• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo 360PK

Ach Freek er zitten tog altijd mensen tussen die het beter weten.. Gewoon laten praten.. Die krukas zal er in maart tog egt uit geweest moeten zijn denk ik, anders kan je niet "netjes" honen. Maargoed ik heb daar niet bij gestaan op dat moment..

@freek corsa wrote:Ik heb me lang niet bemoeit met dit verhaal, maar nu worden er veel dingen geroepen die niet met dit verhaal te maken hebben.

Ik doe aan dragracen met een Corsa A C20NE-Turbo, die koppeling heeft daar geen moeite mee en heeft ok niets met de spie te maken.

Ik heb nog geen spie kapot gehad, maar ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Als Niels zegt dat de bout niet los is geweest nadat hij hem op moment heeft aangedraaid, dan weet ik ook niet waardoor hij kapot gegaan is.

Ik doe extreem ruig met origineel Opel materiaal en het gaat echt niet snel kapot.

Die stukken heb ik idd gepost ja. Maar wat heeft dat met dit verhaal te maken? Ik klaag niet over mn koppeling hoor die doet t nog even goed.. En waarom zou het erg zijn als ik in zn 2 volgas wegtrek. In zn 1 wegtrekken volgas is ook nooit goed. Nja slecht kan het ook niet altijd zijn tenzij je em verbrand maar slijten doet ie zeker sneller ja.

Als je het topic doorgelezen zou hebben had je kunnen lezen dat de auto al door 2 tuners is afgesteld. Dusja de motor is al ingelopen, anders had die ook nooit afgesteld kunnen worden.

Wat iedereen doet met die info moeten zij weten. Ik heb nooit geklaagd over de koppeling dus jouw commentaar is een beetje ongepast.

@syl-astra wrote:Beste allemaal,

Nadat mn 4x4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg....

Groetjes Ram

Normaal optrekken doe ik wel met een Corsa 1.4 ofzo.. Ik rij geen 400 pk auto om er als een opoe mee te rijden want dan kon ik idd een corsa 1.4 kopen :jerry

Trok ook in zn 2 volgas weg maar dan blijf ik ook staan :jerry

zo even wat stukken tekst opgezocht wat je zelf gepost hebt ram

en in de 2 optrekken met zoveel vermogen vind je koppeling niet leuk hoor

zeg het maar even voordat je gaat klagen bij niels dat de koppeling stuk is

en was de auto al ingelopen toen je die sprintjes ging maken ??

kijk maar wat een iedere met deze info doet maar staat gewoon op dit forum :agent

Ach Freek er zitten tog altijd mensen tussen die het beter weten.. Gewoon laten praten.. Die krukas zal er in maart tog egt uit geweest moeten zijn denk ik, anders kan je niet "netjes" honen. Maargoed ik heb daar niet bij gestaan op dat moment..

@freek corsa wrote:Ik heb me lang niet bemoeit met dit verhaal, maar nu worden er veel dingen geroepen die niet met dit verhaal te maken hebben.

Ik doe aan dragracen met een Corsa A C20NE-Turbo, die koppeling heeft daar geen moeite mee en heeft ok niets met de spie te maken.

Ik heb nog geen spie kapot gehad, maar ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Als Niels zegt dat de bout niet los is geweest nadat hij hem op moment heeft aangedraaid, dan weet ik ook niet waardoor hij kapot gegaan is.

Ik doe extreem ruig met origineel Opel materiaal en het gaat echt niet snel kapot.

Ik wil zeker niet brutaal overkomen hoor voordat je het gaat denken haha :D Maar we zeggen tog niks wat off topic is?? Tenminste ik en Freek niet..

@2000 wrote:Voor zover hethet nog mogelijk is: graag on topic.

Waar ik nu dus vooral mee zit is dat ik egt een slecht gevoel heb bij deze motor. Freddy Cane zij vanmorgen al dat wanneer de cilinderwanden voor de eerste keer al glad waren geworden, er opnieuw geboord en gehoond moest worden met de eerstvolgende overmaatse zuigers.. Nu wordt er voor de 2e keer gehoond met dezelfde zuigers.. Dat kan nooit goed zijn. Nogmaals Freddy weet zeker wel waar die over praat!

Ik wil zeker niet brutaal overkomen hoor voordat je het gaat denken haha :D Maar we zeggen tog niks wat off topic is?? Tenminste ik en Freek niet..

@2000 wrote:Voor zover hethet nog mogelijk is: graag on topic.

Waar ik nu dus vooral mee zit is dat ik egt een slecht gevoel heb bij deze motor. Freddy Cane zij vanmorgen al dat wanneer de cilinderwanden voor de eerste keer al glad waren geworden, er opnieuw geboord en gehoond moest worden met de eerstvolgende overmaatse zuigers.. Nu wordt er voor de 2e keer gehoond met dezelfde zuigers.. Dat kan nooit goed zijn. Nogmaals Freddy weet zeker wel waar die over praat!

IK zou graag een bijdrage leveren in de discussie :argue :argue

Maar ik hou het bij ram succes te wensen met het verdere verloop

grtz

IK zou graag een bijdrage leveren in de discussie :argue :argue

Maar ik hou het bij ram succes te wensen met het verdere verloop

grtz

laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is

wand nu ga je al rijden met het gevoel als ik keer gas geef kan het wel eens de laats keer zijn

laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is

wand nu ga je al rijden met het gevoel als ik keer gas geef kan het wel eens de laats keer zijn

@16v kadett c wrote:laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is

Hoezo weet je dan zeker dat het dan wel goed is?

't zijn toch allemaal blokken van 20jr oud?

Begrijp zowiezo niet dat jullie daar zoveel geld in pompen.

Zo'n onderbouw moet je nieuw kopen, als je toch veel hebt te besteden.

Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?

Maar eeh het opbouwen van een blok al is het 20 jaar oud en goed gereviseerd is het als nieuw.

Of zelfs beter dan nieuw dus dat mag het probleem niet zijn.

Als de cylinderwnaden glad zijn laat hem dan gewoon opnieuw boren en honen en doe er overmaats zuigers in.

Bij voorkeur bij een ander revisie bedrijf om te voorkomen dat je dit nog eens hebt. Van te rijk of te arm lopen kunen ze in dit aantal kilometers echt niet zo snel glad worden als het goed is gebeurd.

@16v kadett c wrote:laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is

Hoezo weet je dan zeker dat het dan wel goed is?

't zijn toch allemaal blokken van 20jr oud?

Begrijp zowiezo niet dat jullie daar zoveel geld in pompen.

Zo'n onderbouw moet je nieuw kopen, als je toch veel hebt te besteden.

@Haasje17 wrote:Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?

Maar eeh het opbouwen van een blok al is het 20 jaar oud en goed gereviseerd is het als nieuw.

Als de cylinderwnaden glad zijn laat hem dan gewoon opnieuw boren en honen en doe er overmaats zuigers in.

Bij voorkeur bij een ander revisie bedrijf om te voorkomen dat je dit nog eens hebt. Van te rijk of te arm lopen kunen ze in dit aantal kilometers echt niet zo snel glad worden als het goed is gebeurd.

weet niet als je het helle topic heb gelezen maar zitten al overmaat zuigers in wisco is al 86,5

het houd ook een keer op met boren en honen toen het blok in elkaar is gezet had deze 0km gelopen dus was die nieuw en als je nu al de zuiger hoort als die koud is denk ik dat het boren van het carter niet veel zin heeft

en als de injectors blijven inspuiten kan de clinderwand ook schoon spoelen van olie kan die ook glad worden of dat de zuiger veren van wisco niet op maat zijn gemaakt wat in de beschrijving staat

Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?

Wie gaat dat betalen denk je hahah

@Haasje17 wrote:Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?

weet niet als je het helle topic heb gelezen maar zitten al overmaat zuigers in wisco is al 86,5

het houd ook een keer op met boren en honen toen het blok in elkaar is gezet had deze 0km gelopen dus was die nieuw en als je nu al de zuiger hoort als die koud is denk ik dat het boren van het carter niet veel zin heeft

en als de injectors blijven inspuiten kan de clinderwand ook schoon spoelen van olie kan die ook glad worden of dat de zuiger veren van wisco niet op maat zijn gemaakt wat in de beschrijving staat

Terug
Naar boven