• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

heb het probleem denk ik al gevonden mijn benzine pomp die werkt niet heb net de bekabeling los gehaalt en met spannings zoeker er op gehad maar geen spanning dus nu moet ik ff de kabel zien te vinden die naar voren loopt wie weet waar deze aaan bevestigd zit het is namelijk een rode met blauw en een bruine kabel

blok overhangen is gewoon mogelijk.

zoals hierboven gezegt past het gewoon op het huidige subframe (ondanks dat v6 anders is) en is het redelijk plug en play met het blok en bak zelf om het erin te hangen. (e.v. steunen van de bak verlassen) en ook de aandrijfassen van de v6 steek je zo over (tot bouwjaar 94 zoiezo)

draadboom zelf kan je behouden, alleen de draadboom van je ecu moet je overzetten (gaat rechts voor door je schutbord)

voor je koeltank zou je nieuwe slangen moeten trekken omdat deze op een andere plek zit

uitlaat kan je in zn geheel overzetten

als je de mogelijkheid heb veerpoten ook overzetten ivm grotere remmen (moet je alleen achter ook meenemen ivm 5 gaats wielen) of zoals ik gedaan heb enkeld de remklauwen van de v6 met verloopschijven van b.v. een opel meriva of kant en klaar mtech.

al met al denk 1 dag om over te hangen en nog een middagje om alles na te lopen en netjes aan te sluiten.

heb me lamda los gehad en geen verschil.

hij starte nog steeds niet ben er nu druk mee bezig

hoop dat ik het snel heb opgelost want anders gaat er zeker de V6 in

hehe :wub

heb het probleem denk ik al gevonden mijn benzine pomp die werkt niet heb net de bekabeling los gehaalt en met spannings zoeker er op gehad maar geen spanning dus nu moet ik ff de kabel zien te vinden die naar voren loopt wie weet waar deze aaan bevestigd zit het is namelijk een rode met blauw en een bruine kabel

oke bedankt drakos voor alle info

als het een maal zo ver is komen er :kewlpics

genoeg van hoe het allemaal verloopt

wie heeft er mischiens nog een mee setje velgen voor een mooi prijsje :D

heb me lamda los gehad en geen verschil.

hij starte nog steeds niet ben er nu druk mee bezig

hoop dat ik het snel heb opgelost want anders gaat er zeker de V6 in

hehe :wub

oke bedankt drakos voor alle info

als het een maal zo ver is komen er :kewlpics

genoeg van hoe het allemaal verloopt

wie heeft er mischiens nog een mee setje velgen voor een mooi prijsje :D

onder mijn dashboard kastje ??

handschoenen kastje ?

of zekeringen kastje ?

en welke relais is het en kan ik die meten met een spanning zoeker?

onder mijn dashboard kastje ??

handschoenen kastje ?

of zekeringen kastje ?

en welke relais is het en kan ik die meten met een spanning zoeker?

ok ik zal daar eens gaan kijken

als ik iets kan vinden anders trek ik ff een kabel door van de pomp naar de accu als die het zo dan wel doet kabel breuk relais kapot ?? als eerste dan maar van de week een relais halen .

en als probleem nog steeds niet opgelost is nieuwe kabels trekken....

iemand ervaring hier mee veel werk etc etc ?

ok ik zal daar eens gaan kijken

als ik iets kan vinden anders trek ik ff een kabel door van de pomp naar de accu als die het zo dan wel doet kabel breuk relais kapot ?? als eerste dan maar van de week een relais halen .

en als probleem nog steeds niet opgelost is nieuwe kabels trekken....

iemand ervaring hier mee veel werk etc etc ?

ok dan had ik dat mis

ik wou toen een v6 blok in mn 2 liter bouwen,en toen werd mij verteld dat ook het onderstel mee overgezet moest worden.

dit werd zelfs bevestigd door iemand van m-tech.

maar goed als dat dus niet zo is zou ik gaan voor het v6 blokje,mits je oude het niet meer goed doet.

over invoerrecht en zo zou ik even contact opnemen met rdw,maybe kunnen hun je daar verder helpen met hoe of wat..

hoop voor je dat je snel achter je probleem komt,ik weet hoe het is als je dagelijks bezig ben met je calibra en ej komt geen stap vooruit.

Maar het geeft je wel een lekker gevoel als je straks je calibra weer rijend heb:D

succes(Y)

Terug
Naar boven