• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra V6 sport schijfremmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe schijfremmen voor mijn V6. Nu vraag ik me af of er veel kwaliteit verschil is tussen het aanbod. De prijsverschillen zijn nogal groot.

Ik zie bij BrakeMax schijfremmen voor rond de E180 staan. Deze zijn geboord. Verder ook Zimmerman schijfremmen ook geboord voor E107 (ebay.de). Verder lees je de buitenmaat 284mm maar ook 288mm. Maakt het uit? Mijn calibra is van bouwjaar 1996.

Gr

Gerard

bouwjaar 1996 moet je in ieder geval 288mm hebben

ennu schijven en schijven zit wel her en der verschil in,7 x remmen en door een plas water en krom

Ik heb ze van zimmermann, prima schijven, geen last van kromme schijven en ze remmen prima! Al 20.000 km :thumbup

moet wel zeggen dat die gaatjes leuk en aardig zijn, bij dagelijks gebruik merk je er niks meer of minder van

NokiaN80joost170.jpg

verder zit er echt verschil in kwaliteit, welke heel goed is, en welke juist niet kan ik je niet vertellen. Alleen dat de zimmermann schijven prima zijn die ik heb.

heb op 2 auto's zimmermans gehad.

Op mijn Vectra 2.5 V6 308mm zonder gaten of sleuven

deze waren vlot krom

en op mijn duits ingevoerde Combo zaten ook zimmermans (oem / geventileerd 236mm)

deze waren al Krom toen ik de auto kocht, wel zonde, zat nog niet een randje op..

bijde sets vervangen voor oem Brembo's (combo gelijk van 236mm geventileerd naar 256x24 geventileerd) en verders keine problemen meer.

Willem

Ik rij met ATE schijven (alleen gegroefd) vind dat persoonlijk prima remmen! en heb er Ferodo DS-2500 remblokken bij..

Ben er persoonlijk ook achter dat goedkoop vaak duurkoop is.. zeker als je remmen graag gebruikt :P

(en dan heb je natuurlijk best wel 2 manieren van gebruiken)

origineel gepost door 1llusion

moet je alleen wel de remklauwhouder veranderen

Jep, daarom had ik er ook 2 van Mathijssen, nieuw en twee 57mm zuigerklauwen, zoals de set up op de OPC en de Vectra i500 is....!;):thumbup

Terug
Naar boven