• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

climate control vec B

vectra99

Post weinig
hoi,

nadat ik vandaag de ledjes van de climate control unit heb vervangen doet de hoogste stand van de aanjager het niet meer goed.

Gaat 2 seconde aan daarna ong 10 sec uit en dan weer 2 seconde aan.

Wie weet hier een mogelijke oorzaak van.

groet Jan

Controleer eerst de stekker achterop de ECC unit.

anders zijn de Transistors van de Kachel snelheidsregeling niet goed, staat meer over geschreven op dit forum.

Willem

Controleer eerst de stekker achterop de ECC unit.

anders zijn de Transistors van de Kachel snelheidsregeling niet goed, staat meer over geschreven op dit forum.

Willem

De transistors zijn volgens mij juist NIET voor de hoogste stand wim.

die worden volgens mij gebypassed door een relais op de weerstandsmodule om de volle 12 volt op de kachel fan te krijgen.

De transistors zijn volgens mij juist NIET voor de hoogste stand wim.

die worden volgens mij gebypassed door een relais op de weerstandsmodule om de volle 12 volt op de kachel fan te krijgen.

okeej, dan zou het het relais kunnen zijn, en of de ECC unitm en of de kachelmotor zelf (versleten koolborstels).

Die kachelmotoren bij de ECC modellen draaien in princiepe altijd natuurlijk, bij een handbediende word deze vaker uitgezet dan bij een met ECC.

ik heb m ondanks hand bediend minimaal meedraaien op stand 1, dat heb ik altijd al gedaan zo, staat nooit uit eigenlijk.

willem

okeej, dan zou het het relais kunnen zijn, en of de ECC unitm en of de kachelmotor zelf (versleten koolborstels).

Die kachelmotoren bij de ECC modellen draaien in princiepe altijd natuurlijk, bij een handbediende word deze vaker uitgezet dan bij een met ECC.

ik heb m ondanks hand bediend minimaal meedraaien op stand 1, dat heb ik altijd al gedaan zo, staat nooit uit eigenlijk.

willem

en waar vindt ik dat relais van de weerstandmodule? en de transistors? Sorry, qua electronica snap ik weinig van een auto.

en waar vindt ik dat relais van de weerstandmodule? en de transistors? Sorry, qua electronica snap ik weinig van een auto.

wim toch black out? :P . . . dat zou jij toch moeten weten ;)

die zit achter naast het gaspedaal (rechts daarvan) achter op het kachelhuis.

wim toch black out? :P . . . dat zou jij toch moeten weten ;)

die zit achter naast het gaspedaal (rechts daarvan) achter op het kachelhuis.

haha

ik ben niet van de ECC

ik weet dat er voor mijn kachelmotor meerdere in de zekering kast zitten, maargoed, das ouwe meuk natuurlijk :angel

Willem

haha

ik ben niet van de ECC

ik weet dat er voor mijn kachelmotor meerdere in de zekering kast zitten, maargoed, das ouwe meuk natuurlijk :angel

Willem

uiteraard zit er in de zekeringenkast ook een hoop.

maar die module regelt dus de 10 standen.

0 t/m 8 door die grote TO-3 tranisistors en 9 door het relais . . . allen op de module aanwezig.

(althans dit lijkt mij logisch :P)

uiteraard zit er in de zekeringenkast ook een hoop.

maar die module regelt dus de 10 standen.

0 t/m 8 door die grote TO-3 tranisistors en 9 door het relais . . . allen op de module aanwezig.

(althans dit lijkt mij logisch :P)

kan ook gewoon zijn dat je hem moet resetten.

dmv de bovenste en de onderste knop , van de middelste ecc-knoppen , te gelijkertijd een paar seconde ingedrukt houden, meen ik. Maar dit staat ook in je boekje !!

kan ook gewoon zijn dat je hem moet resetten.

dmv de bovenste en de onderste knop , van de middelste ecc-knoppen , te gelijkertijd een paar seconde ingedrukt houden, meen ik. Maar dit staat ook in je boekje !!

er zit links in de zekering kast wel een bruin relais die met kachel te maken heeft.

heb ik eruit gehad en lijkt oke te zijn.

maar het relais wat jullie bedoelen zit dus ook op die weerstandmodule.

morgen nog maar even kijken naar de stekkers achterop de unit en anders de weerstandmodule er maar is uithalen.

Is daar nog wat aan door te meten of gewoon vervangen? transistors en relais ed.

resetten werkt niet. niet bij mij althans.

alvast bedankt voor jullie hulp

Terug
Naar boven