• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET wil niet boven de 0,5 bar

vacuum is geen druk he :hmmz

ben ook niet zo weg van samenknijpbare rubberen slangetjes op een vacuum systeeem

Idd vrachtwaggel remsysteem slangen

oke ma die kan je wel gebruiken vaN amalvalve na je wastegate dat bedoel ik die knijpen niet samen door zoweinig druk van 0,9 bar

Waar haal je die vrachtwaggel leidingen dan? Dan kan ik daar morgen meteen achteraan gaan, met 2 meter kom je net mooi uit naar de Amal valve toe.

Ok duidelijk :D Moet de leiding gewoon in het slangetje geschoven worden of is het verstandig er nog een klein klemmetje op te zetten?

Ff iets heel geks weet niet of je dat al gecontroleerd heb, maar de 1ste versnellingsherkenningsding in je bak of de bekabeling daarvan al nagekeken?

Ik wil die wel nakijken maar waar zit deze precies? Als ik voor de auto sta zit er boven en onderop de bak een sensor, is het 1 van deze 2? Kabels zijn te smoetzig om de kleuren te herkennen helaas anders had ik hem waarschijnlijk al gevonden.

Gaat hij in de eerste versnelling niet boven de 0,3 i.p.v. 0,5 trouwens?

voor die kunststof leidingen moet je bij en pneumatiekleverancier zijn. Festo of Legris zijn daar bv merken in. Die leveren hele mooie slang en ook allerlei maten koppelingen e.d. En aangezien dit voor pneumatiek bedoeld is zijn de slangen ook oliebestendig en kunnen ze hoge druk aan ( 8bar is vrij normaal op pneumatieksystemen).

Beetje fatsoenlijke technische groothandel kan dat leveren.

origineel gepost door giuliettaevo

voor die kunststof leidingen moet je bij en pneumatiekleverancier zijn. Festo of Legris zijn daar bv merken in. Die leveren hele mooie slang en ook allerlei maten koppelingen e.d. En aangezien dit voor pneumatiek bedoeld is zijn de slangen ook oliebestendig en kunnen ze hoge druk aan ( 8bar is vrij normaal op pneumatieksystemen).

Beetje fatsoenlijke technische groothandel kan dat leveren.

Zoiets dus:

Rest nog de vraag, welke van de 4 keuzes?

Gloeiende, het enigste bedrijf in de regio waar ze zulke slangen (kunnen) hebben is Bijlard Hydrauliek in Milsbeek en ik zit momenteel dus uiteraard zonder vervoer :(

origineel gepost door OPCdriver

Je kunt ook kijken bij Goodridge Benelux kijken die hebben veel op gebied van leidingen voor de autorensport.

En kunnen prima versturen.

www.goodridge.nl

gr Marcel

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt :thumbup

Neem aan dat ik de HL836 series moet hebben als ik het goed zie?

Kan zijn maar neem gerust contact met ze op leg het probleem voor dat je hebt , ze zullen je graag en ik denk ook goed kunnen helpen , ik ben er zelf diverse keren geweest en ben altijd goed geholpen door ze , en dan weet je zeker dat je het juiste materiaal hebt.

Gr Marcel

origineel gepost door OPCdriver

Ik denk dat je 536 bedoeld , deze slang is per uitstek niet geschikt voor vacuum doeleinden.

Maar neem gerust contact met ze op leg het probleem voor dat je hebt , ze zullen je graag en ik denk ook goed kunnen helpen , ik ben er zelf diverse keren geweest en ben altijd goed geholpen door ze.

Gr Marcel

Ok dan :) Bij hun zelf in Delft neem ik aan? Dan bel ik ze morgen even, want als ik de 536 nodig heb staat die niet gelijk aan de kleine maat brandstofleiding die ik al heb?

origineel gepost door InjectTheVenom

Folky vergeet het maar dat de dealer daar €75 voor wil hebben... eerder 81 EX BTW :o Heb voorlopig alleen de vacuümslang besteld die een godsachterlijke €53 moet kosten en vanmiddag de 2 uitgangen van de Amal valve eens goed door gespoten met een reinigend goedje (zag dat er aangekoekte smurrie in 1 uitgang zat).

Nu maar hopen dat dit alles was dan hoef ik geen €100 voor een lullig membraamklepje te betalen :thumbdown Geen wonder dat General Motors failliet is gegaan....

op ebay sta er nog 1tje:

He InjectTheVenom,

Ik heb nog zon klep liggen die kun je best komen proberen of het daaraan ligt.

Ik hoor het wel kom zelf uit tegelen.

origineel gepost door katurbotje

He InjectTheVenom,

Ik heb nog zon klep liggen die kun je best komen proberen of het daaraan ligt.

Ik hoor het wel kom zelf uit tegelen.

Bedankt voor je aanbod maar er hangt daar in Tegelen heel wat negatieve (persoonlijke) sfeer ;) Eerst een andere computer proberen en dan toch maar voor nieuw gaan mocht het daadwerkelijk de Amal klep zijn.

Terug
Naar boven