• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

hey was van plan de platen zelf te maken zit me alleen effe te bedenken welk materiaal en al heb laser op werk dus komt wel goed iemand toevalig ook tekening liggen ? groeten leroy

Heb eventueel wel wat platen los liggen om op te meten, tekening heb ik niet... Nu weet ik niet waar je woont, anders kun je wel een set platen meenemen als voorbeeld. Komen uit een tussenbak met schade, dus met die platen kan ik toch niets meer...

Jeroen

Heb eventueel wel wat platen los liggen om op te meten, tekening heb ik niet... Nu weet ik niet waar je woont, anders kun je wel een set platen meenemen als voorbeeld. Komen uit een tussenbak met schade, dus met die platen kan ik toch niets meer...

Jeroen

nu alles naar behoren werkt wil ik toch ook al het overbodige (drukbol en bekabeling) er uit halen.

heeft misschien iemand enig idee waar de stuurdoos van de 4x4 zich bevindt?

want nu blijft contstant het lampje van de 4x4 branden

nu alles naar behoren werkt wil ik toch ook al het overbodige (drukbol en bekabeling) er uit halen.

heeft misschien iemand enig idee waar de stuurdoos van de 4x4 zich bevindt?

want nu blijft contstant het lampje van de 4x4 branden

volgen mijn calibra bijbel ook links ;)

maar bij mij zat ie natuurlijk weer rechts..... :swear (geen idee wat ze gedaan hadden :hmmz )

volgen mijn calibra bijbel ook links ;)

maar bij mij zat ie natuurlijk weer rechts..... :swear (geen idee wat ze gedaan hadden :hmmz )

het is in ieder geval een zwart kastje waar iets van 4wd opstaat ;)

even kijken of ik het kan vinden dan zal ik er even een foto van maken en deze hier posten.

Jeroen

het is in ieder geval een zwart kastje waar iets van 4wd opstaat ;)

even kijken of ik het kan vinden dan zal ik er even een foto van maken en deze hier posten.

Jeroen

heb vandaag eens even links onder het dashboard gekeke maar niet drek iets gevonden.

ook eens even de zekeringdoos weggepakt maar ook daar zag ik niet direct iets te zien.

dus als iemand mij kan zeggen waar het zit dan kan ik het eruit halen king:

heb vandaag eens even links onder het dashboard gekeke maar niet drek iets gevonden.

ook eens even de zekeringdoos weggepakt maar ook daar zag ik niet direct iets te zien.

dus als iemand mij kan zeggen waar het zit dan kan ik het eruit halen king:

Misschien gek gezegd zonder kennis hoor, maar Gema zegt voor €3-5000 de hydraulica, electronica en inwendige delen aan te pakken waarbij je nog altijd op het onderlinge profielverschil van 2mm moet letten... zou dat neer komen op het locken van de verdeelbak (verwijdering van het drukgedeelte, computer en vervanging van de lamellenringen) met toevoeging van misschien een extra koeler of pakken ze het anders aan?

Misschien gek gezegd zonder kennis hoor, maar Gema zegt voor €3-5000 de hydraulica, electronica en inwendige delen aan te pakken waarbij je nog altijd op het onderlinge profielverschil van 2mm moet letten... zou dat neer komen op het locken van de verdeelbak (verwijdering van het drukgedeelte, computer en vervanging van de lamellenringen) met toevoeging van misschien een extra koeler of pakken ze het anders aan?

net even gezocht naar het 4x4 stuurdoosje.

en eindelijk gevonden king:

lichtschakelaar eruit gehaald en toen zag ik het links tegen de zijkant geschroefd zitten.

losgekoppeld en jawel, 4x4 lampje weg op het dashboard :sleeping

net even gezocht naar het 4x4 stuurdoosje.

en eindelijk gevonden king:

lichtschakelaar eruit gehaald en toen zag ik het links tegen de zijkant geschroefd zitten.

losgekoppeld en jawel, 4x4 lampje weg op het dashboard :sleeping

@InjectTheVenom wrote:Misschien gek gezegd zonder kennis hoor, maar Gema zegt voor €3-5000 de hydraulica, electronica en inwendige delen aan te pakken waarbij je nog altijd op het onderlinge profielverschil van 2mm moet letten... zou dat neer komen op het locken van de verdeelbak (verwijdering van het drukgedeelte, computer en vervanging van de lamellenringen) met toevoeging van misschien een extra koeler of pakken ze het anders aan?

hun pakken het totaal anders aan inderdaad,

doen ongeveer hetzelfde (uit mn hoofd trekken ze alles eruit ipv vastzetten)

+ dat ze de visco e.d. ook aanpassen/versteviggen, alle lagers worden vervangen en nog wat dingen.

bak is dan niet meer te vergelijken met een standaard bak

@InjectTheVenom wrote:Misschien gek gezegd zonder kennis hoor, maar Gema zegt voor €3-5000 de hydraulica, electronica en inwendige delen aan te pakken waarbij je nog altijd op het onderlinge profielverschil van 2mm moet letten... zou dat neer komen op het locken van de verdeelbak (verwijdering van het drukgedeelte, computer en vervanging van de lamellenringen) met toevoeging van misschien een extra koeler of pakken ze het anders aan?

hun pakken het totaal anders aan inderdaad,

doen ongeveer hetzelfde (uit mn hoofd trekken ze alles eruit ipv vastzetten)

+ dat ze de visco e.d. ook aanpassen/versteviggen, alle lagers worden vervangen en nog wat dingen.

bak is dan niet meer te vergelijken met een standaard bak

Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe...?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?

Terug
Naar boven