• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cockpit/interieurverlichting Astra F

haha, dan heb je mijn Combo teller nog niet gezien...

Bij de Vec moeten er ook nog wat lampjes bij...

@ Jerremy, dat katalyastor lampje blijft Cool...

Bij jerremy werken de P en de ! inderdaad gescheiden na een aanpassing..

teller Combo (dan brand het benzine reserve lampje nog geeneens haha):

tankontluchitngsklep006.jpg

of de Calibra / Vectra-A met Checht control:

dash800x532.jpg

Willem

haha, dan heb je mijn Combo teller nog niet gezien...

Bij de Vec moeten er ook nog wat lampjes bij...

@ Jerremy, dat katalyastor lampje blijft Cool...

Bij jerremy werken de P en de ! inderdaad gescheiden na een aanpassing..

teller Combo (dan brand het benzine reserve lampje nog geeneens haha):

tankontluchitngsklep006.jpg

of de Calibra / Vectra-A met Checht control:

dash800x532.jpg

Willem

Mijn Vectra met alle (op 1 na) Werkende Controle lampjes:

100_4553.jpg

het ontbrekende lampje op de foto hierboven:

AHWknipperlcontr2.jpg

Willem

check controlle unit voor Vectra A / Calibra heb ik ook nog liggen. Wordt wel dubbel op denk dan..

Maar Wim-V6, op al jouw foto's zie ik de controle lampjes branden van je richting aanwijzer, grootlicht en mistlicht branden. Allemaal leuk en aardig, maar die gaan bij mij niet branden als ik me contact aan zet, daarbij, beide foto's die je laat zien, zijn geen Astra F

Topic titel; "Cockpit/interieurverlichting Astra F". :vertag

Mijn Vectra met alle (op 1 na) Werkende Controle lampjes:

100_4553.jpg

het ontbrekende lampje op de foto hierboven:

AHWknipperlcontr2.jpg

Willem

check controlle unit voor Vectra A / Calibra heb ik ook nog liggen. Wordt wel dubbel op denk dan..

Maar Wim-V6, op al jouw foto's zie ik de controle lampjes branden van je richting aanwijzer, grootlicht en mistlicht branden. Allemaal leuk en aardig, maar die gaan bij mij niet branden als ik me contact aan zet, daarbij, beide foto's die je laat zien, zijn geen Astra F

Topic titel; "Cockpit/interieurverlichting Astra F". :vertag

ben me een foto geschoten met alle Controle lampjes van de Vectra haha...

tis me eindelijk gelukt incl trekhaak lampje en gordel lampje:

100_4613.jpg

Willem

ben me een foto geschoten met alle Controle lampjes van de Vectra haha...

tis me eindelijk gelukt incl trekhaak lampje en gordel lampje:

100_4613.jpg

Willem

Sorry pplz, ik was ff druk met andere zaken (werk zoeken enzo), maar aangezien de APK er weer aankomt, ga ik mij nu gelijk maar weer ff op het Astraatje richten

wim-v6: Bedankt voor de info! Jerremy: Het 1ste en 3e indicatorlampje van rechts kan ik niet helemaal ontcijferen, wat zijn dat? Zo ver ik het nu kan zien mis ik dus: oliepijl- en gordelindicator. Er is dus geen indicator voor groot-licht en laag benzinepeil?

Met interieurverlichting bedoel ik eigenlijk de verlichting van de midden-console. Hercirculatielampje en achterruitverwarminglampje werken dus, nu de rest nog vinden (3 stuks + asbakverlichting).

Verder werkt de mistlampindicator weer, sinds ik linksvoor een nieuwe H1 erin heb gestopt (?) en de verlichting op de mistlampknoppen werkt ook weer..

Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.

De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:

1-> elk lampje een losse fitting,

2-> Alle lampjes in een grote houder.

Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

moet je wel hele dunne en flexibele vingers hebben als je er bij wilt komen via de radio, ik heb het hele middenconsole er uit gehaald voor die kut lampjes.

de asbak word helemaal een leuke, vanaf de voorkant kun je er niet bij, ik wou de asbak er ff uit halen... probeer het maar niet, mijne zit nu iets scheef en valt ook niet meer goed te krijgen :P

hoe ik het gedaan heb...

bestuurderskant aan de zijkant los gehaald, (middenconsole) die wat aan de kant getrokken, zag ik geen lampje zitten.

heb die hele bak waat je handrem en versnellingspook in zit er uit gehaald.

zo uit me hoofd, beide kanten een schroefje waar je voeten normaal staan, hoes om de versnellingspook omhoog halen, handrem hoes omhoog.

het bakje onder de handrem kun je er met een platte schroevendraaier uit wippen, daar zit een schroefje onder, en als ik me niet vergis onder de asbak voor achterin ook, dan kun je hem er af pakken.

dan ff met een zaklampje kijken achter je asbak waar het lampje zit en dan op gevoel het lampje er uit halen en de andere er in.

en dan weer alles terug zetten.

valt in ieder geval niet mee om dat lampje achter de asbak "ff snel" te vervangen.

Sorry pplz, ik was ff druk met andere zaken (werk zoeken enzo), maar aangezien de APK er weer aankomt, ga ik mij nu gelijk maar weer ff op het Astraatje richten

wim-v6: Bedankt voor de info! Jerremy: Het 1ste en 3e indicatorlampje van rechts kan ik niet helemaal ontcijferen, wat zijn dat? Zo ver ik het nu kan zien mis ik dus: oliepijl- en gordelindicator. Er is dus geen indicator voor groot-licht en laag benzinepeil?

Met interieurverlichting bedoel ik eigenlijk de verlichting van de midden-console. Hercirculatielampje en achterruitverwarminglampje werken dus, nu de rest nog vinden (3 stuks + asbakverlichting).

Verder werkt de mistlampindicator weer, sinds ik linksvoor een nieuwe H1 erin heb gestopt (?) en de verlichting op de mistlampknoppen werkt ook weer..

@soepkiepe wrote:moet je wel hele dunne en flexibele vingers hebben als je er bij wilt komen via de radio, ik heb het hele middenconsole er uit gehaald voor die kut lampjes.

de asbak word helemaal een leuke, vanaf de voorkant kun je er niet bij, ik wou de asbak er ff uit halen... probeer het maar niet, mijne zit nu iets scheef en valt ook niet meer goed te krijgen :P

hoe ik het gedaan heb...

bestuurderskant aan de zijkant los gehaald, (middenconsole) die wat aan de kant getrokken, zag ik geen lampje zitten.

heb die hele bak waat je handrem en versnellingspook in zit er uit gehaald.

zo uit me hoofd, beide kanten een schroefje waar je voeten normaal staan, hoes om de versnellingspook omhoog halen, handrem hoes omhoog.

het bakje onder de handrem kun je er met een platte schroevendraaier uit wippen, daar zit een schroefje onder, en als ik me niet vergis onder de asbak voor achterin ook, dan kun je hem er af pakken.

dan ff met een zaklampje kijken achter je asbak waar het lampje zit en dan op gevoel het lampje er uit halen en de andere er in.

en dan weer alles terug zetten.

valt in ieder geval niet mee om dat lampje achter de asbak "ff snel" te vervangen.

Die van de asbak is een rotklusje.

Maar die achter de knoppen onder de radio kun je toch wel goed bij vind ik.

Anders heb jij wel hele grote handen :wors

Rik :)

Terug
Naar boven