• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

• Topic starter Topic starter Jo1
  • Startdatum Startdatum
Die assen zijn van het model VN-VS Commodore dat is het B/Sennie A-Omega model.

Je moet de assen hebben van de VB-Vl Commodore en dan met name van de VL-turbo die hebben de sterkste assen die hebben zogenaamd 28 splines (spiebanen) dit zijn de sterkste assen onder het Commodore C/Senator A chassie,de latere VN-VS assen hebben ook 28 splines maar zijn breder,zijn wel passend te maken..

Ik heb nog een zo,n as naar de schrot gebracht die een 3.08 overbrenging had,met sperr en 28 splines en schijven..

@GSE wrote:Ik heb nog een zo'n as naar de schrot gebracht die een 3.08 overbrenging had,met sperr en 28 splines en schijven..

Je gaat me toch niet niet vertellen dat je zulke as laat overkomen, en vervolgens weg dondert?

Nou ja, goed, tis me zelf ook al ooit (lang geleden)gelukt om een sper-as van een EVO-500 naar het oud-ijzer te brengen.

Het is geen Opel maar misschien een leuk idee voor je volgende motorswap :D

Een Ford Granada met een Koenigsegg motor :vertag

5647115596_77ca1b1f6a.jpg

IMG_0260.jpg

Hier staat hoe het gebouwd is http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=420761&page=1

Was 2 jaar geleden eigenlijk van plan om mij in australie en VL station te kopen met V 8 en hier van en bevriende carosseriebouwer op LHD omtelaten bouwen.

Had mij geinformeerd en die kosten daar tussen de 400 en 2000 € of als je toevallig en HRV tegenkomt iets meer .

Dan had ik deze station met achterassen volgeladen , deze kosten daar met sper tussen 150 en 300 € in de overbrengingen 3.44 tot 3.08.

Heb dit helaas wegens ziekte niet kunnen doen.

Gr. Peter

Jo, mooi project weer!

Toerental signaal:

Ik denk dat je die niet zult vinden.

Wat er namelijk aan de hand is is dat de motor ECU het toerental verteld aan het instrumentenpaneel, oftewel met andere woorden, geen ouderwetse bobine puls, maar computer taal, welke over de (CAN) bus gaat.

Zo ook met olie temperatuur, water temperatuur etc.

Een oplossing zou kunnen door een interface te gebruiken van http://beijer.com" onclick="window.open(this.href);return false; echter moet je dan wel zelf de "gefilterde" CAN data aanleveren.

( Zie het als dat je in een enorme drukke discotheek staat en er ergens iemand wat loopt te roepen, en je dat dus precies wilt horen :-) dat is dus het filteren, en daarbij heb je dezelfde auto nodig RHD !!! die compleet is om de data te kunnen opnemen )

Een andere optie:

Sluit je wel de 16 polige OBD stekker aan? zoiezo noodzakelijk om storingen uit te kunnen lezen met een scanner.

Als je nu misfires zou hebben (overslaan) dan kan je niks terug vinden en is het uiteindelijk bye bye met de V8...

Nog meer wanneer je op LPG gaat rijden...

Je kan ook een OBD tooltje aansluiten op de 16 Polige OBD stekker waar je dan het toerental en of snelheids signaal opvraagt,

echter zal dit pas zichtbaar zijn aan het einde van de sprint... http://allobd.com/proddetail.asp?prod=DT-DashDAQ" onclick="window.open(this.href);return false; en:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes ! groeten Rene - DETC.nl

Pfff, moeilijke taal allemaal.

Zoals eerder beschreven, toerenteller doet het gewoon net zoals olie, dynamo, koeltemp.

Ook de uitleesstekker zit gewoon in de kabelboom van het blok verwerkt (Makkelijker dan Opel), uitlezen is gewoon mogelijk.

Enige wat me nog niet bevalt is de voeding van de benzinepomp, die gaat nu gewoon via contact. Origineel krijgt deze een signaal van de klok.

Ik ga hier een standaard BMWbenzinerelais in plaatsen. (met start- en toerentalsignaal)

In het dashboard heb ik nu even een universele toerenteller geplaatst.

18032012216.jpg

Dankzij de lange lock-up overbrenging valt het toerental bij hogere snelheden enigszins nog een beetje mee.

Bij 120km/u (GPS) zit ik op 3100 toeren.

Intussentijds is het gasstuk klaar.

03032012204.jpg

03032012205.jpg

03032012207.jpg

06032012211.jpg

12032012213.jpg

Lang gewacht, maar dan heb je wel wat......

Dus na enkele waarschuwen, was ik toch weer eens eigenwijs, ik reed immers al geruime tijd met de V6 op gas op de zelfde manier.

In eerste instantie, had ik het gevoel dat de prestatie iets tegen viel, en na afstellen nogmaals getest met best wel goed resultaat. Acceleratie was zelfs beter dan ik had gehoopt. Totdat.....

ik een heuvel af op de motor afremde, en vervolgens weer gas gaf, m.a.g...... boem.

Omdat ik hier wel rekening mee had gehouden, had ik de klemmen niet al te vast gedraaid, zodat de druk makkelijk weg kan. Dus geen schade, de boel was enkel los geschoten.

Zo ben ik in beraad gegaan, en me afgevraagd hoe verder. Aangezien ik in het verleden niet echt veel km's heb gemaakt met de V6, zou ik dat nu wel gaan doen??

meer dan 1000 per jaar gaan het toch niet worden, dus besloten om heel de gasinsstallatie eruit te donderen en lekker benzine gaan betalen.

De keuring.

In de jaren 90 ben ik voor alleen al mijn eigen projecten 4x in Lelystad mogen gaan.

Deze keuringen waren destijds best wel heftig. Soms 4-5uur lang . Verschrikkelijk.

Daarbij koste het ook nog eens het nodige.

Tegenwoordig kan het zelfs zonder afspraak!

Na afgelopen woensdagnacht geen enkel oog dicht te hebben gedaan, ging ik donderdagochtend helemaal op van de zenuwen richting Elsloo.

Om 7.45 arriveerde ik, maar was niet de eerste. Edoch om 8.40u werd begonnen met de keuring.

De keurmeester stelde zich netjes voor, iets wat me wel verbaasde, ik was wel anders gewend.

Een hele verbetering, het stelde me best wel op mijn gemak.

Ook had ik mijn huiswerk goed gedaan en alle info van het blok en van de auto waar deze uit komt mee genomen.

Zoals jullie weten zijn toch wel een aantal dingen behoorlijk gewijzigd, zoals bijv de stuurinrichting. Iets waar ik me de meeste zorgen om maakte.

Ook dit heeft hij bekeken, echter alleen op speling en of de hoezen heel zijn.

Remmen getest, auto gewogen en tenslotte het geluidniveau. Dit mag bij 3500o/m niet meer dan 95 zijn. Dit was 91!! Mooi toch.

Met een beetje geluk krijg ik de papieren deze week thuis gestuurd. Geweldig!

15032012214.jpg

terug van keuring.

Nog enkele pics

Zo was het voorheen;

21112011045-1.jpg

21112011046-1.jpg

Nu

18032012221.jpg

18032012220.jpg

18032012219.jpg

13122012711.jpg

29102012688.jpg

13122012712.jpg

18032012218.jpg

18032012217.jpg

31102012696.jpg

Ohw Ben, het sturen gaat echt super, werkelijk te gek.

Goed bezig! :thumbup

het is net een apk keuring geworden het omkeuren tegenwoordig. :hmmz Maar laten we daar vooral niet over gaan klagen. :angel

Geluidsmeting heb ik tot op heden nog niet meegemaakt overigens... En wij zijn toch al een paar keer weggeweest voor omkeuren.:???: Volgens mij keuren ze op elk station ook nog eens anders ook. Ons record is een kwartiertje, toen waren we weer buiten.king:

Was hij erg zwaar geworden door de v8 en die lompe bak?

gefeliceteerd Jo :thumb :thumb :thumb

had het ook niet anders verwacht, en dat zelfs met de orginele GSE remmen, en je had ook nog trom achter of niet ?

Gr. Peter

P.s. Je hebt en pm

@giuliettaevo wrote:Goed bezig! :thumbup

Was hij erg zwaar geworden door de v8 en die lompe bak?

ze was 1242kg, en is nu 1372kg.

Het schijnt dat alleen al de automaatbak 120kg weegt!

de V8 motoren van BMW wegen niet veel meer dan de 32kleppen motoren 6cilinder van BMW. ben dit is aan het opzoeken geweest voor men E34 5reeks die ik van 6cilinder V8 (wel een 3.0 V8 met handbak, automaten wegen teveel)

Terug
Naar boven