• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centrale deurvergrendeling Corsa

Nou ik net bij de opel dealer geweest.

Die vertelde mij dus inderdaad dat er in de Corsa B geen AB is geleverd.

Heel gelukkig boden ze mij aan om het in te laten bouwen voor 400 euro. Dus toen dacht ik bij mezelf lik maar me ballen en ben maar weggegaan.

Dus dat word maar een setje van SPY bestellen denk ik.

Weet iemand dan ook ofdat ik ook die motortjes moet kopen of is dat zwarte ding in me begin post ook zo''n motortje?

[rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]

Dit zou ik zelf ook graag willen zien.

Geen motortjes nodig aangezien je CV hebt die alles opend. Dat is volgens mij de gemotoriseerde.

Je hebt een een handmatig mechanische CV, dan gaat het draaien van je sleutel in het slot vrij zwaar.

Geen motortjes nodig aangezien je CV hebt die alles opend. Dat is volgens mij de gemotoriseerde.

Je hebt een een handmatig mechanische CV, dan gaat het draaien van je sleutel in het slot vrij zwaar.

Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?

Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?

ik heb in mijn corsa toen der tijd zon setje ingebouwd, hier zat std geen c.v. in.

heeft het 2 jaar prima gedaan.

Erwin

ik heb in mijn corsa toen der tijd zon setje ingebouwd, hier zat std geen c.v. in.

heeft het 2 jaar prima gedaan.

Erwin

[rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]

Geen ervaring, heb het setje wat hier ligt nog niet ingebouwd, maar als ik de boel bekijk ziet het er simpel uit.

Zeker als je de motortjes al hebt is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van die nieuwe besturingsmodule plaatsen en de afstandsbediening testen.

[rquote=1846022&tid=140837&author=DarkNL08]Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?[/rquote]

Zo'n setje van 20 euro is dan zelfs overcompleet omdat daar ook nog motortjes en montagemateriaal bij zit.

Enige wat je nodig hebt is de besturingsmodule en de afstandsbediening (mits de originele CV motortjes op de nieuwe module werken, maar dat lijkt me van wel)

[rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]

Geen ervaring, heb het setje wat hier ligt nog niet ingebouwd, maar als ik de boel bekijk ziet het er simpel uit.

Zeker als je de motortjes al hebt is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van die nieuwe besturingsmodule plaatsen en de afstandsbediening testen.

[rquote=1846022&tid=140837&author=DarkNL08]Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?[/rquote]

Zo'n setje van 20 euro is dan zelfs overcompleet omdat daar ook nog motortjes en montagemateriaal bij zit.

Enige wat je nodig hebt is de besturingsmodule en de afstandsbediening (mits de originele CV motortjes op de nieuwe module werken, maar dat lijkt me van wel)

€ 400,- voor het inbouwen van een andere CV-module?? Het is een pakketje van 20,- bestellen, kastje overplaatsen en een paar draadjes doorverbinden.

Het enige wat ik kan bedenken is dat 't een ander mechanisme is, het zogenoemde pulse-systeem, en dan werkt het niet op het standaard systeem van de wisselende + en -. Weet niet wat er standaard in zo'n B'tje zit eigenlijk.

Mocht het zo zijn dat 't gewoon een kwestie is van een wisselende + en -, dan ben je voor 20,- en een kwartiertje werk klaar. Wat de garage waarschijnlijk in gedachte heeft is het totaal omwisselen van alle motortjes en de rest van het systeem. Dan kunnen ze wel aan de 400,- komen.

€ 400,- voor het inbouwen van een andere CV-module?? Het is een pakketje van 20,- bestellen, kastje overplaatsen en een paar draadjes doorverbinden.

Het enige wat ik kan bedenken is dat 't een ander mechanisme is, het zogenoemde pulse-systeem, en dan werkt het niet op het standaard systeem van de wisselende + en -. Weet niet wat er standaard in zo'n B'tje zit eigenlijk.

Mocht het zo zijn dat 't gewoon een kwestie is van een wisselende + en -, dan ben je voor 20,- en een kwartiertje werk klaar. Wat de garage waarschijnlijk in gedachte heeft is het totaal omwisselen van alle motortjes en de rest van het systeem. Dan kunnen ze wel aan de 400,- komen.

[rquote=1846113&tid=140837&author=DarkNL08]Waar zit de module precies in een B Corsa GSI :angel

In het bestuurdersportier?[/rquote]

Sowieso niet in de deuren, nee.

Ik zou het zoeken achter de panelen bij de voetenruimte of in de middenconsole van het dashboard.

[rquote=1846113&tid=140837&author=DarkNL08]Waar zit de module precies in een B Corsa GSI :angel

In het bestuurdersportier?[/rquote]

Sowieso niet in de deuren, nee.

Ik zou het zoeken achter de panelen bij de voetenruimte of in de middenconsole van het dashboard.

Weet niet precies waar deze zit, maar je zou het op de ouderwetse manier kunnen proberen te vinden; draadjes volgen :P

Er zijn CV-systemen die een klik-geluid maken als je de auto open of dicht draait. Je zou hiernaar kunnen luisteren om de lokatie te vinden. Hierbij heb ik het niet over het klikgeluid in de deuren ;)

Terug
Naar boven