• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

jaah maar hoe kan die nu ineens verstopt zitten terwijl die vorige week gewoon normaal deed en heb hem telkens alleen stationnaair laten draaien en toen uit gezet heb er niet mee gereden over de weg enzo snapje ik denk dat het iets anders is

omdat die soms beroerd liep en toen weer niet en toen weer wel e nu doet die helemaal niks meer....

mjaa ik zal dan morgen toch is die lambda zonde sensor opzoeken en dan is de voor pijp los schroeven

want zet hem morgen binnen en heb daar een put dus kan fijn onder de auto :D

hmm zou het niet weten ik ga hem morgen is beetje na lopen als eerste spuit ik starter spray in de injectie en kijken of die zo wel start want benzine komt in de injector dus...

als die zo wel start misschien me injector kapot !!

en als die niet start lambda sensor stekker er uit halen en als nog steeds niks doet uitlaat voor los draaien

en daarna de rest van jullie tips afwerken zo dat ik dit probleem toch kan oplossen

want word er een beetje moe van wil nu eindelijk toch wel rijden :???:

zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v

alleen de kopeling slipt ff fricties vervangen en dan blokje over leggen ??

kan ik die op mijn kabel boom aansluiten of ?

en mag dat wel omdat mijn auto nog gekeurd moet worden

en kan ik mijn gas instalatie over zetten op deze zonder aanpassingen ??

grtzz louis

hmm zou het niet weten ik ga hem morgen is beetje na lopen als eerste spuit ik starter spray in de injectie en kijken of die zo wel start want benzine komt in de injector dus...

als die zo wel start misschien me injector kapot !!

en als die niet start lambda sensor stekker er uit halen en als nog steeds niks doet uitlaat voor los draaien

en daarna de rest van jullie tips afwerken zo dat ik dit probleem toch kan oplossen

want word er een beetje moe van wil nu eindelijk toch wel rijden :???:

@louis1990 wrote:zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v

grtzz louis

zover ik weet moet je dan het onderstelsel ook over zetten van een v6,als je huidige calibra geen v6 is

ik had zelf ook een 2 liter die klote liep,en toen was mijn plan ook om er een v6 in te hangen.

alleeen waren de kosten toen duurder om een compleet blok met onderstelsel over te zetten,dus heb ik gewoon een v6 gekocht...

ik heb geen spijt tot nu toe van mn v6,aleen ja het sleutelle is rotter omdat je nergens bij kan komen..

zlelfs je bougies verwissellen is al een drama op zich haha..

maar mocht je een 2e calibra dr bij nemen,zou ik er voor kiezen om gewoon verder te gaan met de v6,bespaard je iig tijd en geld denk ik

zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v

grtzz louis

het is een nederlandse auto moet die dan in voeren in belgie en weet bij god niet hoe dat allemaal werkt

gebruikt de jouwe veel benzine ? en kan ik mijn gas instalatie die in mijn calibra nu licht over zetten want wil zo ie zo gas hebben

maar onder stel en alles over zetten dat is geen probleem dat lukt allemaal wel maar drm zit ik te twijfelen of invoeren of over zetten is het onder stel wel passend zo ? niet dat straks de bouten niet uitkomen haha:P

@louis1990 wrote:zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v

grtzz louis

zover ik weet moet je dan het onderstelsel ook over zetten van een v6,als je huidige calibra geen v6 is

ik had zelf ook een 2 liter die klote liep,en toen was mijn plan ook om er een v6 in te hangen.

alleeen waren de kosten toen duurder om een compleet blok met onderstelsel over te zetten,dus heb ik gewoon een v6 gekocht...

ik heb geen spijt tot nu toe van mn v6,aleen ja het sleutelle is rotter omdat je nergens bij kan komen..

zlelfs je bougies verwissellen is al een drama op zich haha..

maar mocht je een 2e calibra dr bij nemen,zou ik er voor kiezen om gewoon verder te gaan met de v6,bespaard je iig tijd en geld denk ik

of de mijne zuipt..haha op de snelweg is ie zuinig,maar is de stad zuipt me calibra meer benzine dan ik bier:P

maar dat hangt er ook eenbeetje vanaf hoe je zelf rijd.

zover ik weet van het over zetten zou alles moeten passen,maar durf het niet te garanderen...dat zou je echt aan iemand hier moeten vragen die het zeker weet...

ja zou drakos kunnen vragen die is bezig met een v6,en een 4x4...denk wel dat hij het weet...

maar waarom ga je dan niet gewoon voor een goed rijdende v6?en zet je alleen je gas instalatie over als dat gaat?

het is een nederlandse auto moet die dan in voeren in belgie en weet bij god niet hoe dat allemaal werkt

gebruikt de jouwe veel benzine ? en kan ik mijn gas instalatie die in mijn calibra nu licht over zetten want wil zo ie zo gas hebben

maar onder stel en alles over zetten dat is geen probleem dat lukt allemaal wel maar drm zit ik te twijfelen of invoeren of over zetten is het onder stel wel passend zo ? niet dat straks de bouten niet uitkomen haha:P

omdat ik de calibra voor 300 kan kopen de v6 en frictie kan ik zelf monteren ik ga is informeren wat dat gaat kosten om hem in te voeren als het niet al te duur is dan voer ik hem in en maak ik die

en die andere die maak ik klaar op mijn dooie gemak en zet die denk te koop dan

:jerry

of de mijne zuipt..haha op de snelweg is ie zuinig,maar is de stad zuipt me calibra meer benzine dan ik bier:P

maar dat hangt er ook eenbeetje vanaf hoe je zelf rijd.

zover ik weet van het over zetten zou alles moeten passen,maar durf het niet te garanderen...dat zou je echt aan iemand hier moeten vragen die het zeker weet...

ja zou drakos kunnen vragen die is bezig met een v6,en een 4x4...denk wel dat hij het weet...

maar waarom ga je dan niet gewoon voor een goed rijdende v6?en zet je alleen je gas instalatie over als dat gaat?

heb starter spray gehaald en hij sloeg aan dus denk dat de fout toch in me injectie zit of in de bekabeling er van word dus een beetje uitzoeken wat het is...

ben van plan een werkplaats handboek de halen of weet iemand waar ik die kan downloaden :D

Grtsz :afro

omdat ik de calibra voor 300 kan kopen de v6 en frictie kan ik zelf monteren ik ga is informeren wat dat gaat kosten om hem in te voeren als het niet al te duur is dan voer ik hem in en maak ik die

en die andere die maak ik klaar op mijn dooie gemak en zet die denk te koop dan

:jerry

Heey, probleem kan nogsteeds in je lambda zitten. Omdat deze de waarden in je uitlaatgassen meet aan de hand hiervan de onsteking regeld. En de hoeveelheid benzine en dergelijke.

En eeh ombouw van een v6 is minder werk als hiervoor beschreven. Je kunt gewoon je huidige subframe behouden en hoeft enkel de motorsteunen / baksteunen aan te passen.

heb starter spray gehaald en hij sloeg aan dus denk dat de fout toch in me injectie zit of in de bekabeling er van word dus een beetje uitzoeken wat het is...

ben van plan een werkplaats handboek de halen of weet iemand waar ik die kan downloaden :D

Grtsz :afro

blok overhangen is gewoon mogelijk.

zoals hierboven gezegt past het gewoon op het huidige subframe (ondanks dat v6 anders is) en is het redelijk plug en play met het blok en bak zelf om het erin te hangen. (e.v. steunen van de bak verlassen) en ook de aandrijfassen van de v6 steek je zo over (tot bouwjaar 94 zoiezo)

draadboom zelf kan je behouden, alleen de draadboom van je ecu moet je overzetten (gaat rechts voor door je schutbord)

voor je koeltank zou je nieuwe slangen moeten trekken omdat deze op een andere plek zit

uitlaat kan je in zn geheel overzetten

als je de mogelijkheid heb veerpoten ook overzetten ivm grotere remmen (moet je alleen achter ook meenemen ivm 5 gaats wielen) of zoals ik gedaan heb enkeld de remklauwen van de v6 met verloopschijven van b.v. een opel meriva of kant en klaar mtech.

al met al denk 1 dag om over te hangen en nog een middagje om alles na te lopen en netjes aan te sluiten.

Heey, probleem kan nogsteeds in je lambda zitten. Omdat deze de waarden in je uitlaatgassen meet aan de hand hiervan de onsteking regeld. En de hoeveelheid benzine en dergelijke.

En eeh ombouw van een v6 is minder werk als hiervoor beschreven. Je kunt gewoon je huidige subframe behouden en hoeft enkel de motorsteunen / baksteunen aan te passen.

Terug
Naar boven