• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door joep12

ag zon gietijzeren knol van een cih is ook wel vooruit te branden:afro

is niet uniek:afro

maar je hbet gelijk, hoop werk en met een cih rijdt ie ook wel, het is ook maar net wat je hobby is.

groeten

euhm.. dus een c-kadettje met 6cyl bestaat wel al op kenteken in nl dan ? ...

d8 dat er nog altijd geen op kenteken hier was?

Origineel gepost door Piet03

euhm.. dus een c-kadettje met 6cyl bestaat wel al op kenteken in nl dan ? ...

d8 dat er nog altijd geen op kenteken hier was?

ken er al meerdere.

een c kadett sedan met 6 cil lijn met verlengde neus rood met wit dak en rond achterraampje net een beetje cadillec jaren geleden gezien en zonder moeite schijnbaar op kenteken gekomen.heb hem wel al jaren nie meer gezien

verder en bruine c kadett sedan eerst met 2,0 v6 van een ford capri 90 pk en naderhand een 2,9 24v schorpio cosword motor.

Origineel gepost door kadetter

er staatnu een kadett city met 2.8 6 cilinder op marktplaats

ja heb ik ook bij gespot gezet maar das een 4 cil op kenteken bij rdw :hmmz

is volgensmij of was van erik romijn

nog 1:jerry

uniek is het in zekere zin wel, ford motor in opel casco, het blijft leuk ookal rijden er 100 rond :wors

opel heeft vroeger gewoon iets fout gedaan, ze hadden licentie moeten aanvragen bij ford om die v6 erin te knallen, als ik het kan met minimale aanpasingen konden hun het ook aan de band doen.

mijn mening is dat de c kadett heus wel een zwaardere motor had mogen hebben de de gte, hij kan het echt wel aan.

groeten

Door de energiecrisis die er toen was hebben ze geen grotere maar juist een kleinere motor in de Kadett gedaan , de 1.0 van de a Kadett en in de Manta / Ascona de 1.2 motor .

;) en die eric kennen we wel he pip...hahaha

pfff dacht mn rekord wel zo kwijt te zijn, maar niets is minder waar, achja dan er zelf nog maar mee rijden he.

of toch stiekum weer een c kadett kopen ?

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

Origineel gepost door kadscona

Door de energiecrisis die er toen was hebben ze geen grotere maar juist een kleinere motor in de Kadett gedaan , de 1.0 van de a Kadett en in de Manta / Ascona de 1.2 motor .

Toch vind ik het wel vreemd hoor, het schijnt dat een 1.2s ohv ongeveer 1 op10/12 loopt en een 2.O CIH injectie ook.

Waarom werden er dan niet meer, CIH met injectie verkocht? Als ze toch evenveel gebruiken :hmmz

Een 1.0 is vast niet veel zuiniger dan een 1.2.

Aanschaf was natuurlijk wel duurder met een 2l.:vertag

Origineel gepost door fastcoupe

Toch vind ik het wel vreemd hoor, het schijnt dat een 1.2s ohv ongeveer 1 op10/12 loopt en een 2.O CIH injectie ook.

Waarom werden er dan niet meer, CIH met injectie verkocht? Als ze toch evenveel gebruiken :hmmz

Hoi,

Das niet vreemd,

2 heel andere motoren, carb of injectie..

Tis min of meer appels met peren vergelijken..

Groeten,

Mark:thumbup

Origineel gepost door fastcoupe

procductie kosten van een 1000 cc of 1200 cc zal goedkoper zijn dan een 2,0E

kijk eens naar de prijsverschillen van een 2.0 Cih met injectie.

Die lag alleen in de GT/E en in de rallye.

Dat waren sowieso al dure modellen.

een 1.2 was nog betaalbaar voor de meeste mensen.

En schrump. jouw 2.2 is een automaat verbruikt die niet altijd een beetje meer?? en dan nog eens die brede banden erop...........

Wat mijn c kadett verbruikt?? geen idee.

De Senator. Geen idee...

Met een 1.2 is makkelijk 1 op 15 / 16 te halen behalve als je met de 1.2 net zo snel wil rijden als met een 2.0 :P

:o Dan ben je volgens mij de enigste op dit forum we hebben het hier over een 1.2 ohv geen 1.2 ohc :vertag

Dan rij je nog zuiniger dan de fabrieksopgave:wors

Idd de aanschafprijs zal wel de oorzaak zijn geweest.

Terug
Naar boven