• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A 1.7TD Gevonden: 21-01-'10

origineel gepost door GlennGSI

origineel gepost door Jambon

Gaat van de week ff iemand naar kijken die bij schade hersteller werkt... inderdaad om te kijken of ie terug te drukken is!

Is die Slijkhuis ff langs geweest ? :jerry

Is al ff geleden...

Maar nee, ben nog niet geweest, heb zelf teruggedrukt...

Ennuh, waar ken jij die van dan?!

(bij hem thuis is onze chop shop! ;))

Ik vroeg me eigenlijk af met welke versnellingsbak jij rijdt icm die 1.7? Aan de mijne hangt een F16 dus die ga ik aan moeten passen voor een F13, óf andere aandrijfassen enzo moeten nemen. Vroeg me af hoe dat bij jou opgelost is :)

Ik rijd ook met een F16...

Zitten gewone kineten in van een astra/vectra diesel... Ik weet niet precies hoe 't bij mij opgelost is! Ik heb gewoon de tanden geteld en toen in hbase gezocht welke ik moest hebben... :P

Dat zijn ze dus stiekem niet... Ik kan nergens een lasnaad oid zien, en zoals te lezen heb ik de hele zooi d'r naast gehad, en heb de assen minutieus bekeken... :hmmz

Bakzijde zitten er iig kineten in van een vectra diesel (die heb ik vervangen toen het blok er naast lag)

:hmmz

jambon is hier ooit een bumper op wezen halen, toen ben ik er ook ff onder gaan liggen, maar t zijn indd assen uit 1 stuk. begreep t ook niet helemaal,maargoed, ik heb ook geen kaas gegeten van diesels

Haha!!

Moet je ff een keer als je in Velp bent langs komen in Epe...

Kun je het bekijken! :D

De auto in z'n huidige configuratie met bak/blok is ong. 10jaar geleden gebouwd door een man die leerlingmonteur was een opel dealer... Dus wie weet waar die assen onder vandaan komen! :vertag

Maar weer eens een vraagje:

Binnenkort moet ik toch echt aan de gang met het front, de gaten beginnen nu in het plaatwerk te vallen... :jerry

Nu kan ik bij Mayhem een A2 GSI bumpertje ophalen, maar zonder binnenbalk.

Wie kan mij vertellen of de binnenbalken A2/A3 hetzelfde zijn, en of de bumperbalk zoals nieuw geleverd door Artaparts gaat passen in de A2 GSI bumper?

Alvast bedankt maar weer! king:

Ik heb alleen een fiets en een OV, dus ik kan niet zo even in Epe langs komen ;)

Bumperbalk, daarmee bedoel je de stalen balk, ik heb wel een losse van een A3 liggen.

Voor mijn gevoel zijn de A2 en A3 gelijk aan elkaar.

origineel gepost door freek corsa

Ik heb alleen een fiets en een OV, dus ik kan niet zo even in Epe langs komen ;)

Bumperbalk, daarmee bedoel je de stalen balk, ik heb wel een losse van een A3 liggen.

Voor mijn gevoel zijn de A2 en A3 gelijk aan elkaar.

*Kijkt naar het lijstje wat freek als onderschrift heeft en denkt: 't zal wel aan mij liggen...* :jerry

Als jij mij nou die balk geeft, kom ik naar Velp, en kan je gelijk mijn assen bekijken! king:

Ik bedoel dus inderdaad die stalen balk, die als versteviging in de bumper zit.

Ik heb ff gaatjes geteld, en die lijken op zich wel overeen te komen, maar of het ook past is natuurlijk vraag 2! Anders neem ik bumpertje ff mee, kan ik ff kijken of het past!

Zoooo...

Maar weer eens een upje!

Vandaag maar ff aan ´t speulen geweest. Vind donkere koplampen wel wijs, maar die zijn errug schaars met bijbehorend prijsje... Dus ik dacht, laten we eens een poging wagen!

Begonnen met alle plastic van de eigenlijke unit halen:

(wel een gepiel ff. Zit geklemd met bolletjes in soort witte klemmetjes, die natuurlijk al eeuwen oud zijn. Gelukkig had ik genoeg koplampen om uiteindelijk genoeg goede klemmetjes over te houden)

Foto-COX8YNH3-D.jpg

Toen met de gasbrander 't randje heet gestookt, zodat de lijm los zou laten:

Foto-QRLNFA6P-D.jpg

En de lijm liet los!

Foto-YUO3FEHN-D.jpg

Lijmresten verwijderen:

(ook met de gasbrander)

Foto-BTWAFQK3-D.jpg

Vervolgens het gedeelte wat zwart moest worden geschuurd met zo'n staalpannensponsding:

Foto-8RNKOREE-D.jpg

Foto-XT3I3RMB-D.jpg

Vervolgens alles goed ontvet en afgeplakt:

Foto-XZZZQDCA-D.jpg

Klaar voor de eerste laag!

Foto-7VSBVICU-D.jpg

Resultaat na 2 lagen primer:

Foto-YT6FX6UA-D.jpg

Ondertussen dat de primer aan het drogen was de glazen schoongemaakt:

Foto-UTVWLWFQ-D.jpg

En toen de eerste laag mat-zwart:

Foto-WPZHWVVP-D.jpg

3 lagen in totaal:

(er zit idd wat roest in de reflector, maar dit is gewoon ff een testje, mocht het lichtbeeld en alles gewoon goed zijn, doe ik het nog een keer met nieuwe lampen)

Foto-WAOQQNX6-D.jpg

Vervolgens de glazen er terug in gelijmd met ruitenkit:

(Ik heb eerst het randje waar de oude lijmlaag zat kaal gekrabt, omdat ik niet zeker wist of de verf wel sterk genoeg zou zijn. Nu zit de kit direct op het kale ijzer en het glas, dus moet dit wel goed blijven zitten)

Foto-U6XBAVEF-D.jpg

Toen het een beetje aangedroogd was de randjes bijgewerkt en alle plastic delen er weer op gezet:

Foto-EYR8A3TK-D.jpg

Tot slot ff de witte knippers eraan gehangen voor het plaatje:

Foto-IOMWZNJV-D.jpg

Wel een aardig resultaat voor een middagje werk al zeg ik het zelf!

Nu nog kijken of ik de knippers ook donker kan maken... Zal vast niet zo makkelijk gaan, omdat de knippers helemaal van plastic zijn...

Errug gaaf ja!! Is ook wel wat voor de mijne! Maar jij hebt toch een A3? Ow ja, ff kijken of we morgenavond ff de velgen weer kunnen omruilen.. ;)

Edit: Ow shit ja, je wilt hem ombouwen naar A2.. Ik zit te slapen.. :sleeping

Hahaha!

thnx!

@ SW; ik heb ook een hekel aan spuiten, heb achterin Fifft in 't zwart...

@ Frank; Morgenavond zou wel kunnen ja, ennuh... Ja 't wordt A2 :D

Terug
Naar boven