• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centrale deurvergrendeling Corsa

Insanity

Post weinig
Beste mensen,

Ik heb (als het goed is) centrale deurvergrendeling in me auto maar geen afstandsbediening! Als ik me sleutel omdraai in het slot gaat alles open ook me kofferbak. Ik heb zelf het idee dat de afstandsbediening in de vroegere jaren is kwijt geraakt of iets dergelijks. Dit denk ik omdat 2 maten van me die een ''97 en ''94 corsa rijden en die wel een afstandsbediening hebben. De Corsa uit ''94 heeft zelfs een afstandsbediening met het Opel logo erop.

Kunnen jullie mij vertellen waar het kastje zou zijn geplaatst voor het integreren van een sleutel? Of dat ik toch echt een nieuwe unit zal moeten plaatsen. (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb:angel)

Mijn Corsa komt uit 1998.

Ik heb tevens me deurpaneel eraf gehaald en een zag daar een zwart kastje zitten dat naar me slot ging van me deur.

hier een fototje ervan.

Foto-T8SOFTCZ.jpg

CV "als het goed is"? Dat merk je toch direct als je de auto op slot doet? Dan moeten alle sloten mee gaan ;)

De kans is best aanwezig dat de AB (afstandsbediening) module wel gewoon aanwezig is. Bij een Calibra staat daar "Kiekert" op, maar of dat bij een Corsa ook zo is?

Anyway, kachel gewoon even naar een Vriendelijke Opel Dealer. Die kunnen je vast meer vertellen over het systeem en of daar inderdaad afstandsbediening bij is.

Ik gok dat de kastjes aan de sleutels gewoon leeg waren, iemand de batterijen heeft vervangen en ze het daarna niet meer deden. Wat ook niet vreemd is, omdat bij het verwijderen van de batterij de veiligheidscode van het systeem niet meer in de AB zit.

Dat moet dan opnieuw ingeleerd worden. Daar is een methode voor, maar geen idee hoe dat ook alweer moest.

Even vragen bij de VOD, misschien ;)

CV "als het goed is"? Dat merk je toch direct als je de auto op slot doet? Dan moeten alle sloten mee gaan ;)

De kans is best aanwezig dat de AB (afstandsbediening) module wel gewoon aanwezig is. Bij een Calibra staat daar "Kiekert" op, maar of dat bij een Corsa ook zo is?

Anyway, kachel gewoon even naar een Vriendelijke Opel Dealer. Die kunnen je vast meer vertellen over het systeem en of daar inderdaad afstandsbediening bij is.

Ik gok dat de kastjes aan de sleutels gewoon leeg waren, iemand de batterijen heeft vervangen en ze het daarna niet meer deden. Wat ook niet vreemd is, omdat bij het verwijderen van de batterij de veiligheidscode van het systeem niet meer in de AB zit.

Dat moet dan opnieuw ingeleerd worden. Daar is een methode voor, maar geen idee hoe dat ook alweer moest.

Even vragen bij de VOD, misschien ;)

Owjah, mocht het een systeem zijn waar inderdaad afstandsbediening bij hoort, bestel dan geen sleutels/AB bij de dealer.

Stuiter eerst even langs de sloop. Mogelijk vind je daar een paar AB's die je kan inleren op je Corsa.

Owjah, mocht het een systeem zijn waar inderdaad afstandsbediening bij hoort, bestel dan geen sleutels/AB bij de dealer.

Stuiter eerst even langs de sloop. Mogelijk vind je daar een paar AB's die je kan inleren op je Corsa.

Oke ik zal er op letten. Ik was sowieso al van plan om zaterdag langs de sloop te rijden dus dan kijk ik daar voor. Dankjewel!

Oke ik zal er op letten. Ik was sowieso al van plan om zaterdag langs de sloop te rijden dus dan kijk ik daar voor. Dankjewel!

Hmm ik heb ook CV... maar geen AB.

Heb een GSI uit 94.. Maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon zonder AB geleverd is... ? Wie weet meer?

Hmm ik heb ook CV... maar geen AB.

Heb een GSI uit 94.. Maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon zonder AB geleverd is... ? Wie weet meer?

voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)

voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)

Nou ik net bij de opel dealer geweest.

Die vertelde mij dus inderdaad dat er in de Corsa B geen AB is geleverd.

Heel gelukkig boden ze mij aan om het in te laten bouwen voor 400 euro. Dus toen dacht ik bij mezelf lik maar me ballen en ben maar weggegaan.

Dus dat word maar een setje van SPY bestellen denk ik.

Weet iemand dan ook ofdat ik ook die motortjes moet kopen of is dat zwarte ding in me begin post ook zo''n motortje?

[rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]

Dit zou ik zelf ook graag willen zien.

Terug
Naar boven