• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

met een 1.2

kun je ook gewoon de snelweg op.

gewoon rustig

(een gangetje of 120)

gaat best.

origineel gepost door Heero

Hallo iedereen,king:

ik ben Sander, woon in Rotterdam, student, 20 jaar en in de markt voor een Opel Kadett C (2/3)

Wanneer ik tegen mijn leeftijdsgenoten vertel dat ik een Opel Kadett wil kopen van rond 1975-1979 word ik vaak raar aangekeken.

Misschien logisch, omdat 'de jeugd' graag een zo nieuw en snel mogelijk bakkie willen hebben. Ik daarentegen helemaal niet! Ben fan van deze schitterende Opel en wil er dan ook zsm een voor mezelf kopen. Wat ik mij afvroeg is het volgende: Is het zo, dat een oldtimer qua PK/snelheid een stuk achteruit gaat in de loop van de tijd?

Ik moet er namelijk wel mee op de snelweg:P

Spreek je!

Gr. Sander:angel

haha weet wel zeker dat ik een gemiddelde nieuwe auto ver voor blijf, ben toevallig net nog even de coupe uit wezen laten, een bmw 530 had het nakijken!:D

maar ja dat krijg je met dit:

dsc04165so5.jpg

origineel gepost door Pietje

ik zal die van mij hier ook nog eens een keertje posten.

Is alweer ff geleden dat ik dat gedaan had. Is wel weer het een en ander veranderd sindsdien.

Sedan. 1.2S met Webertje (40MM)

2008012.jpg

Kadett016.jpg

Motor is nog helemaal in de "oude" stijl gespoten dus veel verschillende kleuren.

Wordt ooit nog eens werk van gemaakt.

En mn Coupeetje.

Bild012.jpg

Bild011.jpg

Met een nieuw klaargemaakte 2.4

zo'n enkele weber op een 1200.

is dat merkbaar verschil bij gewone carB?

over hoeveel pk meer spreken we dan?

grtz

Hoeveel PK ik heb geen flauw idee. Of je het merkt.

Ja ik vind het op het moment niet zo heel fijn lopen maar dat komt meer door de afstelling van het webertje waar ik maar niet aan toe kom.

Alles op zn tijd. Denk wel dat het heel goed moet kunnen lopen.

Ik weet dat er een paar soorten geel gebruikt zijn, de kleur geel die wij voor Rop zn GT/E gebruikt hebben is: Opel geel nr. 445. Ik weet niet of dit een RAL nr. is of een origineel Opel nr. Misschien heb je er iets aan.

Foto van Rop zijn GT/E:

KadettGTE.jpg

jep 6 in lijn. effe interieur regelen en uitlaat onder de auto door maken.en zo wat dingen aanpassen en dan is kijken of hij door de keuring komt

:vertag

eey

ik heb nu een tijdje mijn opel c kadett uit 1977.

419602139_5_Bkqr.jpeg
in mn auto hangt een 1.2s motortje
ik heb hem van een of andere prutser overgekocht, er was veel aangelast. in mijn voordeel. zodat de auto bunker hard is! alleen is hij met de hand geschilderd(niet bepaald mooi!)
hij voor de rest prima !
maar in mijn achter hoofd zit er wel een andere auto aan te komen!
maar ik kan nog een 2L opel manta blok krijgen voor bijna niks, dus misschien dat ik er een project van maak. of gewoon verkoop natuurlijk

maar eerlijk is eerlijk, ik vindt het een prima auto om te rijden, de kofferbak is heerlijk groot. en ik kom er van a naar b!

origineel gepost door roundlet87

eey

ik heb nu een tijdje mijn opel c kadett uit 1977.

419602139_5_Bkqr.jpeg
in mn auto hangt een 1.2s motortje
ik heb hem van een of andere prutser overgekocht, er was veel aangelast. in mijn voordeel. zodat de auto bunker hard is! alleen is hij met de hand geschilderd(niet bepaald mooi!)
hij voor de rest prima !
maar in mijn achter hoofd zit er wel een andere auto aan te komen!
maar ik kan nog een 2L opel manta blok krijgen voor bijna niks, dus misschien dat ik er een project van maak. of gewoon verkoop natuurlijk

maar eerlijk is eerlijk, ik vindt het een prima auto om te rijden, de kofferbak is heerlijk groot. en ik kom er van a naar b!

[IMG]http://94.100.116.8/419600001-419650000/419602101-419602200/419602139_5_Bkqr.jpeg

ziet er eerste opzicht niet verkeerd uit
:thumbup

beetje zakken en andere velgen en klaar

origineel gepost door Pietje

ik zal die van mij hier ook nog eens een keertje posten.

Is alweer ff geleden dat ik dat gedaan had. Is wel weer het een en ander veranderd sindsdien.

Sedan. 1.2S met Webertje (40MM)

2008012.jpg

Kadett016.jpg

Motor is nog helemaal in de "oude" stijl gespoten dus veel verschillende kleuren.

Wordt ooit nog eens werk van gemaakt.

En mn Coupeetje.

Bild012.jpg

Bild011.jpg

Met een nieuw klaargemaakte 2.4

vandaag hier voorbij gekomen maar weinig c te bekenen wel een mobilet voor de raam

:P

Helaas kom ik er net achter via de rdw dat mijn ex-c kadett sedan (66-TD-42) niet meer onder de levenden is.. Verkocht aan een jongen in Limburg die zou hem verder af maken. Maar zo ver is het niet gekomen blijkbaar.

Was nog helemaal hard op de kofferbak en binnenranden achterschermen na. Zonde.

Hans (Pipo) heeft m ergens voor mij ook nog in bezit gehad.

Terug
Naar boven