• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

drakos bedankt voor je reactie maar hoe moet ik de massa meten met een multimeter die dingen zijn niet zo mijn ding en vooral elektronica niet haha en welke sensor bedoel je ?

en het beste is om een extra massa van me accu naar frame te doen en van de motor naar het frame ???

bedankt iig voor je hulp drakos

stoffel als je een keer niets te doen hebt zou je mij misschien niet kunnen helpen ?? want moet namelijk alles alleen doen haha :???:

ok jaah en dat lampje brandt ook dus zou ik toch maar eens zo een sensor halen

of is dat geen probleem als je hem laat keuren denk het wel toch?

Dan ga je achter het stuur zitten en zet je contact aan. Het motorstorings lampje begint nu te knipperen. Elke code wordt 3x achter elkaar gegeven. Het begin is altijd code 12, dus 1x - pauze - 2x. Hierna worden de foutcodes uitgelezen. Als er geen foutcode in het systeem zit, krijg je weer 3x code 12.

Dus:

*-**

*-**

*-**

hier word ik niet echt wijzer uit heb het al uitgeporbeerd maar hoe weet ik nu wanneer het een foutcode is ?

ik krijg code 12 en dan 31 en dan weer 12 dus lijkt me niks mis mee heb a+b gebruikt is die ook voor je abs ?of moet ik dan a met een andere verbinden

ok jaah en dat lampje brandt ook dus zou ik toch maar eens zo een sensor halen

of is dat geen probleem als je hem laat keuren denk het wel toch?

heb nu ook de abs uitgelezen

dat is A+K naar een beetje zoeken gevonden haha hij geeft foutcode 19 aan

Deze lijst is voor de 2.5 en 2.8 versie van Bosch Motronic

Engine ECU

19 Solenoids relay circuits heb dit gevonden

wat heeft dit te betekenen ?

Dan ga je achter het stuur zitten en zet je contact aan. Het motorstorings lampje begint nu te knipperen. Elke code wordt 3x achter elkaar gegeven. Het begin is altijd code 12, dus 1x - pauze - 2x. Hierna worden de foutcodes uitgelezen. Als er geen foutcode in het systeem zit, krijg je weer 3x code 12.

Dus:

*-**

*-**

*-**

hier word ik niet echt wijzer uit heb het al uitgeporbeerd maar hoe weet ik nu wanneer het een foutcode is ?

ik krijg code 12 en dan 31 en dan weer 12 dus lijkt me niks mis mee heb a+b gebruikt is die ook voor je abs ?of moet ik dan a met een andere verbinden

hahahahahahaha naar het kapje los te hebben gedraaid en de stekker zat er niet in van de abs :swear

ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft lopen te kl*ten

nu alleen sensoren halen zo dat het lichtje van me remmen uitgaat en een nieuwe dop die op het koelvloeistof reservoir en dan nog de radiator van naar kijken en dan OP NAAR DE KEURING volgende week EINDELIJK hoop verder geen problemen meer tegen te komen en ik dank jullie allen voor jullie goede advies en hulp :afro

Grtsssssssssss :jerry :jerry

heb nu ook de abs uitgelezen

dat is A+K naar een beetje zoeken gevonden haha hij geeft foutcode 19 aan

Deze lijst is voor de 2.5 en 2.8 versie van Bosch Motronic

Engine ECU

19 Solenoids relay circuits heb dit gevonden

wat heeft dit te betekenen ?

voor je remslijtindicator kan je ook gewoon de 2 draadjes doorverbinden, zitter er bij mijj ook niet op en is niet verplicht ;)

om je massa te meten zet je de meter op de stand met het piepje, als hij dan piept heeft hij ieder geval contact. verder de weerstandfuntie ff opzoeken en kijken of het getal zo dicht mogelijk naar de nul gaat. blijft dit erg hoog hangen heb je geen 100% contact en moet je dus de stekkers/aansluitingen nalopen en schoonmaken. of e.v. gewoon extra draad erbij trekken. zeker naar de motor minimaal 10mm2 draad (lees: voedingssnoer voor versterker ;-) )

zorg ook voor een schone massa bij het verzamelpunt naast je accu, maak alle stekkertjes hier ff schoon met een staalborsteltje oid en maak ze vast met een verse roestvrije bout. spuit ze vervolgens in met vaseline oid zodat het niet opnieuw gaat roesten.

hahahahahahaha naar het kapje los te hebben gedraaid en de stekker zat er niet in van de abs :swear

ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft lopen te kl*ten

nu alleen sensoren halen zo dat het lichtje van me remmen uitgaat en een nieuwe dop die op het koelvloeistof reservoir en dan nog de radiator van naar kijken en dan OP NAAR DE KEURING volgende week EINDELIJK hoop verder geen problemen meer tegen te komen en ik dank jullie allen voor jullie goede advies en hulp :afro

Grtsssssssssss :jerry :jerry

bedankt drakos dat ga ik morgen dan eens even doen

heb net een paar test ritjes gemaakt bij ons thuis hebben vrij grote plaats en naar een paar keer flink remmen merkte ik dat hij helemaal niet super goed remde ik aan de schijven voelen voor beiden kanten warm achter beiden kanten koud dus remt achter niet :shock:

morgen gaan ontluchten en opnieuw nieuwe remolie er in doen deze ziet een beetje zwart aan

en dan hopen dat probleem weg is anders wat zou het dan allemaal kunnen zijn

Grtss

voor je remslijtindicator kan je ook gewoon de 2 draadjes doorverbinden, zitter er bij mijj ook niet op en is niet verplicht ;)

om je massa te meten zet je de meter op de stand met het piepje, als hij dan piept heeft hij ieder geval contact. verder de weerstandfuntie ff opzoeken en kijken of het getal zo dicht mogelijk naar de nul gaat. blijft dit erg hoog hangen heb je geen 100% contact en moet je dus de stekkers/aansluitingen nalopen en schoonmaken. of e.v. gewoon extra draad erbij trekken. zeker naar de motor minimaal 10mm2 draad (lees: voedingssnoer voor versterker ;-) )

zorg ook voor een schone massa bij het verzamelpunt naast je accu, maak alle stekkertjes hier ff schoon met een staalborsteltje oid en maak ze vast met een verse roestvrije bout. spuit ze vervolgens in met vaseline oid zodat het niet opnieuw gaat roesten.

de remmen achter werken nu weer

heb alleen gemerkt als ik de rem echt vol in trap

dan hoor knak knak knak en voel het ook op me pedaal abs toch kapot foutcode 19 in abs systeem relais al vervangen die onder de kap zitten van de abs

bedankt drakos dat ga ik morgen dan eens even doen

heb net een paar test ritjes gemaakt bij ons thuis hebben vrij grote plaats en naar een paar keer flink remmen merkte ik dat hij helemaal niet super goed remde ik aan de schijven voelen voor beiden kanten warm achter beiden kanten koud dus remt achter niet :shock:

morgen gaan ontluchten en opnieuw nieuwe remolie er in doen deze ziet een beetje zwart aan

en dan hopen dat probleem weg is anders wat zou het dan allemaal kunnen zijn

Grtss

Terug
Naar boven