• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

en zit het nu zelf ook na te lezen en zie dat er een cdrom bij zat ipv papier :angel

die dingen gooi ik nooit weg en weet ook waar ik moet zoeken nu, wordt vervolgd dus ....

Heb het hele verhaal van Mike H eens even doorgelezen... mooi spul wat ie bedacht heeft :)

Maar jij rijdt hier dus al een hele tijd mee? Hoe gedraagt je auto zich dan met remmen/optrekken, ik lees net dat

het optrekken enige oefening vereist... maar verder? Remmen ivm de ABS?

Ik ben namelijk aan het kijken wat ik strakjes doe met mn eigen project, locken of niet...

Jeroen

Heb het hele verhaal van Mike H eens even doorgelezen... mooi spul wat ie bedacht heeft :)

Maar jij rijdt hier dus al een hele tijd mee? Hoe gedraagt je auto zich dan met remmen/optrekken, ik lees net dat

het optrekken enige oefening vereist... maar verder? Remmen ivm de ABS?

Ik ben namelijk aan het kijken wat ik strakjes doe met mn eigen project, locken of niet...

Jeroen

weet inmiddels waar de cd ligt maar kan hem niet op de korte termijn opzoeken (ligt achterop de vliering in een verhuisdoos)

maar het optrekken in inderdaad heel even wennen omdat je het beste de koppeling kan laten schieten zogauw hij in beweging is. anders krijgt hij vrij veel kracht te verwerken en zal hij harder slijten.

dat is eigenlijk het enigste wat je als negatief kan ervaren

(vin persoonlijk dat het alleen maar leuker is met wegrijden aangezien dit onbewust heel vlot weg gaat ;) )

verder heb je er weining last van.

het remmen is bijna niet te merken omdat de remmen al flink overbemeten zijn standaard, je merkt alleen dat hij iets harder op de motor remt omdat de achteras ook constand meedraaid

wel duikt bij mij iets meer maar weet niet of dat ermee te maken heeft

en de abs doet gewoon zijn werk (je moet nogsteeds rare dingen doen om het in te laten slaan met 17 inch velgen )

weet inmiddels waar de cd ligt maar kan hem niet op de korte termijn opzoeken (ligt achterop de vliering in een verhuisdoos)

maar het optrekken in inderdaad heel even wennen omdat je het beste de koppeling kan laten schieten zogauw hij in beweging is. anders krijgt hij vrij veel kracht te verwerken en zal hij harder slijten.

dat is eigenlijk het enigste wat je als negatief kan ervaren

(vin persoonlijk dat het alleen maar leuker is met wegrijden aangezien dit onbewust heel vlot weg gaat ;) )

verder heb je er weining last van.

het remmen is bijna niet te merken omdat de remmen al flink overbemeten zijn standaard, je merkt alleen dat hij iets harder op de motor remt omdat de achteras ook constand meedraaid

wel duikt bij mij iets meer maar weet niet of dat ermee te maken heeft

en de abs doet gewoon zijn werk (je moet nogsteeds rare dingen doen om het in te laten slaan met 17 inch velgen )

Dat is mooi om te horen... denk dat ik ook maar zo'n setje ga bestelle dan.

Overigens... voor de gene die foto's wilde zien...

hpim20945za-1.jpg

Dit is het Mike Hayward setje.

Jeroen

Dat is mooi om te horen... denk dat ik ook maar zo'n setje ga bestelle dan.

Overigens... voor de gene die foto's wilde zien...

hpim20945za-1.jpg

Dit is het Mike Hayward setje.

Jeroen

Nou ja... niet meer stuk lijkt me een groot woord, wel denk ik dat er een kwetsbaar gedeelte verdwijnt.

Je hele hydraulische gedoen onder de motorkap kan weg, evenals het elektronische gedeelte. Dat kan dan al niet meer stuk.

En die storing dat er stuurolie door de ontluchting komt omdat je koppelingspakket stuk is kan dus niet meer.

Echter ervaring heb ik er niet mee, wel wil ik het zelf gaan inbouwen als ik mn auto eindelijk kan gaan opbouwen. Voor zover ik op migweb kan lezen alleen maar positieve reacties.

Jeroen

Nou ja... niet meer stuk lijkt me een groot woord, wel denk ik dat er een kwetsbaar gedeelte verdwijnt.

Je hele hydraulische gedoen onder de motorkap kan weg, evenals het elektronische gedeelte. Dat kan dan al niet meer stuk.

En die storing dat er stuurolie door de ontluchting komt omdat je koppelingspakket stuk is kan dus niet meer.

Echter ervaring heb ik er niet mee, wel wil ik het zelf gaan inbouwen als ik mn auto eindelijk kan gaan opbouwen. Voor zover ik op migweb kan lezen alleen maar positieve reacties.

Jeroen

hmm oke oke. mijn 4x4 doet het nog gewoon, heb er ook van die bussen onder van gema. olie die er elke jaar uit komt is ook nog gewoon mooi rood zonder ijzerslijpsel gelukkig. maar neem aan dat je deze wijziging alleen kan doen, en nut heeft als de bak nog heel is tog?!

groetjes ram

hmm oke oke. mijn 4x4 doet het nog gewoon, heb er ook van die bussen onder van gema. olie die er elke jaar uit komt is ook nog gewoon mooi rood zonder ijzerslijpsel gelukkig. maar neem aan dat je deze wijziging alleen kan doen, en nut heeft als de bak nog heel is tog?!

groetjes ram

Terug
Naar boven