• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

hmm dat lijkt mij niet handiger om eerst de bak er onder te leggen dan blok van boven erin en dan tege elkaar aan te frotten en dan op te hangen?? Zit toch geen voordeel aan + ik heb geen motortakel.

fijnste is gewoon auto heel hoog op krikken voor op asbokjes zetten. Blok met bak en motorsteunen op een karretje eronder rijden auto laten zakken tot dat motorsteunen goed zitten en dan ff vast schroeven. Dat gaat perfect karretje zorgt ervoor dat blok hoog genoeg zit zodat je auto niet op de schijven staat en hup.

maar we hadden ook geen karretje dit maal en niet genoeg spul om de auto hoog te houden dus op stukje automat blok er onder getrokken. Dit gaat allemaal wel vrij gemakkelijk maar als de de auto op zijn laagst staat dan dus schijven tegen de grond ligt blok nog veel te laag dus moet je dat opkrikken en dat is een gekloot! Zo moest het gister dus

motorinbouw.jpg

tadaa hier hangt ie, dit keer is het puur voor proef zodat ik nu alle kabels en slangen en zo netjes kan maken

ja dat is toch echt de beste plek voor een c20xe.... in een corsa.

maaruh staat daar nu een voetafdruk op het schutbord?

haha nee lijkt er inderdaad wel op maar is geen voet afdrukkie. Nu volgende probleem krijg ik die klote versnellingsbak niet in de vrij!!! hij staat ergens in een versnelling maar krijg hem niet goed, snap er niks van heb ding goed werkend uit gebouwd heeft denk 5 maanden stil gelegen in het schopje en nu krijg ik de schakel stang maar in 1 of 2 versnellingen!!

heb je dat stomme blokje omgedraait?

in het schakelmechanisme zit zo'n kunstof koppelingetje dat je om moet draaien anders zit je stang niet goed.

ja ik weet het en het is nu opgelost , ik heb dit ook al is bij mijn F13 gehad en bij meerde opels wel is gezien.

ik heb dat dekseltje boven op de bak er af gedraaid dan zie je 3 gleuven onder elkaar (of het horen er drie onder elkaar te zijn) 1 tje staat er langs die zet je dan met de schroeverdraaier terug dan is alles weer goed!

is net of ie in 2 versnelling tegelijk staat denk ik ofzo

vandaa aan stoeie geweest met de koelslangen

maar nu ff nog 1 vraagje

1 slang blijft er over als ik het goed heb, dit is een heel dun slangetje wat achter van de c20xe komt dit kan ik gewoon afpluggen he? Want kadett expansie tankje heeft 3 aansluitingen en corsa niet.

Maar nu volgende vraag . Waar moet wat heen

als je voor de auto staat zit er rechts onder de onsteking op de cilinder kop een 1 - pijpje en dan heb je nog die gebogen harde pijp langs blok die naar de radiateur moet maar daar zitten ook nog 2 pijpjes op 1 dikkere en 1 smallere. Mijn vraag is nu welke moet waar heen ik heb dus 3 pijpjes op blok en 2 moeten er naar de kachel en een naar expansie tankje maar welke???

die op de kop zit gaat naar je kachel

de (als je voor de auto staat) linkse op dat harde pijpje naar je kachel

en de rechtse naar je vatje

oke bedankt, had al zo neer gelegd, had ff bij mijn kameraad in de D kadett gekeken maar die was er ook zelf ingelepelt dus.

Komt goed nu

ik heb ook nog wat leuks te koop voor de corsa fanaat.

in overleg kan ook alleen de motor met bak en aandrijfassen verkocht worden

zie mijn advertentie op marktplaats.

echt puur de buitenste groef eraf draaien is voldoende en minste werk,

in midden zit rubber ja

dit is ie onder mijn corsa

krukaspoelie.jpg

nu ben ik weer men een vraagje?

Vandaag was de bedoeling dat mijn corsa c20xe ging lopen, de motor heeft een half jaartje stil gelegen in mijn garage. Nu had ik vorige week alles klaar maar wou hij niet starten, toen kwam ik er achter dat de brandstofpomp vast zat, als je er spanning opzet tik ie gewoon 1 keer en dat was is, heb er met een hamer opgeslagen paar dagen laten weeken in kruipolie niets hielp. Ram vast na half jaartje liggen. Nu heb ik vandaag een andere gehaald en er onder gemonteerd maar nu wil hij nog niet starten. Bougies vonken. Er is benzine druk in de rails (gecheckt door middel van dat ventiel) Maar hij spuit volgens mij niet in. Hij doet dus echt helemaal niks ook niet beetje pruttelen. Ik heb hem proberen uit te lezen d.m.v knippercodes maar hij doet steeds wat ander lijkt wel dit heb ik eruit opgevangen:

13 oxgen sensor

39 oxgen sensor

37 engine self-diagnosis

66 carbon monoxide potentiemeter

Wat houdt het allemaal in? Die oxgensenor zit die in de LMM als ik die lostrek geeft ie 73 airflow sensor

hej vandaag me corsa aan het lopen gemaakt.(dat hij niet starten was als nog een benzinepomp probleemje)

Hij loopt als een kanon maar heb 1 groot probleem.

Ik heb de dikke slang van de carter ontluchting die naar het inlaat spruitstuk loopt losliggen met zon filtertje erop. Maar nu als ik ff flink gereden hebt (duchtig gestampt dus) spuit er de olie uit onder het rijden!!! De carter ventilatie werkt volgens mij gewoon goed. Als hij stationair loopt blijft de vuldop net een beetje op zijn plaats als ie er los oplicht en uit die slang blaast lichtjes wat damp.

Wat zit er nu niet goed??

Terug
Naar boven