@GSE wrote:Hoe is het met het stuursysteem????
Is dat een beetje naar wens?
Hoe komen de wielen met max stuuruitslag?
Beide onder precies dezelfde hoek ten opzichte van het chassie?
Wanneer dat het geval is, zou het niet goed zijn, denk ik.
Het wiel dat aan de binnenkant van de cirkel loopt moet scherper staan dan het buitenste wiel.
Dit wordt bij het originele stuurhuis bepaald door aan de ene kant de 'pitarm' en aan de andere kant de arm welke aan de chassisbalk is bevestigd, gezamelijk met de buitenste stuurarmen, en dat weer t.o.v. de positie waar de kogel op de naaf is bevestigd.
Tevens zijn die posities zodanig geplaatst, dat tijdens het in- en uitveren van de koets de wielen recht moeten blijven staan.
Dit is ook weer afhankelijk van de positie van het stuurhuis t.o.v. de vooras (middenpunt wielen).Uiteraard heb ik hier tijdens de bouw en het plaatsen van het stuurhuis extra aandacht aan besteed.
Diverse lezers alhier weten dat dit bij een ander project van mij fout zat. Maar goed, zulks is voor mij ook leerzaam. (ik ben ook maar gewoon een proces-operator)
Hoe dan ook, ik moest ergens beginnen, en met het originele stuurhuis was dit niet mogelijk, zoals ik het wilde.
De monza heeft overigens 5cm meer ruimte. Als je het stuurhuis echt niet hoeft te verwijderen, moet je dat echt niet gaan doen.
Het sturen is effe wennen in die vorm, omdat het nogal tamelijk direct (kort stuurhuis) is.
Het lichte sturen viel me voornamelijk op met draaien lage snelheid / stilstaan.
Bij hoge snelheid was ik vooral benieuwd of dit niet te gevoelig zou zijn, bij bijv. een geval van spoorvorming, waar deze auto sowieso veel last van heeft
Echter denk ik dat dit wel mee valt.
Bij normaal rijden, draaien, haaks, rotondes, merk ik tot nu toe totaal geen verschil.
Bij maximaal draaien voel / hoor ik wel iets vreten aan het split / asfalt. Echter is niet het geval dat het wiel spingt of dergelijks.