• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

vloerbedekking is zeker bij een 4x4 anders als bij een 2wd,anders lijkt het me nog wel te vinden.Niet iedere Cali is als asbak gebruikt.

zal iig mn ogen eens open houden.

professionele tapijtreinigbedrijven zijn natuurlijk wel te vinden, en voor de brandgaten.. zoiets als interieurherstel.nl of een dergelijk bedrijf zou wellicht uitkomst kunnen bieden..

De gevarendriehoek en het instructieboekje van asconahobbyist :thumb

20130503_115756_zps2fb5580c.jpg

Willem,

Zelf heb ik ook een extractor, werkt fantastisch, en diverse malen bekleding in nieuwstaat gekregen.

Maar shampoo gaat daar echt niet bij helpen! Wij gebruiken altijd All Purpose Cleaner.

Het enige wat niet te verhelpen is, is slijtage en of verkleuring door ouderdom... Denk hierbij dus aan roze geworden bekleding wat ooit roze was.

Mijn vloermatten van de calibra zijn weer als nieuw geworden :wub

Even off-topic:

Weet je wat zo vervelend is Willem: dat je in Limburg woont... Limburg is groot, en hoe dan ook VER! :vertag :(

Gr.

Pastra

Kwam je anders even buurten onder het genot van een kopje koffie :-P De vloerbedekking ligt sinds vanmiddag al bij een professioneel reinigingsbedrijf dat normaal geen automotieve opdrachten krijgt maar door eerder beoordeelde resultaten wel mijn vertrouwen heeft.

Verse tellerplaten zonder omgekrulde folie, is al onderweg naar mij toe :wors Vrijdag hopelijk de gespoten Lenk cover ophalen en dan zie je mij het hele weekend niet meer wegens inbouw dashboard kas king:

Teller01_zps58926ce9.jpg

Teller02_zps901c4898.jpg

Lenk cover vandaag bij de spuiter opgehaald die hem aan de hand van een afgebroken stuk strip op kleur gespoten heeft, als het een beetje wil lukken om deze met de 3M spullen over de gebarsten strip heen te tapen dan kan de dashboardkas eindelijk zijn gebruikelijke plaats weer innemen.

Na een fotovergelijking blijkt het gelukkig toch zo te horen maar nu zit ik met een nieuw probleem: achter de middelste ventilatieroosters zit een luchtgeleidingsbuis die momenteel los ligt te rammelen, hoort hier nog spul tussen de openingen te zitten om het op te vullen?

Ai dat wordt dan even zoeken en hopen dat ik het niet per ongeluk weg geknikkerd heb.. het nieuwe bedieningspaneel van de kachel hangt alvast op z'n plek tot ik vervanging heb kunnen vinden voor de 2 verlichtingslampjes, dalijk nog even een polijstmiddel voor het doorzichtige plastic van de tellerbak opspeuren en dan kan die op z'n plek.

Is bij mij aan de binnenkant inderdaad helemaal weg gevreten. Het is inmiddels al opgelost met nieuw schuim, nu alleen nog wat grut besteld krijgen waar het dash definitief mee afgebouwd kan worden (die laatste paar dingen die toch nét niet door de persoonlijke keuring komen).

Kwam er net achter dat ik de 2 foto's van net na het monteren van de cover er nog niet bij gezet had dus bij deze alsnog:

Dashboard01_zpse1eeeee6.jpg

Dashboard02_zpse4ec4a44.jpg

Colourlock bestelling wordt vandeweek geleverd (duurde wegens drukte en bestelling leerverf langer dan normaal) en vrijdag kan ik naar verwachting de gereinigde vloerbekleding ophalen. Dan als de bliksem de weinige resterende dingen opbouwen en meteen de ambulance op voor de laatste technische loodjes.

Leerspullen zijn binnen dus meteen maar beginnen met het stuurwiel.

20130605_152932_zps397a5982.jpg

20130605_152948_zps3f61b000.jpg

Na een tijdje schuren met de schuurspons ziet het er dan zo uit:

20130605_161000_zps6c22ae2e.jpg

20130605_161017_zps46ded8c1.jpg

20130605_161026_zps69b6a157.jpg

20130605_161051_zpsb5df8dca.jpg

Het mag zich inmiddels weer een stuurwiel noemen, nu moet de leerverf nog minstens 2 dagen uitharden voor de sealant en protector aangebracht kunnen worden (wat er hopelijk voor zorgt dat het stuurwiel zachter aan gaat voelen). Ben niet geheel ontevreden over het resultaat.

20130605_190626_zps64cced2d.jpg

20130605_190709_zpsaf6e65fd.jpg

20130605_190721_zpsbaf985e0.jpg

Dat stuurwiel gaat er weer geweldig uitzien, ben benieuwd of het dadelijk ook weer lekker beet pakt. Het is echt verf wat je hebt aangebracht?

Terug
Naar boven