• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

ACH JA MET 48MM GASKLEPPEN LOOPT IE STATIONAIR ALS EEN OUWE TRAKTOR!!! maar hij is wel lekker afgesteld voor straat gebruik.:)

Origineel gepost door fastcoupe

Origineel gepost door Pietje

dat is mijn senator nog zuiniger maar dat zei ik em ook al.

en die loopt nog harder ook hahaha.

jaja maar je hebt niet dezelfde beleving en het geluid:wub :jerry:jerry:jerry

nee dat klopt maar wel een hoop rust meer.

dat is mijn senator nog zuiniger maar dat zei ik em ook al.

en die loopt nog harder ook hahaha.

jaja maar je hebt niet dezelfde beleving en het geluid:wub :jerry:jerry:jerry

nee dat klopt maar wel een hoop rust meer.

Tja, dat krijg je als je al op leeftijd bent .... :P:D

(Sorry, inkoppertje; kon het niet laten ...:angel)

de mijne in wording

DSCF2458.jpg

groeten

waaaaa ga je er nu een fordje in leggen :o

hahaha ja pas wel lekker er in heb er een gezien met een 2,9 24v van een schorpio.

volgensmij moest je dan alleen motorsteunen maken baksteun maken en je uitlaatspruitstukken switsen van links naar rechts

wel vet zo,n v6

:wors:wors:wors

VET:thumbup:wors:wors

Wat past dat blok v6 er makkelijk in of niet? Lijkt of er nog aardig wat ruimte over is:agent

:wors

Lijkt me alleen best tricky met de rdw:thumbdown

:wors:wors:wors

VET:thumbup:wors:wors

Wat past dat blok v6 er makkelijk in of niet? Lijkt of er nog aardig wat ruimte over is:agent

:wors

Lijkt me alleen best tricky met de rdw:thumbdown

passen doet hij makkelijk das nie het probleem.

denk dat de rdw echt een probleem is als je er tenminste heen gaat

want je moet in overleg met importeur of constructeur van het blok[ford dus] kijken of hun de goedkeuring geven en de gegevens opvragen van het blok bij ford nederland.ik heb het ooit geprobeert maar zit er nog op te wachten terwijl je die van opel binnen een week thuis had

rdw is geen probleem, alle maatregelen zijn genomen voor een keruing en heb een uitvoerig gesprek gehad met een kerumeester in veendam.

kost kleine 500 euro en hij staat als v6 op kenteken.

goedkeuring van fabrikant is uitgesloten, er word gekeken naar max vermogen en dat is met 1 telefoontje ook geregeld , faxje erop en klaar , dan moet je naar lelystad voor een geluidstest en weggedragstest.

die wegtest is dus uitsluitend bij meer dan 40% vermogen, nu is de mijne 1200 op kenteken, maar heb al een truucje om daar onderuit te komen.

milieueisen, geen probleem lambda eruit bi jde rdw en ze keuren op eisen uit het voertuigbouwjaar.

mensen denken te moeilijk, das het probleem en niet de rdw.

volgens mij heb ik alles nu hier staan, meer verklap ik niet want ik ik vind dat de mensen die hier ook me tobben zelf maar is moeten denken bellen en ondernemen, ipv alles voorgekauwd op hun bord krijgen.

de rdw is hier en op vele fora, ten onrechte een pispaal ,belemmering en dergelijke voor ombouwers, ik zou zeggen doet uw huiswerk en leer ervan,.

groeten

Origineel gepost door pipo

waaaaa ga je er nu een fordje in leggen :o

hahaha ja pas wel lekker er in heb er een gezien met een 2,9 24v van een schorpio.

volgensmij moest je dan alleen motorsteunen maken baksteun maken en je uitlaatspruitstukken switsen van links naar rechts

wel vet zo,n v6

Ik belde Seh-power ff op rond etenstijd, toen zei die al dat hij de spruitstukken ging omwisselen omdat het anders niet paste :jerry

ik hoop het voor je da da lukt.en bij ford is da zowiezo moeilijk om te kijken welk blok er in ligt:P die zien er aan de buitenkant gelijk uit van 2,0 tot 2,8 naar het schijnt is dit moelijk om te achterhalen.

maar dan ist wel leuk dat je een keer iemand hebt bij de rdw die je een beetje steunt en misschien advies geeft .na al mijn bellletjes en mailtjes ben ik die nog nie tegen gekoemn

maar schijnt per keuringstation ook zeer af te wijken:fy1

ook al zeggen ze van nie:cool:

in veendam lopen erg vriendelijke en hulpverlenende mensen rond, de man die ik sprak was helemaal onder de indruk en kon mij daardoor beter te woord staan omdat hij met me mee dacht, heb vaker met deze man gebeld over ombouwen en keuringen, en als je als keurmeester zelf de tip van de lambda aandraagt ben je wel een goeie gast:thumbup

de motor is makkelijk te herkennen, is namelijk de enige 2.9 van ford met map sensor, in de sierra lag de 2.9 met dubbele LHM of de mechanisch ingespoten (kjetronic) dat was de xr4i.

daarnast staan er diverse codes in het blok, zoal YA en een compleet nummer, geen probleem dus.

hele verhalen maargoed.

ik heb mijn zaakjes goed op regel en alles is echt wel uitgedacht voordat het erin kwam.

beschouw daarom mijn kritiek van hierboven als leermateriaal, en dus niet bedoeld voor mensen die weten wat ze doen.

groeten

hoeveel pk'tjes brengt dit ford blokje? 230 Nm van je avatar is dat het koppel van deze?

mag ik vragen waarom je er geen opel v6 in gooit?

ford blokje wat ik heb brengt 145 pk en 230nm koppel.

opel motor, tsja beetje afgezaagd aant worden, en zon ford blok loopt gewoon mooi, 2.5 of mv6 vind ik te soepel klinken.

en daarbij idd het ombouw werk.

dit is uniek

groeten

nee uniek is het niet er rijd in de buurt van lelystad een bruine sedan met ford 2,9 scorpio er in op kenteken

en die rijd daar al jaren:vertag

deze blokken hebben zich wel bewezen, zijn zelfs nog steeds in productie en gaan er pas in 2007 uit om vervangen te worden voor een doorotwikkelde versie op basis van hetzelfde onderblok.

de cosworth is veel gevoeliger en dergelijke maar eveneens een beresterk blok , zeg maar zelfde idee als de SEH en de XE van opel:)

groeten

Terug
Naar boven