• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chiptuningbedrijven...

MattVC

Post weinig
Beste forumleden,

ik heb 2 offerten aangevraagt bij 2 tuningbedrijven voor mijn Opel Insignia 2.0 cdti 110pk 260Nm

en wat een verschil in prijs en vermogen & koppel ; heb ik mijn bedenkingen wel over ;)

de ene offerte is van ATM-Chiptuning (mits ervaring hier van dit bedrijf, laat maar van je horen)

vermogen:110PK naar 190pk ( verschil 80pk)

koppel: 260Nm naar 400Nm (verschil 140Nm)

449eur nu tijdelijk 399eur

volgende offerte is van autotuneheinz( mits ervaring hier van dit bedrijf, laat maar van je horen)

vermogen: 110pk naar 170PK (verschil 60pk)

koppel: 260Nm naar 380Nm (verschil 120Nm)

590eur

extra info bij ATM-chiptuning: Methode OBD / BDM / Chiptuning / Bootmode

De A20DTC motor (110pk) is identiek aan de A20DTJ motor (130pk) en bijna identiek aan de A20DTH (160pk) waarvan het onderblok lichtjes gewijzigd werd. Turbo en injectie-systeem zijn voor alle 3 gelijk. Bij wagens met een handgeschakelde 6 bak ( code M32-6 ) wordt het koppel op ca 400Nm begrensd, wagens met een automatische versnellingsbak ( code AF40-6 ) gaan naar ca 420Nm

Terug
Naar boven