• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chiptuning -> Super 98 / V-power tanken

@kadett4x4 wrote:Ik tankte in het begin ook v power met mun turbo, kreeg toen op mun donder van botter of ik hem kapot wou hebben.

heb toen in duitsland een paar keer octaan 102 getankt, en daar werd hij wel wakker van.

aangezien hier in de buurt 98 niet goed te verkrijgen is, ben ik heel blij met de komst van firezone.

ik rij nu gewoon een stukje verder om te tanken, maar heb dan wel octaan 102.

en ja het kost meer, maar daar is het een hobby voor.

Heb je dat er niet voor over, moet je lekker standaard orgineel en ongeblazen gaan rijden.

groeten.

Amen!! :thumb

@DutchPlayer wrote:Had de vraag gesteld aan EDS of de auto ook getuned kan worden op 95 benzine, want ik las bij een forum lid hier dat zijn 1.6T getuned was op 95 benzine.

Antwoord van EDS:

Hello,

the results are always based on 98octane fuel, on this engine 95 octane is NO OPTION, not even if the car is original.

Best regards

EDS Fahrzeugtechnik GmbH

Zechenstr.19

45772 Marl

Mittwoch Ruhetag

Uit zijn antwoord begrijp ik dat het met een 2.0T euro95 benzine no go is....

Verder heb ik nog even het boekje van de Insignia 2.0 Turbo bekeken en daarin staat, aanbevolen ron 95, mogelijk ron 98. Dat is natuurlijk voor een standaard niet gechipte turbo.

Vraag me dan wel af waar EDS zijn theorie op basseerd...

Terug
Naar boven