Sow, dat is tog fokking nie normaal
Vanmorgen om 9.15 uur de auto in en via de flappentapper naar EDS gereden. Het weer was echt klote en tevens errug druk op de weg. Omstreeks 10.40 uur kwam ik bij EDS het parkeerterrein opgereden en zag aldaar een grijze Vec-C staan met nederlands kenteken. Ik dacht, da's de C van Janneman. Hij had om 10.00 uur een afspraak en ik dacht, of die van hem is al klaar, of hij staat nog te wachten.
Ik ben naar binnen gelopen en Jan en ik hadden direct oogcontact. Hadden elkaar nog nooit ontmoet maar hadden beide kriebels in de buik. Heren, let wel, EDS-kriebels wel te verstaan. Jan z'n auto moest nog gedaan worden en werd al snel in de touwen gehesen. Ik zal me bij mijn eigen verhaal houden zodat Jan zijn eigen ervaring met jullie kan delen.
Na de vec van Jan was de mijne aan de beurt. De monteur reed de auto naar binnen en deze werd stevig verankert, software werd uitgelezen en na een kwartiertje werd de nieuwe software er weer ingelezen. Fire it up baby. Nou nou, de auto werd gestart en de rollerbank deed zijn werk. Ik moet zeggen dat vanachter een raampje je auto zo te zien stampen doet in het begin best wel pijn aan je ogen en oren:cry. Maar, dit werd goedgemaakt door de eerste meting:wub. Tsjonge, 190pk en een koppel van dik 430Nm. Let wel ik heb een standaard 120pk
Zelfs de monteur zei dat het een beetje aan de hoge kant was. Ook de chef zelf, Heer Schindler, kwam nadat hij lucht had gekregen van deze meting, zelf even poolshoogte nemen. Geen probleem zei hij, we zetten er gewoon iets andere software in zodat het vermogen iets gedempt wordt. Nou klik maar op de link hieronder voor de definitieve details.
http://i227.photobucket.com/albums/dd18/malamutesenna/EDS-Roel.jpg
Na deze nieuwe test alles afgekoppeld en een proefrit gaan maken. Jezus miena, dat ding is echt anders geworden. Wat een power. Trekken als een paard hoor:worsking::worsking::wors
Om 15.00 uur was ik weer thuis na wederom een errug regenachtige rit. Een leuk dagje uit die ik alle C-rijders kan adviseren.
Greetz Roel met een super-C