• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET wil niet boven de 0,5 bar

Zijn nu al 4 pagina's verder en je weet nog steeds niet wat het is. Breng dat ding nou gewoon naar Hennie toe. Of is je voorraam nog steeds niet klaar?:hmmz

Ik zou ook opletten want als hij constant te rijk loopt dan spoelt hij je oliefilm van de cilinderwand en dan krijg slijtageplekken op de cilinderwand en de zuigers :o

Ik zou er ook maar eens aan gaan denken om hem weg te brengen naar hennie:thumbup

Hij stond allang bij Hennie als de achterruit zonder fabrieksfouten al binnen was. Heb op het vorige exemplaar al een week moeten wachten dus ik verwacht volgende week pas bericht :(

origineel gepost door giuliettaevo

kapotte lambdasonde? zorgt ook voor noodprogramma waarbij hij flink rijk gaat lopen.

Dan zou dat als hij aan de computer hangt duidelijk moeten worden? Ik krijg idd de indruk dat de motor in een mega sloom noodprogramma draait, dat was vlak na aankoop wel anders :(

Ik kan je vast geruststellen dat niet alles met een computer te vinden is.:P

Er zitten soms storingen in autos die bijna niet te vinden zijn.:cry

Ik heb nog geen 2e lek/compressietest laten doen... misschien een stomme opmerking hoor, maar kan er iets met een klep, zuiger of zuigerveer zijn waardoor hij 0,2 bar minder druk geeft en slomer aanvoelt in vergelijking met toen ik hem pas had?

Toen de distributieriem vervangen werd bleek het spul wat er op zat nogal brak te zijn.. het idiote is dat hij incidenteel zijn oude felle gedrag terug krijgt maar op een nogal schokkerige en hortende manier :hmmz

Bij Vectra lees ik net dat iemand met vergelijkbare symptomen met een diesel motor los katalysator binnenwerk in de rest van zijn uitlaat aantrof.. morgenavond even bij mezelf kijken dus.

Uitlaat is nog niet los geweest maar de resultaten van de lek -en compressietest zijn wel bekend en weet niet wat ik er van moet denken :hmmz... heb het zo niet bij de hand, maar alle lijntjes stoppen bij de 5kg/nogiets waar mijn oude kaartje stopt bij de 12 en 13 bar.

Als kg/cm² ongeveer gelijk staat aan bar dan zijn dit geen goede cijfers :(

Links is nog van toen hij zijn volle power had en normaal deed, rechts is van deze week.

dsc0204m.jpg

he wat raar..

In de oude zat al redelijk wat verschil..

Maar dit is nog weer anders als destijds

om van kg/cm2 naar bar te gaan moet je de waarde vermenigvuldigen met 0.9804

op alle cilinders zo weinig compressie zou haast niet kunnen want dan loopt ie naar mijn idee totaal niet meer / zeer, zeer slecht.

Nou lopen doet hij nog wel alleen niet op volle turbodruk en hij stinkt ontzettend naar benzine aan de einddemper, begint zo onderhand een beetje blauwig te walmen. Het idiote is dat hij in de 4e versnelling nog wel eens 0,7 constant aan wil houden de laatste paar keren dat ik ermee gereden heb.. foutje in de meting?

Hij popt en gorgelt in ieder geval flink in de downpipe.

misschien een stomme vraag

maar heb jij toevallig een Blow Off Vale ( bov of DV ) erop zitten?

zoja deze kan lekken, en dan houd die dus ook de druk niet vast, heb ik zelf ook gehad

heb je geen diesel compressie meter gebruikt met benzine kaartjes??

Is wel HEUL weinig Compressie

willem

ja aangezien een Diesel meter tot 25 of 30 bar gaat, zou het wel mogenlijk zijn..

meestal als de compressie afneemt is dat op 1 cilinder veel meer als de rest..

en anders is de motor serieus niet goed..

Draait de startmotor naar jouw idee HEEL snel rond..

willem

origineel gepost door InjectTheVenom

Zit in de inlaatslang dacht ik? Zo ja dan is die niet aanwezig.

meeste let tuners monteren hem op het turbo hoedje die vaak vervangen word door een exemplaar van eds

de originele zit op de turbo zelf, die lekt niet?

dat je auto naar benziene stinkt kan, hij is berekent op 0.2 bar meer turbo druk (lucht) en spuit daar ook zijn benzine na in.

Terug
Naar boven