• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cd30 naar cd70

origineel gepost door Simaan

Ik hoop dat je het zeker weet uit mijn ervaring kan dat niet maar zal het morgen direct proberen kijkenn wat de tech2 doet

Hallo,

Dat weet ik zeker, dit ging toen om een NCDR-2013 met CID, deze kocht ik bij een autodemontagebedrijf.

Deze was niet vrijgeschakeld, ik heb hem toen in mijn Vectra gebouwd en geprogrameerd met de bijgeleverde Security-Code!

Daarna vrijgeschakeld, en geprogrameerd met mijn eigen Security-Code.

Groetjes, Joche

Klopt met dat system kon het omdat de radio een eigencode had maar met nieuwe systeem kan dat niet en dat weet ik 100% omdat de radio met de auto samen gekoppeld wordt en niet met en extra radiocode maar gewoon met securtycode maar dit is wat ik weet mischien dat er mensen zijn die een manier hebben uitgevonden wie weet

opel4all

laast een een paar weken geleden

heb ik voor mijn astra h een cd70 en cid gekocht

waarvan het security code niet bekend was

het lukte gewoon allen het code index werd gedaan met de tech2 meer niet

als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden

en dan klaar is kees [/quote]

Hallo,

Dan heb je gewoon een set gekocht die al vrijgeschakeld was, dus was je de Security-Code daarvoor ook niet nodig, omdat die er dus al niet meer inzat.

Daarna heb je hem geprogrameert in je eigen auto, daarvoor ook de Code Index.

Als ik de set nu uit je auto haal/steel:D, dus zonder dat ik de Security-Code ken, krijg ik hem na inbouw in mijn auto niet meer op de Originele manier werkend :thumbdown

Groetjes, Joche

origineel gepost door Simaan

Klopt met dat system kon het omdat de radio een eigencode had maar met nieuwe systeem kan dat niet en dat weet ik 100% omdat de radio met de auto samen gekoppeld wordt en niet met en extra radiocode maar gewoon met securtycode maar dit is wat ik weet mischien dat er mensen zijn die een manier hebben uitgevonden wie weet

Hallo,

De NCDR-2013 en NCDR-2015 hebben geen eigen code hoor, deze zijn gelijk aan de nieuwere radio's, dus met Security-Code!!!

Daarom staat er bij deze radio's, ook allemaal xxxx op de Carpas bij de radiocode:)

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

opel4all

laast een een paar weken geleden

heb ik voor mijn astra h een cd70 en cid gekocht

waarvan het security code niet bekend was

het lukte gewoon allen het code index werd gedaan met de tech2 meer niet

als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden

en dan klaar is kees

Als ik de set nu uit je auto haal/steel:D, dus zonder dat ik de Security-Code ken, krijg ik hem na inbouw in mijn auto niet meer op de Originele manier werkend :thumbdown

Groetjes, Joche [/quote]

het is wel helaas zo dacht ook van niet

zie link http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307

het was mijn vectra de dvd90 deed het gelijk na het inbouw zonder enige melding en die kwan ook uit een demontage auto

het is wel helaas zo dacht ook van niet

zie link http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307

het was mijn vectra de dvd90 deed het gelijk na het inbouw zonder enige melding en die kwan ook uit een demontage auto [/quote]

Hallo,

Die link zegt mij niets, wie zegt mij dat de radio niet eerst vrijgeschakeld is bij het demontagebedrijf, de meeste demontagebedrijfen zijn hier nu wel van op de hoogte.

Ik heb na mijn inbouw van de NCDR-2013, nog een NCDR-2015 met CID + Telematik gekocht, deze was al uitgebouwd en ook netjes vrijgeschakeld.

Deze kwam ook, bij een demontagebedrijf weg.

Groetjes, Joche

Ik ben 3 jaar geleden in noord-brabant bij een auto-demontage bedrijf geweest en die vertelde mij toen dat je een hele hoop onderdelen eerst met tech2 moet vrijschakelen in de huidige auto voordat je hem kan uitbouwen , zodat de nieuwe eigenaar er ook nog wat aan heeft. Neem aan dat dit nog niet veranderd is!

Denk dat je misschien nog onderweg bent of misschien al thuis, hangt maar net van de files af. Mooi dat de blokkering toch is opgeheven voor het invoeren van adressen tijdens het rijden. Hier heb je even snel een deel van de foto's

Standaart CD30 mp3 met een GID

Vrijschakelen van het huidige systeem zodat deze weer in andere auto's geprogrammeerd kunnen worden

10wk8ky.jpg

Alles gedemonteerd zodat de extra kabels (rgb, gps) erin kunnen.

23widh.jpg

De CD70 en CID programmeren

Eindresultaat

vn2k52.jpg

Veel plezier er mee!!

origineel gepost door speaker

Ik ben 3 jaar geleden in noord-brabant bij een auto-demontage bedrijf geweest en die vertelde mij toen dat je een hele hoop onderdelen eerst met tech2 moet vrijschakelen in de huidige auto voordat je hem kan uitbouwen , zodat de nieuwe eigenaar er ook nog wat aan heeft. Neem aan dat dit nog niet veranderd is!

EN sinds dien durf je niet meer te komen zeker :D

Ik weet niet hoe het met de C's is, maar de B navi's kun je zo over zetten in een andere auto zonder TECH2. MITS je de set uit 1 en dezelfde auto haalt.

Zodra je schermen en radio's uit verschillende auto's haalt, moet je ze eerst los koppelen met de TECH2

Ik heb mijn cd30mp3 via marktplaats gekocht en deze was ook niet vrijgeschakeld. Opel dealer kon er niets mee.

Maar AstraGSI hier van 't forum heeft hem toen, ik dacht met OPcom vrijgemaakt. en nu speelt ie alweer bijna een jaar!!!

Groet Tim

@ sw_reijnders

klopt idd met de oudere modellen. maar ja stel je wilt een cdc3 aansluiten of een van de 2 gaat kappot wat doe je dan??

@Rubyvectra_A

Klopt kan de apparaten zelf ook weer resetten! Geef alleen aan als het meteen gebeurt zoals het hoort heb je minder hoofdpijn en misschien wat geld bespaart.

dat zeg ik ;)

zodra apparatuur niet uit 1 set komt, loskoppelen met tech2

gaat er mij om dat ik niet weet of bij een Vectra-C de appatuur ook van het VOERTUIG los gekoppeld moet worden met TECH2/OPcom

Bij een B is dat niet het geval, dan dien je alleen de componenten van elkaar los te koppelen als je de set opsplitst of een nieuw component (als bv een CDC3) toevoegd.

Ik heb zojuist een complete set uit één engelse Vectra-B gekocht NCDR1100, CID en CDC3 en nog wat extra kabels en antenne. Dit werkt prima zonder TECH2/OPcom.

Maar dat had ik ook van te voren uitgezocht en ik wist ook van te voren dat dit uit 1 auto kwam.

Maar of dit ook bij een C werkt, weet ik niet.

Ik zag wat je gedaan hebt en het ziet er netjes uit en het is zeker niet duur gezien de cid van de vectra b best zeldzaam zijn

Als alles uit 1 set bestaat zal het samenwerken. We hebben een keer een situatie gehad dat een kameraad een ncdr1100 + CID had uit en auto die hij in zijn astra g gebouwd had. Toen hij een cdc3 van een andere auto wilde aanmelden op de andere 2 componenten kon het niet. Hetzelfde met een telematic bij een ncdc 201x.

Het heeft dus zijn voor- en nadelen

Terug
Naar boven