tijd gehad voor de manta, voor de 2 kadettjes hiervoor was iets meer tijd...maar ach dat komt wel weer.

tis trouwens niet zo gezellig op t manta forum, hier was/is t toch wel leuker

:angel

weg met die manta dan:Den weer een c der bij hahahaha

op marktplaat wie wil er ruilen manta a tegen een c kadett

[mag wel geen vlag op het dak staan] hahahah:D

Haha! M'n zussie gaat tijdje weg uit NL, nu kan ik haar autootje lenen terwijl ik de C-dan opknap in haar garage :thumbup

Opeens toch een berg mazzel :)

Nu wil ik het eens flink schoon gaan maken onder de kap. Ben begonnen met de carb eruit schroeven, maar hoe maak je zoiets goed schoon? Heb al wat verschillende dingen gehoord, maar misschien hebben jullie tips over wat het beste werkt.

Oh en ik wil wat rubber (leidingen, pijpen e.d.) gaan vervangen, iemand een idee waar ik een en ander (nieuw) kan vinden in omgeving Utrecht?

Over een kleine 2mnd heb ik tijd om rustig aan te gaan strippen, dan zullen we eens zien wat er allemaal gedaan moet worden voordat ik hem naar de spuiter breng. Daar gaan m'n vrije uurtjes ;)

Origineel gepost door dantec

Haha! M'n zussie gaat tijdje weg uit NL, nu kan ik haar autootje lenen terwijl ik de C-dan opknap in haar garage :thumbup

Opeens toch een berg mazzel :)

Nu wil ik het eens flink schoon gaan maken onder de kap. Ben begonnen met de carb eruit schroeven, maar hoe maak je zoiets goed schoon? Heb al wat verschillende dingen gehoord, maar misschien hebben jullie tips over wat het beste werkt.

Oh en ik wil wat rubber (leidingen, pijpen e.d.) gaan vervangen, iemand een idee waar ik een en ander (nieuw) kan vinden in omgeving Utrecht?

Over een kleine 2mnd heb ik tijd om rustig aan te gaan strippen, dan zullen we eens zien wat er allemaal gedaan moet worden voordat ik hem naar de spuiter breng. Daar gaan m'n vrije uurtjes ;)

je zou eens contact op kunnen nemen met DCP in assen, die sturen ook op, en hebben volgens mijn nog wel e.e.a. liggen.

Origineel gepost door Pablo

Wat hebbie voor iets dan?? [/quote]

kadett coupe c2 met zeer slechte carroserie

maar wel met goede deuren, motorkap, achterklep

vaste zijraamrubbers met klapraampjes

goed interieur met alleen een gat in de bestuurdersstoel.

zeer goed lopende motor met bak

goede assen, remmen etc.

dus als iemand nog een leuk klusje nodig heb

ik verkoop t hele zooitje, want vind t zonde om m op de sloop te zetten.

Origineel gepost door Pablo

Wat hebbie voor iets dan??

kadett coupe c2 met zeer slechte carroserie

maar wel met goede deuren, motorkap, achterklep

vaste zijraamrubbers met klapraampjes

goed interieur met alleen een gat in de bestuurdersstoel.

zeer goed lopende motor met bak

goede assen, remmen etc.

dus als iemand nog een leuk klusje nodig heb

ik verkoop t hele zooitje, want vind t zonde om m op de sloop te zetten. [/quote]

veren en schokkers zullen er toch wel onderuit gaan:o

Terug
Naar boven