• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cockpit/interieurverlichting Astra F

ja jij zegt het :P

ik kan het niet zien, maar ik weet wel zeker dat ie daar niet elk ritje boven uit komt, maar weet nu wel dat ik hem maar ff moet vervangen dan, word alleen lastig om zo lampje op een zondag te kopen :P

@Jerremy wrote:2 edities terug in de Kampioen van de ANWB stond een stukje dat ging over wat basis dingen van de auto.

Daarin werd gesuggereerd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen en/of wat ze moeten dan als ze branden. (wat ook wel klopt volgens mij)

Bij onderstaande lampje beweerde men dat als die brand, de handrem/parkeer rem ingeschakeld is.

Volgens mij gaat deze ook branden als je rvs peil te laag is (lekkage bijv.)

Of zit ik er nou naast ? Bij een Opel iig wel volgens mij. Goed geinformeerd weer dat ANWB Autokampioen..

rem.jpg

Bij mijn F zijn deze functies gescheiden.

het hierboven afgebeeld lampje is in mijn geval alleen voor de remvloeistofpeil.

Als ik mijn handrem aantrek komt er direkt naast een ander lampje (p) tevoorschijn.

dat is voor de handrem (is dan aangetrokken)

Rik ;)

ja jij zegt het :P

ik kan het niet zien, maar ik weet wel zeker dat ie daar niet elk ritje boven uit komt, maar weet nu wel dat ik hem maar ff moet vervangen dan, word alleen lastig om zo lampje op een zondag te kopen :P

@Jerremy wrote:2 edities terug in de Kampioen van de ANWB stond een stukje dat ging over wat basis dingen van de auto.

Daarin werd gesuggereerd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen en/of wat ze moeten dan als ze branden. (wat ook wel klopt volgens mij)

Bij onderstaande lampje beweerde men dat als die brand, de handrem/parkeer rem ingeschakeld is.

Of zit ik er nou naast ? Bij een Opel iig wel volgens mij. Goed geinformeerd weer dat ANWB Autokampioen..

rem.jpg

Bij mijn F zijn deze functies gescheiden.

het hierboven afgebeeld lampje is in mijn geval alleen voor de remvloeistofpeil.

Als ik mijn handrem aantrek komt er direkt naast een ander lampje (p) tevoorschijn.

dat is voor de handrem (is dan aangetrokken)

Rik ;)

Jup Jeroen, inderdaad, dit lampje is zelfs voor meer dingen in gebruik..

Bij de Opels die wij rijden word deze zowel gebruikt voor de handrem, en remvloeistofpeil.

bij merken met meer remelectronica (electrisch gestuurde remsystemen (mercedes / BMW en anderen in dit segment), word deze okk gebruikt voor storingen aan de electronica van het remsysteem.

het is qua lamp een vrij algmeen geval, het geeft aan, dat er iets mis is met het remsysteem, wat het is kan vanalles zijn.

het uitroep teken is daar namelijk lekker algemeen in.

ik vind het dan inderdaad ook slecht dat bedrijven als de ANWB dit zo vermelden, zij zijn de gene die de veiligheid op de weg moet zien te waarborgen..

maar waarschijnlijk is dat weer geschreven door zo'n redacteurtje die met zijn dikke lease auto altijd voor elk wissewasje bij een dealer staat, en dus net even te weinig kennis heeft van zaken zoals deze (simpele dingen).

Willem

Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje

@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!

als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd ...

het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.

Willem

Jup Jeroen, inderdaad, dit lampje is zelfs voor meer dingen in gebruik..

Bij de Opels die wij rijden word deze zowel gebruikt voor de handrem, en remvloeistofpeil.

bij merken met meer remelectronica (electrisch gestuurde remsystemen (mercedes / BMW en anderen in dit segment), word deze okk gebruikt voor storingen aan de electronica van het remsysteem.

het is qua lamp een vrij algmeen geval, het geeft aan, dat er iets mis is met het remsysteem, wat het is kan vanalles zijn.

het uitroep teken is daar namelijk lekker algemeen in.

ik vind het dan inderdaad ook slecht dat bedrijven als de ANWB dit zo vermelden, zij zijn de gene die de veiligheid op de weg moet zien te waarborgen..

maar waarschijnlijk is dat weer geschreven door zo'n redacteurtje die met zijn dikke lease auto altijd voor elk wissewasje bij een dealer staat, en dus net even te weinig kennis heeft van zaken zoals deze (simpele dingen).

Willem

@ Jerremy: Die van de Vectra kan nog wel, die is tenslotte gelijk aan die van de Astra-F, de andere vallen wat uit de toom inderdaad, en ja, ben vaak foto's aan het maken wanneer ALLES brand Jeroen

@ Soepkiepe: Vervang je laadstroom Controle lampje eens joh. (accutje).

@ Mr F: In duitsland is het verplicht om Aanhanger richting aanwijzer Controle te hebben op je auto, vaak zullen ingevoerde auto's vanuit duitlsand dit dus ook hebben wanneer deze een trekhaak hebben, dit mag Optisch of een geluid zijn),

Bij een Opel Vivaro veranderd het knippergeluidje wanneer er een aanhanger aan hangt, (tenminste, bij de Vivaro van Jerremy wel in dit geval)

hoe dat werkt in andere europese lamden weet ik niet.

Zal eens kijken, heb nog wel foto's van mijn Astra-F:

101_0031.jpg

en de BC:

101_0048.jpg

en interieur verlichting:

101_0030.jpg

had ook leeslampjes achterin, daar heb ik geen fotovan

Willem

Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje

@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!

als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd ...

het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.

Willem

heb je toevallig een foto van het lampje los?

zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.

maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P

maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..

we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha

@ Jerremy: Die van de Vectra kan nog wel, die is tenslotte gelijk aan die van de Astra-F, de andere vallen wat uit de toom inderdaad, en ja, ben vaak foto's aan het maken wanneer ALLES brand Jeroen

@ Soepkiepe: Vervang je laadstroom Controle lampje eens joh. (accutje).

@ Mr F: In duitsland is het verplicht om Aanhanger richting aanwijzer Controle te hebben op je auto, vaak zullen ingevoerde auto's vanuit duitlsand dit dus ook hebben wanneer deze een trekhaak hebben, dit mag Optisch of een geluid zijn),

Bij een Opel Vivaro veranderd het knippergeluidje wanneer er een aanhanger aan hangt, (tenminste, bij de Vivaro van Jerremy wel in dit geval)

hoe dat werkt in andere europese lamden weet ik niet.

Zal eens kijken, heb nog wel foto's van mijn Astra-F:

101_0031.jpg

en de BC:

101_0048.jpg

en interieur verlichting:

101_0030.jpg

had ook leeslampjes achterin, daar heb ik geen fotovan

Willem

2 edities terug in de Kampioen van de ANWB stond een stukje dat ging over wat basis dingen van de auto.

rem.jpg

heb je toevallig een foto van het lampje los?

zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.

maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P

maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..

we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha

Terug
Naar boven