Hier in Belgie in de Shell, als je nu 98 supper plus of V-power benzine tankt bevatten ze het zelfde aantal octaan 98/99RON.
De consument betaald gewoon meer voor het merknaam. Heeft trouwens de uitbater in mijn gemeente mij verteld.
Men hangt vast in Europa aan een Europees keuringslabel, zodat de consument kan zien wat de samenstelling is van de brandstof.
Als nog iemand een HI-premium brandstof of V-power tankt. Vergelijk het eens met het ander label. van 98 of Diezel
9/10 krak het zelfde.
Ok waar kan wel een verschil inzitten.
Sommige goedkopere tankstations/merken kopen het eind van de tank op "boot/trailer"; Dus D.w.z. dat er meer kans is op reinigingsproducten voor de grote transport tanks in kan bevinden. (van de vorige reiniging van deze tank/vat.)
Maar aangezien dit streng gecontroleerd wordt, zal dit wel nihil zijn.
Het enigste wat ik doe is tanken waar een shop zit, dan weet je zeker dat de tank van het pompstation zelf op regelmatige basis gecontroleerd wordt.
Volgens mij inderdaad zoals ronOPC zegt met zware motoren, zal er misschien een verschil te voelen zijn, maar als je leest op het label aan jou tankstation dat de samenstelling 100% gelijkend is dan het ander kan het zeker geen kwaad voor de portemoneé om een gewone brandstof te tanken waar je motor voor ontworpen is.
Weet natuurlijk niet hoe het zit in Nederland, maar hier in Belgie hebben ze de zelfde keuringslabels.
Heeft deze week nog in het nieuws gekomen op de staats zender VRT.
Of wel houden ze ons al voor de gekke :jerry
Dit is niet afbrekend bedoeld maar gewoon een opinie. Als consument worden we vaak voor de gek gehouden maar dat is ook om dat wij dit zelf willen.
Om terug on topic te gaan. ik zou voor 98 gaan
Bram