• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

• Topic starter Topic starter Jo1
  • Startdatum Startdatum
Deze zou er wel netjes op passen .

DSC01340-2.jpg

maar jo vind er niets van.

Gr. Peter

En ik vind juist weer dat je je afkomst niet moet verloochenen... :jerry Lekker erop laten staan die logo's dus. :afro

Zoveel mensen, zoveel meningen. king:

@mantaroel wrote:ik vind het een mooi project, heb je de kabelboom al klaar? , of heb ik daar net overheen gelezen?

succes verder

Wat denk je, moet ik hier nog wijs uit komen?;

08012012175.jpg

Wat de BMW-tekens betreft, zie ik nog te twijfelen. tis deze keer kunstof, en weet effe niet hoe dat gaat uitzien als ik het ga bewerken, en hoe ik het moet gaan bewerken.

Lijkt wel een carnavals pruik die kabelboom....Daar zul je nog wel ff me bezig zijn vermoed ik zo als ik dat bekijk,als je alle onnodige troep deruit knipt ben je al een dag het knippen lol..

man man wat een werk zie ik wel. en alles ziet er keurig uit. ik moet eigenlijk ook nog een andere tussenas voor mijn commo met V8 want ik denk dat deze iets te licht is voor het vermogen en sperr diff.

ga zo door! :thumb

een kabelboom van een e32/e34 V8 schijnt wat simpeler te zijn, maar of daar ook de 4.4 variant in is geleverd durf ik niet te zeggen.

ben je er al over uit hoe je het gas gaat aansluiten?

zal een erg fijne caravantrekker worden denk ik zo!

Omdat ik alles kan uitpluizen (heb de E38 nog steeds) is het op zich wel goed te doen.

Overigens heb ik de sleutel erbij, en kan ik het EWS-systeem aansluiten.

Sinds gisterenavond bromt ze dus ook best wel lekker. (Dus, Ben, je had toch gelijk) Geluid bevalt me wel, niet te hard, maar toch een duidelijk V8-sound. Wat me ook opvalt, dat ze best wel fel reageert. Tot nu toe ben ik dus tevreden. Motor en uitlaat komt ook nergens tegen de koets, iets waar ik me toch nogal snel aan irriteer.

De bak moet ik nog testen, vandaag geen tijd voor gehad, moest een auto naar het MECC brengen.

Eerst dit hier verstoppen en afwerken;

10012012176.jpg

Gas ga ik proberen gewoon met gasstuk. Op zich ging dat met de MV6 ook wel goed.

Caravan trekken doe ik niet meer, na 11 jaar vond ik dat wel goed geweest.

@GSI Racer wrote:mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry

met wat voor een auto sta je op het Mecc?

ik ga ff kijken dit weekend

Manta A (C20LET), en als het goed is, staat er maar 1 A-manta dit jaar.

Ben er zelf niet bij, of althans maar heel weinig. Sleutel liever verder aan dit ding.

Wacht maar Jo totdat je de eerste meters probleemloos gemaakt hebt.

Dan merk je het verschil tussen bv een C30NE of C30SE,die blokken moet je opwinden wil je wat fun hebben,dat hoef bij zoiets zeker niet je heb koppel vanaf stationair...

Weet zeker dat je het geweldig vind,als ik de oude in 1965 ontworpen Holden 5L vergelijk met deze BMW V8 dan heb jij daar een stuk techniek waar pas echt gal in zit met 286pk 400nm,daar kan die oude stoterstangen 2 kleps V8 van mij in geen 100 jaar tegenop,en ik was al erg onder de indruk van wat die V8 deed ivm met een 24V.

Hoop voor je dat je achteras,het koppel aan kan..

Dat weet ik nog niet.

Toen ik mijn diplo V 8 had ben ik ens op de autobahn en gast met en 540 tegengekomen.

Hij vond het schitterend zon diplo en wij zijn dan op de baan 100 gaan rijden en hebben op handteken accelereerd en tot 200 km/h was er bijna geen verschil , dan ging de bmw weglopen .

Is nu dat de blok van jo minstens de 286 PK heeft in de lichte commodore carosserie maar de oude diploblok is ook niet slecht.

En 400 NM heeft mijn commodore ook , maarJos motor ziet er wel geweldig uit.

Klopt dat je C40SE 400nm heeft...alleen ergens hoog bovenin,onderin is de V8 veeel sterker...

Om dingen te trekken is een V8 gewoon geweldig..

[youtube:2htv084t]

Zo,n blokjes als een 30E en C30NE en C30SE (C40SE ken ik niet doe ik geen uitspraken over) zijn net opwind tollen....Met een automaat krijg je al helemaal niks klaar,op het gebied van van burnouts of schuiven door bochten.

Zo,n V8 heeft veel vanaf stationair een bult meer koppel,der zijn meer arbeidsslagen per xxxx toeren als bij een 2-3-4-5-6 cil dit verhoogt het koppel.

Het gaat me deze keer niet echt voor het geweld.

Echt, ik heb enkele jaren meerdere malen per week gezocht naar een ideaal blok voor een ideale prijs.

Ook heb ik overwogen om voor de M5 V8 te gaan.

Dat geldt ook voor LS1-7, of dergelijks.

Echter is een prijsverschil aanwezig, zowel als aanschaf, als aan onderhoud. En aangezien ik niet 100% wist of een kans van slagen bestond, wil ik een niet al te groot budget besteden.

Daarbij had ik enkele wensen, ik wilde zoals gewoonlijk een komplete koets, zodat alles kompleet is, lekker makkelijk, daar ben ik deze week wel weer achter gekomen.

Ook wilde ik percé automaat. Vroeger zou ik ook anders kiezen, schakelauto's heb ik nu te veel.

Dit blok is geheel van licht-metaal, dus ook de onderbouw. Verder wordt het blok als een van de best geproduceerde motoren beschouwd, destijds. (binnen de top10). Dat geldt niet voor de M5-V8.

Maar goed, ook daar moet ik zelf nog achter komen.

Ben momenteel nog steeds bezig met de bedrading. alles is weer los, en moet weer worden afgewerkt. minder leuk. Ook moet ik nog zoeken naar de olie/dynamo/temp./ en-achterruitrijaansluiting, e.d.

De bak heb ik nog steeds niet kunnen testen.

Warom niet, de bmw bak kan je toch gewoon handmatig schakelen.

GSE wat heb ik aan nog meer koppel onderin ik heb nu 215/40-15 banden achter en ze slippen in de 1-2-3 ook geef ik niet veel gas .

Of ik moet nog breedere banden nemen , en de toyos plekken bij droog weer wel goed ,maar die kreeg ik niet onder mijn wielkasten.

Of ik moet 17" pakken met en laagere ET dan krijg ik bredere banden erop, maar ik denk dat met deze overbrenging zelfs 285er banden het moelijk hebben.

Zou jo ook nog merken de bmw heeft immers met deze blok normal en overbrenging van 2.80 en in de commodore 3.45 dat is wel en hoop verschil net alsof je in en ascona 1300 en 2.4 liter legt.

Ja, goed, dat probleem met de eindoverbrenging heb ik met de andere 2 M's ook, vooral de 5bak

Dat zal ik dus ook nog moeten bekijken.

Tja, het automatisch terugschakelen...... Bij de vorige had ik juist het probleem, vooral met caravan, dat ie juist niet terugschakelde, of dan weer 2 gangen terug. Behoorlijk irritant.

Helaas heb ik maar een paar km met de 740 kunnen rijden.

Op zich is de steptronic wel leuk speelgoed, wat me ook opvalt, is dat ook het terugschakelen goed werkt en voelbaar is (afremmen op motor)

Eerst maar eens kijken of alles uberhaupt werkt.

Peter, is jouwe niet gesperrt?

Lol Jo je gaat zo hard met je ombouw,dat de tijd die ik nodig heb voor passende spruitstukken te vinden van een ford 289/302cui langer dure als jij een complete motor ombouw doet die verre van plug and play is...

Maargoed....die V8 zal meer lusten als de V6,dus je kloot jezelf door zo snel klaar te zijn....

Terug
Naar boven