• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

Het is de beste man vergeven wegens de Testarossa connectie ;) De Calibra deelt daar tenslotte het motor management systeem mee dus ergens is het toch een beetje familie van de 250 die momenteel voorang heeft ;)

Mooi dat ze ook Ferrari's doen daar maar wil je die beste mensen wel even op het hart drukken dat het hier om een super Calibra gaat en dat ze dus hiervoor nog

even iets meer hun best moeten doen :D ;)

:wors

Jajajajaja deze week gaat het feest eindelijk van start! Ben vandaag weer even langs geweest en de auto stond al klaar samen met een hoge kar waar alle delen op liggen die ik aangeleverd heb... donderdag kan ik als het goed is foto's van de eerste vooruitgang posten, zou erg mooi zijn want dan ben ik jarig :D

Woensdag neemt een collega de levering van €1700 mee bij Eugene en vanaf dan kan er zonder wachten doorgewerkt worden.

die achterbank komt denk ik uit een busje vandaan dus dat zal die niet voor ze cali gekocht hebben.

ben benieuwd naar de volgende update:)

Joh ik demonteer dalijk mijn achterklep en zet die bank in de koffer heb ik een superdeluxe schoonmoederzitje waar BEIDE schoonouders en m'n meissie op kunnen whahaha (niet dat ik een meisje laat staan schoonfamilie heb momenteel) :P

Ik had vorige week al een update verwacht maar hij heeft het blijkbaar nog te druk gehad helaas.... blijf gewoon lekker geduld hebben want ik weet dat ik bij hem goed zit :D

:o

Ik schrok me gister rot toen ik weer op bezoek ging want ineens was de voorkant helemaal kaal van plaatwerk en bumper... Irmscher spoiler lag er ook al af, plastic wielbak kappen lagen er af en er hoefde op dat moment alleen nog wat klein grut gedemonteerd te worden.

Maandag hopelijk de eerste foto's want ze gaan gelukkig meteen door met het roestherstel!

Behoorlijk olielek getraceerd naar een oliekoeler die meer op een zeef lijkt, niet meer nieuw leverbaar dus ga ik gelijk voor een iets grotere unit van Mocal.

Ook zijn er per ergens deze week nieuwe sideskirts plus alle 4 de kriksteunkapjes onderweg, gelukkig waren ze nog leverbaar nu kan mijn Calibra straks met zekerheid tot 100% volledige exterieure nieuwstaat terug gebracht gaan worden :D

Vandaag vernomen dat het grootste gedeelte van de nieuwe afspraak reeds op papier staat, in het weekend worden de berekeningen afgerond waarna ik dinsdag terug ga om te kijken hoe alles er uit ziet en bij tevredenheid de betaling ga doen.

De 60's Ferrari die momenteel nog voorrang heeft kwa plaatwerk is zoals gezegd inmiddels bijna af op een rechter wielkuip strook na dus alles wijst de goede richting op :)

Als hij dalijk weer voor de APK gaat wil ik gewoon dat ze zich kapot schrikken bij de dealer en spontaan in de telefoon naar Rüsselsheim klimmen om te vragen wat ze daar uitgevroten hebben, voor minder doe ik het niet :jerry

Zo, heb een busje van het werk mee genomen met een bult rommel waar je niet goed van wordt :o

Achterbank, alle zijpanelen inclusief die in de koffer plus dat plastic schot achter de kentekenplaat, kofferbakmat, reservewiel (ok alleen de velg om eerlijk te zijn), stalen wintervelgen, binnenste sideskirt helften minus kriksteunkapjes (die in de vuilcontainer liggen want komen nieuwe voor), alle 4 de kriksteunen waar hij al die tijd op gestaan heeft, de plastic wielbakken, een beste hoeveelheid nieuwe delen die de plaatwerker niet kwijt kon.... en dan zal ik vast nog veel vergeten zijn.

Met andere woorden de werkzaamheden kunnen nu pas echt beginnen :D

Zal de tijd van het jaar zijn ;) Mijn project ligt ook al 2-3 maanden bijna stil... :argue :@ chronisch tijdgebrek :(

Er gebeurt hier helaas inderdaad weinig op het moment maar ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken omdat ik weet dat de auto op geen beter adres zou kunnen staan als waar hij nu staat.

Vrijwel alles wat er nodig is op de tweedelige deurrubers en het kofferrubber na ligt al klaar om straks gemonteerd te gaan worden.

ZO!

Vanmiddag even een goed gemutst praatje gehad met mijn spuiter en hij gaat er met een beetje bijbetaling (zodat hij als dagklus afgemaakt kan worden i.p.v. tussendoor) voor zorgen dat hij vóór of in december af komt zodat ik met de Sinterklaas/Kerst vakantie iets te knutselen om handen heb. Vanaf morgen gaat hij een nieuwe afspraak op papier zetten, donderdag hoor ik daar het bedrag voor, dan zo snel mogelijk betalen en in dodelijk ongeduldige afwachting de laatste werkzaamheden van mijn kindje gade slaan :angel

Ik ben trouwens op zoek naar een interieurboom met check control, airco, stoelverwarming, electrische raambediening, bestuurders airbag en BC.

2 maanden later heb ik vanmiddag eindelijk een ruwe calculatie gekregen
smiley_wave.gif

€5000.....*slik*.... :shock: ....

Is dat aan het einde van de werkzaamheden betaald dan is alle roest hersteld, zijn alle nieuwe plaatwerkdelen gemonteerd en gespoten en staat er een kwa buitenkant splinternieuwe Calibra op wielen (inclusief sponningen, exclusief motorruimte). Daarna moet er aan de onderkant nog genoeg gedaan worden maar dat zien we later wel. Volgende week woensdag even om de tafel gaan zitten om definitieve afspraken te maken waarna het ernaar uit ziet dat we definitief van start kunnen
smiley_hungry.gif

Gister de oude downpipe van 16VCalibra ontvangen die braaf ligt te wachten bovenop de enorme berg gedemonteerde delen, als ik dit weekend tijd heb misschien even een foto van maken.

Even een mededeling van huishoudelijke aard, de standaard velgen worden alsnog opgeknapt dus de te koop advertentie voor de banden komt te vervallen. Volgende week worden de velgen weg gebracht om na stralen/poedercoaten/verwijderen oxidatie plus borduurschade/richten (dit laatste puur voor de zekerheid) opnieuw gespoten te worden.

Terug
Naar boven