• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET keuring bij RDW, uitlaat vraag!

GSI Racer

Woont hier bijna
Binnenkort ga ik met de Astra op keuring bij de RDW.

Hier wil ik dan zo lang de orginele C20XE uitlaat onder zetten.

Is dit mogelijk, of heeft de motor dan te veel tegendruk?

mijn baas zei namelijk dat ik dan te veel tegendruk zou hebben, met evt motorschade als gevolg?

ik geloof daar niet zo aan :hmmz

na de keuring komt er gewoon groep A onder

of er nu u9 of k6 of wat dan ook op t kentekenbewijs staat is niet meer relevant voor apk of rdw

tot 95, mag je zonder kat gewoon 0.5% co stationair hebben, en hoef je niet meer op toeren te meten

zit er wel een kat onder, dan moet de emissiebestrijding werken ( en dus 4gas test ondergaan )

of er nu u9 of k6 of wat dan ook op t kentekenbewijs staat is niet meer relevant voor apk of rdw

tot 95, mag je zonder kat gewoon 0.5% co stationair hebben, en hoef je niet meer op toeren te meten

zit er wel een kat onder, dan moet de emissiebestrijding werken ( en dus 4gas test ondergaan )

te veel tegen druk ? met orginele uitlaat.

lijkt me niet hoor. zouden al veel mensen terug gekomen zijn :D

als je idd twijfelt gewoon zo snel mogelijk wat je zegt groep a der onder

te veel tegen druk ? met orginele uitlaat.

lijkt me niet hoor. zouden al veel mensen terug gekomen zijn :D

als je idd twijfelt gewoon zo snel mogelijk wat je zegt groep a der onder

ja orginele XE uitlaat praat ik over he.

die is iets van 56mm als ik me niet vergis?

orginele uitlaat van een LET is toch wat dikker

ja orginele XE uitlaat praat ik over he.

die is iets van 56mm als ik me niet vergis?

orginele uitlaat van een LET is toch wat dikker

Ben gewoon met de groep A 2 dempers botterpijp en sportkat erin naar de RDW geweest.

En ook gewoon goedgekeurd.

Beter met de uitlaat laten keuren wat je wilt rijden, eventueele herkeuring kost ook maar 25 euri.

En dan is tie temeest goedgekeurd met die uitlaat, kan je daar nooit problemen mee krijgen. ;)

Ben gewoon met de groep A 2 dempers botterpijp en sportkat erin naar de RDW geweest.

En ook gewoon goedgekeurd.

Beter met de uitlaat laten keuren wat je wilt rijden, eventueele herkeuring kost ook maar 25 euri.

En dan is tie temeest goedgekeurd met die uitlaat, kan je daar nooit problemen mee krijgen. ;)

mijn probleem is dat ik zonder kat en middendemper ga rijden.

daar kom ik niet mee door de keuring.

zonder middendemper wel, maar zonder kat niet (co te hoog en is verplicht op mijn auto)

mijn probleem is dat ik zonder kat en middendemper ga rijden.

daar kom ik niet mee door de keuring.

zonder middendemper wel, maar zonder kat niet (co te hoog en is verplicht op mijn auto)

een kat is niet verplicht voor een auto van voor 95! bij mijn 94er astra was zonder kat mijn co, na wat spelen met de bdr, gewoon goed. als je je lamda ook nog ff loshaalt en dan mag je uitstoot nog hoger zijn :thumb

een kat is niet verplicht voor een auto van voor 95! bij mijn 94er astra was zonder kat mijn co, na wat spelen met de bdr, gewoon goed. als je je lamda ook nog ff loshaalt en dan mag je uitstoot nog hoger zijn :thumb

Terug
Naar boven