• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

van dat remmen heb ik eigelijk geen last.

vind het rijgedrag echt ni veel verschillen tov van de normale 4x4

maar ga toch eens kijken om iets te doen aan de achterwielen voor de gedeeltelijke sper.

want denk dat 100% sper ook niet ideaal zal zijn...

Dit is de link naar het topic http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/251978-transfer-box-technical-discussion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn 13 pagina's vol info... kost je een paar uurtjes lezen en probere te begrijpen... maar dan heb je ook wat :angel

@ stoffel, hoe bedoel je sperren? gewoon het achterdiff? Ik heb al eens gekeken, maar nog niet echt diep op ingegaan, misschien een origineel omega 3000 diff, die hebben toch al een hoeveelheid sper?

Jeroen

Heleboel nuttige info in dat draadje inderdaad maar je remstabiliteit wordt volgens een andere link wel degelijk beïnvloed:

http://members.multimania.co.uk/maxboost/htms/4x4description.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

image006.jpg

B is met ontkoppeling, C is zonder. De zegelring die verbonden is met de stuurbekrachtiging zou ook een steuntje bijdragen aan de voor/achter verdeling, de vraag is kan dit 100% opgevangen worden door een sterkere visco koppeling?

Dan blijft er nog een vraag over, kan iemand uitleggen wat er achtereenvolgens gebeurt als er geremd wordt met een gelockte verdeelbak (wil toch graag even de theoretische uitleg erachter gelezen hebben)?

Dit is de link naar het topic http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/251978-transfer-box-technical-discussion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn 13 pagina's vol info... kost je een paar uurtjes lezen en probere te begrijpen... maar dan heb je ook wat :angel

@ stoffel, hoe bedoel je sperren? gewoon het achterdiff? Ik heb al eens gekeken, maar nog niet echt diep op ingegaan, misschien een origineel omega 3000 diff, die hebben toch al een hoeveelheid sper?

Jeroen

Heleboel nuttige info in dat draadje inderdaad maar je remstabiliteit wordt volgens een andere link wel degelijk beïnvloed:

http://members.multimania.co.uk/maxboost/htms/4x4description.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

image006.jpg

B is met ontkoppeling, C is zonder. De zegelring die verbonden is met de stuurbekrachtiging zou ook een steuntje bijdragen aan de voor/achter verdeling, de vraag is kan dit 100% opgevangen worden door een sterkere visco koppeling?

Dan blijft er nog een vraag over, kan iemand uitleggen wat er achtereenvolgens gebeurt als er geremd wordt met een gelockte verdeelbak (wil toch graag even de theoretische uitleg erachter gelezen hebben)?

kwas ook aan het denken om dat van en omega te nemen.

maar dat zijn weer planne voor in de toekomst.

nu even zo fun hebben en dan zien we wel weer ;)

kwas ook aan het denken om dat van en omega te nemen.

maar dat zijn weer planne voor in de toekomst.

nu even zo fun hebben en dan zien we wel weer ;)

Ik ben wel opgeschoten met mn project... maar nog niet zover dat ik mn tussebak aant verbouwe ben ;)

Morge eens mn project updaten met foto's.

En verder ben ik bijna dagelijks internet aan het afspeuren naar interessante onderdelen en kijken wat andere bouwen en vooral kijken wat bij andere mis gaat, zodat ik mn hoofd daar zelf niet aan stoot :angel

jeroen

Ik ben wel opgeschoten met mn project... maar nog niet zover dat ik mn tussebak aant verbouwe ben ;)

Morge eens mn project updaten met foto's.

En verder ben ik bijna dagelijks internet aan het afspeuren naar interessante onderdelen en kijken wat andere bouwen en vooral kijken wat bij andere mis gaat, zodat ik mn hoofd daar zelf niet aan stoot :angel

jeroen

ik ben/was regelmatig echt ruig aan het spelen met mn calli maar heb nog nooit het gevoel gehad dat ie probeerd te draaien met remmen ( behalve met handrem :angel 0 ) zelfs niet als ik onder hard remmen het stuur ineens omgooi; dan wil ie gewoon rechtdoor

dit is of puur theoretisch of in hele extreme gevallen ( heb zand,kiezel,nat afvalt e.d. geprobeerd :angel )

ik ben/was regelmatig echt ruig aan het spelen met mn calli maar heb nog nooit het gevoel gehad dat ie probeerd te draaien met remmen ( behalve met handrem :angel 0 ) zelfs niet als ik onder hard remmen het stuur ineens omgooi; dan wil ie gewoon rechtdoor

dit is of puur theoretisch of in hele extreme gevallen ( heb zand,kiezel,nat afvalt e.d. geprobeerd :angel )

Links langs de stoel is de ABS-computer.

Bij mijn donor Calibra hangt het 4x4 stuurapparaat boven de zekeringskast, zwart kastje van 15x8x3 ongeveer...

Jeroen

Links langs de stoel is de ABS-computer.

Bij mijn donor Calibra hangt het 4x4 stuurapparaat boven de zekeringskast, zwart kastje van 15x8x3 ongeveer...

Jeroen

hey was van plan de platen zelf te maken zit me alleen effe te bedenken welk materiaal en al heb laser op werk dus komt wel goed iemand toevalig ook tekening liggen ? groeten leroy

Terug
Naar boven