• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

Dankje :)

Ben er vandaag achter gekomen dat zowel de leren pookknop als het plaatje daar bovenop nog nieuw te bestellen zijn (de mijne zien er niet meer fris uit) dus maar meteen gedaan :wors Had al een nieuwe pookhoes en handremhoes gescoord, alleen de plastic huls waar de pookhoes omheen zit is gesneuveld en krijg er geen onderdeelnummer van gevonden :(

Danku :D Toen ik binnen liep dachten mijn ogen een nog altijd in primer gehulde auto te gaan zien maar na 2 keer knipperen kreeg ik een flinke shock te verwerken toen hij er zoals in de foto's zichtbaar is bij stond, gespoten in een verbluffende nieuwe E270 Spectral Blau lak :wub

Binnenkort krijg ik hem dan eindelijk terug en kan ik er weer zelf iets aan doen door met de op -en ombouw te beginnen, heb een goede 3 jaar naar dit moment uit gekeken dus het mag onderhand wel.

20130219_152209.jpg

20130219_152221.jpg

20130219_152233.jpg

Wat me eigenlijk al vanaf aankoop zwaar irriteerde is dat de spoiler zeer slordig gespoten was aangezien er verfstreken zichtbaar waren onder de blanke lak, gelukkig ziet hij er nu uit zoals het hoort.

20130219_152333.jpg

Spiegelgrut, tankdop, C stijl kapjes en de schroefjes van de voorschermen.

20130219_152410.jpg

20130219_152450.jpg

is de auto nu in zijn geheel nog eens overgespoten? Want dacht dat de deuren en de kop al gespoten waren

In de eerdere foto's moesten de deuren en kofferklep er nog uit die daarna samen met de rest van de auto geschuurd en gespoten zijn, wat je mist zijn de foto's van de tussenfase waarin de primer aangebracht is dit kan voor verwarring zorgen. Alleen de voorschermen waren op dat punt al gespoten in combinatie met de onderkant van de motorkap wat in een paar foto's de illusie wekte dat de kop al gespoten was.

Vervolgens liet ik het geintje uit komen door een foto te posten van de achterschermloze achterkant ;)

Op een eerder punt had ik besloten om de sluitdelen van de motorkap te laten verchromen toen de doelstelling nog niet op 100% OEM stond maar gaandeweg heb ik besloten wel die kant op te gaan, vanmorgen zijn er dus nieuwe delen afgeleverd waar ik gelijk een nieuwe motorkapstok bij had besteld... inclusief een splinternieuwe lederen pookknop met schakelpatroon plaatje bovenop :)

20130221_105722.jpg

20130221_105848.jpg

Geweldig goed bezig man :thumbup :thumbup

Maar om opnieuw over de finse calibra's te beginnen :D

Ik heb 2 in duitsland gemaakte turbo's staan

en 1 in Finland gemaakte, je kan toch duidelijk

het verschil in afkitten zien hoor, aan de meeste

gepuntlaste delen zit een veel dikkere kitlaag

erom heen dan bij de duitse, denk wel wat

roestbestendiger, die van mij heeft toch niets roest

(gekeken met het interieur deruit) alleen de naad

aan de motorkap daar zit toch ook wel wat ;)

Vrijwel alle aanbouwdelen van het dashboard zijn er inmiddels af, alleen het handschoenkastje is nog aan het tegenwerken. Nu nog uit zien te vinden hoe de bestuurders airbag van het stuur af moet en de tellerkabel van de bak af schroeven zodat de klok er uit kan.

Terug
Naar boven