Na anderhalve maand rijden en bijna 5000 km op de klok kan ik niet anders zeggen dan zeer tevreden te zijn. Hoewel de bediening na vele jaren Renault even wennen was (richtingaanwijzers, bediening elektrische ramen, bediening ruitenwissers) heb ik het nu allemaal redelijk onder de knie. Het ontbreken van kraakjes mis ik niet en het rammelen van de kentekenplaat bij het dichtgooien van de achterklep ook niet (Scenic)! Aangezien de Corsa specifiek is aangeschaft om zuiniger te rijden en ik mijn rijstijl daar ook flink op heb aangepast is het ook fijn dat dat je toch lekker mee kunt rijden indien nodig. Verbruik schommelt een beetje tussen 1.19,5 - 1.22.7. Ik bereken dit door het aantal gereden km te delen door het aantal liters na nieuwe tankbeurt. De verbruikweergave van de boordcomputer geeft een wat te rooskleurig beeld (maar wel consistent). Wat wel even wennen is is het feit dat je echt weer moet remmen voor drempels!
De standaard radio in de Cosmo editie is door de dealer vervangen door een Zenic 5011d. Gemiddeld geeft ik het systeem een 7.5. Mocht er behoefte zijn aan een uitvoerige review/beschrijving hiervan dan kan ik daar wel een apart bericht aan besteden.
Enige puntje van aandacht op dit moment is de airco. Ik heb het idee dat deze niet genoeg koelt. Kies je een lagere temperatuur dan gaat hij wel harder blazen maar de uitgestoten lucht wordt niet echt kouder. Ben hier nog niet voor terug geweest bij de dealer omdat het me pas recent is opgevallen. Mocht iemand hier iets zinnigs over weten te zeggen dan hoor ik het graag.
De standaard radio in de Cosmo editie is door de dealer vervangen door een Zenic 5011d. Gemiddeld geeft ik het systeem een 7.5. Mocht er behoefte zijn aan een uitvoerige review/beschrijving hiervan dan kan ik daar wel een apart bericht aan besteden.
Enige puntje van aandacht op dit moment is de airco. Ik heb het idee dat deze niet genoeg koelt. Kies je een lagere temperatuur dan gaat hij wel harder blazen maar de uitgestoten lucht wordt niet echt kouder. Ben hier nog niet voor terug geweest bij de dealer omdat het me pas recent is opgevallen. Mocht iemand hier iets zinnigs over weten te zeggen dan hoor ik het graag.