• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra UPDATE

Ligt aan de omrekenfactor.

Duitse PK's vallen altijd iets hoger uit, Britse PK's iets lager, Amerikanen doen het helemaal vaag, etc.

Heeft o.a. te maken het het punt waar je PK's meet. Aan de kruk-as, met of zonder aanbouwdelen zoals een dynamo, aan het wiel, etc.

Allemaal ligt het ergens tussen de 735 en 755 watt (of 0,735kW en 0,755kW).

Daarom wordt er tegenwoordig vaak in Kilowatts gemeten omdat dat een overal gelijke maat is.

Een Calibra 2,5 V6 komt dus ergens tussen de 168 en 174PK uit, afhankelijk van welke versie van PK's je gebruikt.

Edit: Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

Ligt aan de omrekenfactor.

Duitse PK's vallen altijd iets hoger uit, Britse PK's iets lager, Amerikanen doen het helemaal vaag, etc.

Heeft o.a. te maken het het punt waar je PK's meet. Aan de kruk-as, met of zonder aanbouwdelen zoals een dynamo, aan het wiel, etc.

Allemaal ligt het ergens tussen de 735 en 755 watt (of 0,735kW en 0,755kW).

Daarom wordt er tegenwoordig vaak in Kilowatts gemeten omdat dat een overal gelijke maat is.

Een Calibra 2,5 V6 komt dus ergens tussen de 168 en 174PK uit, afhankelijk van welke versie van PK's je gebruikt.

Edit: Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

Hierbij weer een paar foto's!!!

Het ging niet zoals het hoorde eigenlijk, want de calibra zou nu al weer een tijdje in de loods moeten staan.

Zoals iedereen wel gemerkt heeft, het is POKKEWEER buiten, dus ook veel schades.

Omdat de winterschades meer opleveren en ook sneller weer de deur uit zijn mocht de spuiter van mij lekker rustig aan doen.

Maar tussendoor zijn ze wel met de calibra bezig! Dit deed me goed, en heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Afgelopen weken heb ik wel een paar keer per week een bezoekje gebracht, en ook wat foto's gemaakt.

Hierbij een klein verslagje:

Omdat ik wat kale plekken tot op het staal heb moeten schuren vanwege de steenslag(hoe ken da noe??) hebben ze de motorkap en zijschermen eerst helemaal strak gemaakt:

DSC_8619.jpg

DSC_8613.jpg

DSC_8615.jpg

Ook zat rechtsachter nog het deukje van mn-buurmeisje-in-papa's-auto-gaat-parkeren-zonder-rijbewijs verhaal...

Deze deuk hebben ze er uit moeten trekken met van die puntlas dingen.

Dus ook dat deel moest eerst helemaal kaal, en daarna kon de deuk er uit.

Weer helemaal strak :D

DSC_8617.jpg

DSC_8618.jpg

Ook reed ik 's avonds wel eens langs als ik niet voor 17:00 er kon zijn, hierbij poging door een plexiglas raampje, niet geheel gelukt, maar wel soort spy-pic:

DSC_8621.jpg

Vandaag was ik vroeg in Zeewolde, dus tijd zat om thuis de camera te halen, en even langs te gaan bij de spuiter.

Tot mijn verbazing werd ik letterlijk een kantoortje in getrokken, waar het volgende me te wachten lag ;)

DSC_8634.jpg

DSC_8633.jpg

DSC_8632.jpg

Daarna werd ik naar de hal gesleept, want ik moest nog meer zien whoeeeeeei

DSC_8625.jpg

DSC_8626.jpg

En daar stond ook de calibra:

DSC_8628.jpg

DSC_8629.jpg

DSC_8630.jpg

DSC_8631.jpg

De bumpers en andere aanbouwdelen(op spoilers na) gaan allemaal opnieuw.

Dit omdat er na het schuren toch een silliconen-substantie op terecht is gekomen, wat het spuitwerk verpest heeft. Dit spul(last touch) zit er vol mee, en gebruiken wij voor car-detailing. Helaas is er dus ook wat op de calibra terecht gekomen, wat dus extra werk geeft voor de spuiter

Hierbij weer een paar foto's!!!

Het ging niet zoals het hoorde eigenlijk, want de calibra zou nu al weer een tijdje in de loods moeten staan.

Zoals iedereen wel gemerkt heeft, het is POKKEWEER buiten, dus ook veel schades.

Omdat de winterschades meer opleveren en ook sneller weer de deur uit zijn mocht de spuiter van mij lekker rustig aan doen.

Maar tussendoor zijn ze wel met de calibra bezig! Dit deed me goed, en heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Afgelopen weken heb ik wel een paar keer per week een bezoekje gebracht, en ook wat foto's gemaakt.

Hierbij een klein verslagje:

Omdat ik wat kale plekken tot op het staal heb moeten schuren vanwege de steenslag(hoe ken da noe??) hebben ze de motorkap en zijschermen eerst helemaal strak gemaakt:

DSC_8619.jpg

DSC_8613.jpg

DSC_8615.jpg

Ook zat rechtsachter nog het deukje van mn-buurmeisje-in-papa's-auto-gaat-parkeren-zonder-rijbewijs verhaal...

Deze deuk hebben ze er uit moeten trekken met van die puntlas dingen.

Dus ook dat deel moest eerst helemaal kaal, en daarna kon de deuk er uit.

Weer helemaal strak :D

DSC_8617.jpg

DSC_8618.jpg

Ook reed ik 's avonds wel eens langs als ik niet voor 17:00 er kon zijn, hierbij poging door een plexiglas raampje, niet geheel gelukt, maar wel soort spy-pic:

DSC_8621.jpg

Vandaag was ik vroeg in Zeewolde, dus tijd zat om thuis de camera te halen, en even langs te gaan bij de spuiter.

Tot mijn verbazing werd ik letterlijk een kantoortje in getrokken, waar het volgende me te wachten lag ;)

DSC_8634.jpg

DSC_8633.jpg

DSC_8632.jpg

Daarna werd ik naar de hal gesleept, want ik moest nog meer zien whoeeeeeei

DSC_8625.jpg

DSC_8626.jpg

En daar stond ook de calibra:

DSC_8628.jpg

DSC_8629.jpg

DSC_8630.jpg

DSC_8631.jpg

De bumpers en andere aanbouwdelen(op spoilers na) gaan allemaal opnieuw.

Dit omdat er na het schuren toch een silliconen-substantie op terecht is gekomen, wat het spuitwerk verpest heeft. Dit spul(last touch) zit er vol mee, en gebruiken wij voor car-detailing. Helaas is er dus ook wat op de calibra terecht gekomen, wat dus extra werk geeft voor de spuiter

Jaja, heb weer een update met wat foto's.

IVM licht weerkaatsing met de spiegelreflex heb ik ze met de mobiel gemaakt dus zijn niet helemaal 100% zuiver, maar zo stond de calibra er voor de kerst bij:

24122010465.jpg

24122010464.jpg

24122010466.jpg

En hier een onderdeel voorzien van de nieuwe kleur, en helemaal klaar met blanke lak en al:

20122010463.jpg

Jaja, heb weer een update met wat foto's.

IVM licht weerkaatsing met de spiegelreflex heb ik ze met de mobiel gemaakt dus zijn niet helemaal 100% zuiver, maar zo stond de calibra er voor de kerst bij:

24122010465.jpg

24122010464.jpg

24122010466.jpg

En hier een onderdeel voorzien van de nieuwe kleur, en helemaal klaar met blanke lak en al:

20122010463.jpg

Ben toch wel nieuwsgierig naar het eind resultaat.

Wat kost zo gemiddeld de hele auto goed/professioneel laten spuiten eigenlijk?

Ben toch wel nieuwsgierig naar het eind resultaat.

Wat kost zo gemiddeld de hele auto goed/professioneel laten spuiten eigenlijk?

ik denk als ik het meld ik problemen krijg;)

het ligt er maar net aan hoeveel werk je de spuiter te doen geeft.

Ikzelf heb de calibra compleet geschuurd en gedeeltelijk gedemonteerd aangeleverd. Ook heb ik ruim over de 75 hagelschade deuken moeten laten verwijderen: 350 euri via uitdeuker

Enige wat de spuiter moest doen is strak maken en klaar maken voor het spuiten.

ik denk als ik het meld ik problemen krijg;)

het ligt er maar net aan hoeveel werk je de spuiter te doen geeft.

Ikzelf heb de calibra compleet geschuurd en gedeeltelijk gedemonteerd aangeleverd. Ook heb ik ruim over de 75 hagelschade deuken moeten laten verwijderen: 350 euri via uitdeuker

Enige wat de spuiter moest doen is strak maken en klaar maken voor het spuiten.

Ik ga hem ook grotendeels gedemonteerd aanleveren en ben van plan te vragen hoe hij hem het liefste geschuurd wil hebben, gaat helemaal goed komen :angel

Ik ga hem ook grotendeels gedemonteerd aanleveren en ben van plan te vragen hoe hij hem het liefste geschuurd wil hebben, gaat helemaal goed komen :angel

Vandaag ben ik weer bij de spuiter geweest, want de auto is klaar:D

op wat kleine stofjes na is de auto 100%!! De stofjes zijn niet te voorkomen, stof gaat nu eenmaal overal in elke ruimte.

Donderdag komt de spuiter de auto naar mijn loods brengen waar ik gelijk ga beginnen met monteren!

Als de buitenkant klaar is ga ik de auto weer terug brengen om de lakdefectjes te laten verhelpen...

Ben helemaal happy, en kan niet wachten tot donderdag!!

Vandaag ben ik weer bij de spuiter geweest, want de auto is klaar:D

op wat kleine stofjes na is de auto 100%!! De stofjes zijn niet te voorkomen, stof gaat nu eenmaal overal in elke ruimte.

Donderdag komt de spuiter de auto naar mijn loods brengen waar ik gelijk ga beginnen met monteren!

Als de buitenkant klaar is ga ik de auto weer terug brengen om de lakdefectjes te laten verhelpen...

Ben helemaal happy, en kan niet wachten tot donderdag!!

Terug
Naar boven