• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Ik zal mijn C kadettje ook maar eens een keer posten.

ik heb hem ong 3 maanden geleden gekocht en er non stop iedere dag zolang mogelijk aangewerkt

gedurende 10 weken. en dit is het resultaat:

Dit is de lijst van de dingen die nog moeten gebeuren:

- Minimaal 2.0E injectie blok erin

- Gertrag 240 5-bak eronder

- rolkooi

- Cobra sportstoelen

- Schroth 3-puntsgordels

- GTE consol werkende zien de krijgen

- Kleinbeetje verlagen maar het is een auto voor dagelijks gebruik dus wil niet te extreem

- en zorgen dat er niks mee gebeurt.

zo was hij toen we hem naar huis hadden gesleept. want de krukaslager was eruit gelopen toen we de eigenaar naar huis wilde brengen dus er ligt nu een 1.2s blokje in helemaal gereviseerd. en het was een automaat dat hebben we veranderd in handgeschakeld. verders is alles voor eht zwaarder blok ook al aangepast. dingen zoals radiator. zwaardere veren en schokers.
Foto-IY73V36L.jpg

Foto-OGXDLJWT.jpg

Foto-ICOE8LDB.jpg

Foto-7WU7W8YG.jpg

Foto-HF7WKKEG.jpg

en dan nu de foto's van hou hij er nu bijstaat. hij lokt nogal verschillende reacties op. wat ik best interressant vind. maar ik ben er zelf heel tevreden mee. en ik heb er nog jarenlang plezier van.

Foto-Z4BHUZ3X.jpg

Foto-WHRPDAIO.jpg

Foto-HEOWX4FY.jpg

Foto-OCWYZ3LQ.jpg

Foto-WE8IH8UA.jpg

Ik hoop dat er volgend jaar mee naar Sevenum kan komen ( als ik dan teminste mijn rijbewijs heb maar datr zal kantje boort worden aangezien ik in april pas 18 word)

en ik ben vanplan om naar al de Opel kadett c meetings te komen in Nederland. Ook wil ik naar Kaiserlautern.

ik hoop op wat leuke reacties.

gr gerry

zo ik zal hier ook ff iets vermelden,

ik heb weer een c kadett coupe gekocht

word zondag bij mijn garage gebracht

het is een 1.2 luxus en hij is blauw metallic

er moet nog wel het 1 en ander aan gelast worden zoals spatscherm achter bijrijderskant en stukje dorpel en reservewielbak

en bestuurderskant koplampoortje verders hard

maar ik ga aan de motorkap booskijkers lassen en ik heb er een dubbele carbs bij hij is bj 79 dus een c2

zal zondag wel ff foto`s maken

origineel gepost door dussel32

zo ik zal hier ook ff iets vermelden,

ik heb weer een c kadett coupe gekocht

word zondag bij mijn garage gebracht

het is een 1.2 luxus en hij is blauw metallic

er moet nog wel het 1 en ander aan gelast worden zoals spatscherm achter bijrijderskant en stukje dorpel en reservewielbak

en bestuurderskant koplampoortje verders hard

maar ik ga aan de motorkap booskijkers lassen en ik heb er een dubbele carbs bij hij is bj 79 dus een c2

zal zondag wel ff foto`s maken

Wij willen foto's zien .... :kewlpics

hallo beste mensen,

ik ben sinds een poosje de trotse eigenaar van een C Kadett coupe c1:angel en wil me bij deze voorstellen,

ik ben er alleen nog niet achter hoe ik in hemels naam een foto hierop kan zetten dus ik geef dan maar een link van internet waar wat foto's staan.

gr Jacco

dankje vind hem zelf uiteraard ook erg mooi,

de motor die erin zat 2.0 carberateur van een manta is stuk gelopen dit was voor mij meteen een goede reden en smoes om er een nieuwer type blok in te hangen en de automaatbak om te ruilen voor een 5 bak.

ben bezig een c20xe erin te hangen alleen de versnellingsbak en kabelboom laten op zich wachten.

zo vandaag weer effe met het stationneke naar de apk geweest.en hoezee kan er weer 2 jaar tegen:P

en zelfs zonder ac codes

Aaaaaaah super:angel:kewlpics deze foto's zou ik eigenlijk van de vorige eigenaar krijgen en nog wel meerdere zei die maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen heb em nog wel eens gebeld maarja op een gegeven moment geef je de moed op he!

gr jacco

Boys

ff n snelle vraag..

Is het moeilijk/lastig/veel werk om de trommels op de achteras te vervangen voor schijven???

gr Steven...

Er moet wel het een en ander aangepast worden daarvoor maar zeker niet onmogelijk.

Ik heb het bij die van mij ook erop gebouwd en de schijven en leidingen zaten er met een uur of 3 kant en klaar op.

Alleen dan nog de hoofdremcilinder en remdrukregelaar. die moet je dan eigenlijk ook vervangen.

Het heeft even geduurd, maar ik zal toch nog ff een paar foto's van mijn aero posten. Misschien dat sommigen hem al gezien hebben op diverse treffens of nog kennen van de vorige eigenaar....Ik ben er in ieder geval super gelukkig mee en heb er al veel lol mee gehad..

100_0506.jpg

100_0505.jpg

groeten jeroen.

ja wat moet ik hier nog van zeggen echt een supewr geile aero werklijk gaaf ik heb een ccoupe maar ik heb liever deze aero:thumbup:wors:wors:wors

Dank jullie wel voor de reacties, of deze wielen eronder blijven weet ik nog niet, ik heb nog een setje 13" alley cats liggen misschien dat deze eronder komen. Hoe is het eigenlijk met jouw coupe Marton?

groeten jeroen

Die hangt er nu zo bij:

333100717.jpg

Gaat heeeeeeel traag vooruit. Ik werk er alleen in het weekend aan en moet vaak achter gereedschap aan wat ik zelf niet heb. Maar mocht je die wielen ooit weg doen... ;)

Groeten

origineel gepost door martonb

Die hangt er nu zo bij:

333100717.jpg

Gaat heeeeeeel traag vooruit. Ik werk er alleen in het weekend aan en moet vaak achter gereedschap aan wat ik zelf niet heb. Maar mocht je die wielen ooit weg doen... ;)

Groeten

mm lekker makkelijk zo,n bok wel jammer ja dat je alleen int weekeind kunt.dan duurt het effe.

over die velgen had maar gezegt ik heb laatst 2 sets verkocht.

maar zal der best nog wel es binnen krijgen

sow, ik wist niet dat je hem zo serieus aan wou gaan pakken. Mijn sedan staat er nu ook ongeveer zo bij, ben hem nu een btje aan het opbouwen met de 2.0L 16v erin, is ook veel werk, ben nu met de kabelboom bezig, is veel werk maarjah..... Als mijn wielen ooit weggaan weet ik je te vinden (zo ver woon je nou ook weer niet weg).

groeten jeroen

Terug
Naar boven