• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

chiptuning ??

origineel gepost door opel-limbo

origineel gepost door ahrend

Als ik op oa marktplaats Vectra C intyp,kom ik al snel een paar verschillende chiptuners tegen,Tunex,Chip4power,enz. enz.

Als ik daar de rijervaringen van klanten lees is het allemaal bijna te mooi voor woorden.

Heeft iemand hier ervaringen mee?(en nu niet meteen over EDS beginnen he)

Gisteren een offerte aangevraagd bij Ziptuning. Kost 499,00 om mj C te laten chippen. Heb laatst ook eens op de site van Tunex in 's-Heerenberg www.tunex.nl

Iemand daar ervaring mee. Zijn i.i.g. een stuk goedkoper.

Greetz Roel

zipyuning, slechte ervaringen.

dtctuning koste mij 299,- incl btw

helemaal tevreden!

origineel gepost door Spacejam

Moet je er rekening mee houden als je wel een roetfilter hebt? (ik heb hem namelijk wel). Houd een zaak als m-tech daar uit zichzelf rekening mee?

Rekening mee houden in welk opzicht?

Behaalde performance verbetering is in ieder geval afhankelijk van je DPF belading. EDS zet de regeneratie interval ook veel scherper. Vaker regenereren in meerdere versnellingen.

Safe driving Jurgen.

Ik ben meer benieuwd of de "goedkope" tuningboeren ook rekening houden met bijvoorbeeld de olie terugslag die hier boven genoemd wordt. Ik ken zelf overigens ook geen woord Duits dus dat zal ook wel een probleem worden als ik naar eds zou gaan.

Vele bedrijven doen erg interesant met finetuning dit en dat,uiteindelijk kom je daar,lezen hun de file uit,zeggen ze doodleuk dat ze een nieuwe file voor je gaan maken.

Gaan ze naar hun kantoortje,zetten het bestand om en sturen dit bestandje gewoon door naar een tuner,die past het programma aan,stuurt het doodleuk terug via de mail.

Meneer pakt het bestand uit laad het in je auto tadaaaaaaaaaaaaa 400 euro verdient.

Meneer koop het bestand voor 125 euro max.

Daarbij zeg ik niet dat ALLE bedrijven dit doen.

Maar 80% van bedrijven op mp doen dit wel.

Uiteindelijk is chiptunen gewoon kant en klare oplichting....

beetje ontsteking vervroegen,rpm limiter,mengsel verrijken enzv enzv

En worden er veel stinkend rijk van.

Chiptuners weten zelf dat dit gebeurd en zullen dit ten strengste ontkennen......

Zoek goed en er zijn bedrijven die je dezelfde file erin zetten als de grotere bedrijven.

En dan voor prijzen vanaf 175 tot 250 euro,waar je bij andere 4 tot 700 voor betaald.

Dan maar geen rollerbanksessie.....

Garantie geeft iedereen,aangezien er weinig mis kan gaan,zijn standaard dingen die aangepast worden.

Ben het met je eens cabriobully..dr zijn zat raddraaiers die de boel overkopieren.

Zoiezo zou ik nie gaan naar een markplaatschipper..

Als je iets wil moet je naar de betere tuners.....

Gelukkig ga ik puur natuur zonder chips of computershizzleking:

origineel gepost door cabriobully

Vele bedrijven doen erg interesant met finetuning dit en

Garantie geeft iedereen,aangezien er weinig mis kan gaan,zijn standaard dingen die aangepast worden.

Heb je misschien wat tips voor goede bedrijven in de regio zuid-oost brabant, noord-limbug? Waant voor een leek is het behoorlijk moeilijk om nou een goed bedrijf te vinden.

Ben net terug uit Berlijn (werk) en op terugweg langs EDS gegaan en tja wat doe je dan jawel een afspraak gemaakt voor komende zaterdag 10.00uur en voor 349,- euries(inderdaad Jurgen aanbieding) krijg ik er ongeveer 50 pktjes bij en mijn EGR word uitgeschakelt dat is beter zegt die goede man daarow, krijg je daar ook geen problemen meer mee.:cool:

Jan

origineel gepost door cabriobully

Vele bedrijven doen erg interesant met finetuning dit en

Heb je misschien wat tips voor goede bedrijven in de regio zuid-oost brabant, noord-limbug? Waant voor een leek is het behoorlijk moeilijk om nou een goed bedrijf te vinden.

Ik weet het natuurlijk nog niet zeker, maar de meeste zeggen EDS is de beste en ik ben er vandaag geweest eerste indruk is goed en ik zal het zaterdag wel zien.

Ik dacht eerst ook helemaal naar duitsland dat kan hier in de buurt ook wel maar wat maakt het uit die paar km extra.

Jan

Kan je er daar ook met nederlands of engels uit te voeten, ik kan namelijk geen woord duits en dat lijkt me een beetje lastig.

Kan je er daar ook met nederlands of engels uit te voeten, ik kan namelijk geen woord duits en dat lijkt me een beetje lastig.

Ik kwam er toevallig in de buurt vanwege mijn werk en dacht ik ga effe kijken, die man legt alles zo goed mogelijk uit in engels of duits maar je kan op de site zien wat er kan met je vec.

En het is nu natuurlijk mooi geprijstking:

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

Ik kwam er toevallig in de buurt vanwege mijn werk en dacht ik ga effe kijken, die man legt alles zo goed mogelijk uit in engels of duits maar je kan op de site zien wat er kan met je vec.

En het is nu natuurlijk mooi geprijstking:

Jan

Hey Jan, veel plezier man. Maak je een verslagje? Met mijn 2 ton op de teller heb ik elke dag weer een hoop fun met de rechter voet. Als je de 3 op de terugweg neemt kun je flink doorrijden. Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik kreeg 'm daar tot boven de 230 op de teller. Ben nog steeds erg tevreden over EDS.

Safe driving Jurgen:cool:

Jaja... Jan gaat voor de kerst aanbieding !! Scheelt toch ff 150 euro !!

Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.....

Ga je nog pix nemen en eenmooi verslagje maken ??

Zo langzamerhand denk ik dat ik ook maar eens een afspraak ga maken bij EDS. Wat ik me nu wel nog afvraag is het volgende. Een aantal tuners geeft aan dat een 120pk versie te chippen is met zo'n extra 43pk. Op de site van EDS geven ze aan dat ze richting de 160pk kunnen. Ligt dit allemaal binnen de grenzen van mijn 8-klep-blokkie?? Heb er nu zo'n 120500 km opstaan en wil er toch nog een heeeel aantal meer rijden.

Greetz Roel

120+43 is toch ook rond de 160..?? anyways, jij kan ook naar EDS geen probleem. Check het verslag van Jurgen maar. ik ga ook, weet alleen nog niet wanneer.. op zich wel een goede aanbieding nu voor 350...

Het ligt er aan wat voor 120pk variant je hebt een 8v of een 16v een 8v kan vaak tot de 150pk en een 16v tot de 180pk

origineel gepost door Edvries

120+43 is toch ook rond de 160..?? anyways, jij kan ook naar EDS geen probleem. Check het verslag van Jurgen maar. ik ga ook, weet alleen nog niet wanneer.. op zich wel een goede aanbieding nu voor 350...

Ah damned. Foutje. Ik bedoel dus van 120pk naar zo'n 143pk, dus plus 23pk.

Het ligt er aan wat voor 120pk variant je hebt een 8v of een 16v een 8v kan vaak tot de 150pk en een 16v tot de 180pk

Volgens mij is het zo dat de 120 pk een 8kleppert is en de 150 pk een 16kleppert

Correct me if i'm wrong:vertag

Volgens mij is het zo dat de 120 pk een 8kleppert is en de 150 pk een 16kleppert

dat is volgens mij ook zo.... maar die (de 8-kleppert) is ook naar de 160 PK te jagen door EDS.

Naar mijn weten zijn 3 uitvoeringen;

1) 100 PK 8 Kleppert

2) 120 PK 8 Kleppert

3) 150 PK 16 Kleppert.

ook hier geld: Correct me if i'm wrong

Eric.

dat is volgens mij ook zo.... maar die (de 8-kleppert) is ook naar de 160 PK te jagen door EDS.

Naar mijn weten zijn 3 uitvoeringen;

1) 100 PK 8 Kleppert

2) 120 PK 8 Kleppert

3) 150 PK 16 Kleppert.

ook hier geld: Correct me if i'm wrong

Eric.

Klopt !

een 120pk 16V is er niet !

Tenzij je een 150pk down-grade naar 120pk ! :angel

ik ga ook, weet alleen nog niet wanneer.. op zich wel een goede aanbieding nu voor 350...

mss kunnen we volgend jaar samen gaan !

Heb jij 160pk en ik 200pk ! :P

Met die 350 euro vind ik de stap een stuk minder groot ineens. Ik kan Suus nu ook overtuigen van het nut ( welk nut ) en de prijs !! king:

Terug
Naar boven