• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cid inbouw?

heb jij in je dashboard geen cdwisselaar zitten?

op ebay worden de CDC3 wisselaars regelmatig aangeboden

moet je er wel een hebben met TB type aanduiding

De TA is voor CCR600 en CCRT700 radio's

kijk eens of je een 12 polige stekker achter je dashboardkasje hebt zitten

Ja ik heb de TB nodig. Die worden niet echt veel meer aangeboden volgens mij... ik heb het laatste jaar regelmatig gekeken. Ik heb de voorbereiding voor de wisselaar onder de passagiersstoel liggen, maar helaas geen wisselaar :(

Ja ik heb de TB nodig. Die worden niet echt veel meer aangeboden volgens mij... ik heb het laatste jaar regelmatig gekeken. Ik heb de voorbereiding voor de wisselaar onder de passagiersstoel liggen, maar helaas geen wisselaar :(

uuh onder de passagiers stoel ligt geen voorbereiding voor een wisselaar aangezien daar geen wisselaar zit bij een NCDR

die zit in het dashboard kasje normaal gesproken.

en achter het dashboard kastje hoort een 12 polige stekker te liggen.

uuh onder de passagiers stoel ligt geen voorbereiding voor een wisselaar aangezien daar geen wisselaar zit bij een NCDR

die zit in het dashboard kasje normaal gesproken.

en achter het dashboard kastje hoort een 12 polige stekker te liggen.

Vergeten erbij te melden: ik heb een Zafira A van 2003. :oops:

Daar ligt de voorbereiding wel onder de bijrijders stoel. Voor zover ik weet is dat tenminste de stekker voor de wisselaar.

Heb hier gepost omdat het specifiek om de NCDR ging hier.

Vergeten erbij te melden: ik heb een Zafira A van 2003. :oops:

Daar ligt de voorbereiding wel onder de bijrijders stoel. Voor zover ik weet is dat tenminste de stekker voor de wisselaar.

Heb hier gepost omdat het specifiek om de NCDR ging hier.

@Bartjex88 wrote:@sw_reijnders wrote:schema's

ja hoor

Opel TIS

hier staat ook een hoop en als je je aanmeldt kun je ook de foto's zien

http://www.opel-problemforum.de/f67...bel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb ook nog wel ergens een PDFje over de ombouw

Beste, Ik ben bezig met een CID ombow, Kan je me dit PDFje bezorgen?

Heb je verder nog bruikbare tips/informatie?

Mvg Bart

pdfje

http://members.home.nl/opeltje/Umbau Opel Vectra B NCDR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

@Bartjex88 wrote:@sw_reijnders wrote:schema's

ja hoor

Opel TIS

hier staat ook een hoop en als je je aanmeldt kun je ook de foto's zien

http://www.opel-problemforum.de/f67...bel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb ook nog wel ergens een PDFje over de ombouw

Beste, Ik ben bezig met een CID ombow, Kan je me dit PDFje bezorgen?

Heb je verder nog bruikbare tips/informatie?

Mvg Bart

pdfje

http://members.home.nl/opeltje/Umbau Opel Vectra B NCDR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

originele bekabeling behouden en gewoon een verloopstekker maken zoals ik heb gedaan.

ik heb een ISO2ISO parrot stekker gekocht en ook een parrot ertussen gezet 26 polig.

bij de ncdr had ik een 36 polige stekker bij gekregen en die op de iso2iso gesoldeerd.

vanuit de 36 polige stekker heb ik verder alles aangesloten.

aangezien bij mijn z18xe de ecu in de motorruimte zit, is de kabeldoorvoer aan de bestuurderszijde niet gebruikt.

daar heb ik mijn GPS antenne op gezet en de gpsantenne kabel opgerold achter mijn dashboardkasje.

originele bekabeling behouden en gewoon een verloopstekker maken zoals ik heb gedaan.

ik heb een ISO2ISO parrot stekker gekocht en ook een parrot ertussen gezet 26 polig.

bij de ncdr had ik een 36 polige stekker bij gekregen en die op de iso2iso gesoldeerd.

vanuit de 36 polige stekker heb ik verder alles aangesloten.

aangezien bij mijn z18xe de ecu in de motorruimte zit, is de kabeldoorvoer aan de bestuurderszijde niet gebruikt.

daar heb ik mijn GPS antenne op gezet en de gpsantenne kabel opgerold achter mijn dashboardkasje.

Terug
Naar boven