• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A 1.7TD Gevonden: 21-01-'10

gaaf eey, donkere a2 lampen ;) gelukkig zaten er gewoon echte in mijn sloper toendertyd:wub

heb ik je trouwens de goede balk meegegeven met die bumper?

Van de week ff langs een maatje, om te kijken of er nog wat van het lichtbeeld over is... :D

@mayhem Het leek er bij jou wel op dat 't de goeie was... Heb nog geen idee verder, heb alles zo de schuur in gedonderd... :jerry

Donderdag een ander blokkie halen, van Br3cht hier van 't forum!

ff een kleine 230km naar het wonderschone leuven... :P

Volgens de verhalen met 150000km d'r op... Na ja, laat 't een ton meer zijn, wie zal 't zeggen, heb em iig voor een mooi prijsje! :D

origineel gepost door Jambon

Donderdag een ander blokkie halen, van Br3cht hier van 't forum!

ff een kleine 230km naar het wonderschone leuven... :P

Volgens de verhalen met 150000km d'r op... Na ja, laat 't een ton meer zijn, wie zal 't zeggen, heb em iig voor een mooi prijsje! :D

Nu ben je me voor :P Zat te overwegen om die als spare over te nemen, maar ben nu dus telaat :P Weet je welke turbo op dat blok zit?

van een 1700TD, motor komt uit een Vectra-A, en heeft nog niet in de Combo gelopen waar ie in zou komen.

willem

@ Hacula, ja ik las je project topic, en aangezien ik nog een blok zocht... :afro En 't is een 1700td dus zal een RHB4 zijn?

@ Wim, klpt inderdaad, las ik inderdaad via project topic van Hacula! Hopen dat 't een fijn blokje is voor in de corsa!

Waarschijnlijk een RHB4 inderdaad. Ik heb geluk dat het blok dat ik nu erin ga lepelen een RHF4 heeft, zelfde turbo, maar dan met kogellagers ipv alleen glijlagers. Zou iets sneller op moeten spoelen.

Verschil zie je door die beugel die tussen de turbinewiel en turbo zelf. De RHB4 heeft die niet.

0175946853.jpg

Af4db.jpg

origineel gepost door Jambon

@Hacula: Zo leer ik nog eens wat!! Thnx! Zal eens kijken wat er op zit... :D

Het staat trouwens ook gewoon op de zijkant van de turbo haha, maar zo kun je het al zien zonder moeilijk te doen :P

Zoooo... Vandaag ff blokje gehaald! Pfff wat een klere end jagen zeg!! Dagteller telde er 600 kilometertjes bij vandaag! Blokje lijkt er netjes uit te zien, wel her en der wat gesmeer, maar alle hitte schilden zijn nog aanwezig en netjes intact en de roetstop verzegeling zit er nog op... :afro

Ff op de turbo proberen te kijken, voor zo ver ik zag stond er alleen "IHI" "turbo" op... :hmmz

Tevens zat er ook een bak bij, maar hier kon ik nergens de gebruikelijke info vinden! :wtf

Thnx aan onze zuiderbuur Br3cht!! :thumbup

De info van welk type F het is staat bovenop de bak achter de schakelklok.

De info van welke overbrenging verhouding het is moet op de lip staan aan de linker zijkant onder. ( dat weet je waarschijnlijk wel )

@ Freek, ja ik weet waar al die info moet staan, maar er staat he-le-maal nix! Alleen een paar serienummertjes in de buurt van de schakelklok... Echt heel apart... :jerry

Haha! Ik zal is ff kijken of ik foto's kan maken, maar gaat vandaag niet meer lukken, op z'n vroegst zaterdag of zondag...

Ik heb her en der (op de mij bekende plaatsen) een poetslap langs gehaald, maar kon zag nix! Misschien dat het inderdaad op het 5e versnellingsdeksel staat, maar hier had ik ook al ff vlug een lap overheen gehaald... Nog maar eens proberen dan!

't blok (en bak) komen iig uit een vectra uit '92...

Haha, ik weet nog niet wat ik van plan ben... Ik rijd nu met een F16CR, maar die is wat kort voor op de snelweg met een diesel (120km/h @ 3500tpm)... Dus denk dat ik de WR d'r aan ga hangen, ook omdat ik 't blokkie nog wat meer wil kietelen... :hmmz

Ik HAD een prachtige F18+, maar ben zo stom geweest die aan Geert te verkopen... :jerry

Terug
Naar boven