• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe?

Ok, ik geef het op. :swear :(

Gebeurd niet vaak, maar ik weet het niet meer.

Wie in Noord Holland kan mij helpen met dit probleem? Ik ben wel op zoek naar iemand die goed verstand van zaken heeft, en dus niet zoals ik af en toe aan een CIH sleutelt.

Ik kan naar die persoon toe komen, maar hier kan het ook, ik heb alles tot mijn beschikking, behalve een ontstekings lamp en een brug :sleeping

Dit alles hoeft natuurlijk niet voor niets (mag overigens wel :D )

heb je de gasklep schakelaar die op het inlaatspruitstuk overgezet van de 2.0?

anders loopt ie onderin nooit goed?

van een 2.0 is met 3 standen..

en van een 2.2 is met een schakelaar erin en 2 standen..

als je de klep sluit en je hoor "klik" dan heb je de verkeerde gasklep schakelaar en loopt ie onder de 2500/3000 helemaal pet

groeten joe

heb je de gasklep schakelaar die op het inlaatspruitstuk overgezet van de 2.0?

anders loopt ie onderin nooit goed?

van een 2.0 is met 3 standen..

en van een 2.2 is met een schakelaar erin en 2 standen..

als je de klep sluit en je hoor "klik" dan heb je de verkeerde gasklep schakelaar en loopt ie onder de 2500/3000 helemaal pet

groeten joe

Ik weet niet beter dan dat de 2.0 gasklepschakelaar ook een klik heeft. Maar ik heb de 2.0 schakelaar gebruikt.

Ik weet niet beter dan dat de 2.0 gasklepschakelaar ook een klik heeft. Maar ik heb de 2.0 schakelaar gebruikt.

maar goed als de 2.4 goed op het injecktie gedeelte gelopen heeft zou de 2.2 ook goed moeten lopen

heb weleens gehoord dat ze met scherpe nokken assen met vaste stoters rijden

weet niet wat jij er in hebt

maar goed als de 2.4 goed op het injecktie gedeelte gelopen heeft zou de 2.2 ook goed moeten lopen

heb weleens gehoord dat ze met scherpe nokken assen met vaste stoters rijden

weet niet wat jij er in hebt

ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.

ondanks dat ze het goed deden kan er toch 1 verstopt zitten of kapot zijn.

weet zo niet of dat bij CIH ook kan, maar bij c20ne kun je ze eruit halen en iets voor het gat houden. je kunt dan kijken of ze alle 4 goed vernevelen. kan best zijn dat er 1 niet goed verneveld en een dikke straal geeft.

ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.

weet zo niet of dat bij CIH ook kan, maar bij c20ne kun je ze eruit halen en iets voor het gat houden. je kunt dan kijken of ze alle 4 goed vernevelen. kan best zijn dat er 1 niet goed verneveld en een dikke straal geeft.

@Christian-tsx wrote:ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.

En dan ook gelijk naar de kleur van de bougie`s kijken. ;)

En ook ff aan de snuffel...................4-gastest.

@Christian-tsx wrote:ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.

En dan ook gelijk naar de kleur van de bougie`s kijken. ;)

En ook ff aan de snuffel...................4-gastest.

Hmmmz, hij loopt nog steeds te rijk. Dinsdag heb ik een druk meter, kijken wat de benzinedruk is, ik vertrouw het toch niet helemaal. Ontsteking eigenlijk alles uit gewisselt, behalve het ontstekingshuis. Het ontstekingshuis is zo goed als helemaal mechanisch, kan me niet voorstellen dat het daar in zit, want dan zou ik met de lamp ook geen mooie vaste waarde "meten"

Hmmmz, hij loopt nog steeds te rijk. Dinsdag heb ik een druk meter, kijken wat de benzinedruk is, ik vertrouw het toch niet helemaal. Ontsteking eigenlijk alles uit gewisselt, behalve het ontstekingshuis. Het ontstekingshuis is zo goed als helemaal mechanisch, kan me niet voorstellen dat het daar in zit, want dan zou ik met de lamp ook geen mooie vaste waarde "meten"

@Christian-tsx wrote:heb je de injectoren al wel getest?

nee, das zo'n beetje het enige wat ik niet getest heb. Ik ben er na de brand een beetje huiverig voor, spuitende benzine.

En daar komt bij dat het werkend uitgebouwd is. Ik heb wel gekeken of ze lekken, en dat is niet het geval.

@Christian-tsx wrote:heb je de injectoren al wel getest?

nee, das zo'n beetje het enige wat ik niet getest heb. Ik ben er na de brand een beetje huiverig voor, spuitende benzine.

En daar komt bij dat het werkend uitgebouwd is. Ik heb wel gekeken of ze lekken, en dat is niet het geval.

Vandaag weer alle moed bij elkaar geraapt, en weer wat gedaan. Ik heb de ontstekings trompet vervangen voor een andere: niks.

Maar ik heb vandaag ook een ander lmm geplaatst, met de veer lopen klooien, en de co versteld. Nu het volgende: het is niet beter geworden, maar erger. Symtonen zijn hetzelfde, maar dan erger. Mijn gedachtengang is: als ik het erger kan maken, dan moet het ook minder kunnen. Iemand een idee?

Hij stinkt trouwens nog steeds naar benzine, het erin of eruit draaien van de co schroef had geen effect (ja, helemaal in: sneller stationair) Dit vind ik overigens vreemd: Als ik kijk hoe de lmm werkt, dan zou de schroef helemaal dicht minder lucht betekenen. Terwijl ik er van overtuigd ben dat de kadett al veel te veel benzine krijgt, dat in combinatie met (nog) minder lucht zou in mijn ogen beteken dat ie langzamer gaat draaien (veel te rijk mengsel?)

Nog even één vraag: het lijkt mij dat als ik de lmm veer strakker zet, dat de kadett minder benzine krijgt. Zie ik dit goed? Zo niet, wat is dan de theorie?

Terug
Naar boven