• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Origineel gepost door sw16v

dynamoruimte.jpg
dynamoruimte1.jpg

pics004-vi.jpg

ik ben nu bezig met een 2 liter seh blok in me atje aan het inbouwen maar nu vraag ik me af wat er links in de kop moet waar je een kapje opmoet zetten waarin je thermostaat zit.In het blok zit een ronde opening maar weet niet precies wat daar nou moet

dat is waarschijnlijk een pijpje met slangetje voor spruitstukverwarming als je een c20ne of iets dergelijks tot je beschikking hebt hebben ze daar een boutje zitten die er gewoon in draaien. hoef je ook gelijk niks met die waterslangen/resevoir te vervelen.

Ik ga maandag eerst de rest van de bedrading aansluiten en wat kleine dingetjes veranderen/aanpassen.

daarna wil ik het blok rustig laten warm worden en alles wat erbij hoord, het blok heeft namelijk 1,5 misschien wel 2 jaar stil gestaan.

1.5 jaar stil gestaan dan zul je wel schrikken bij het starten. Mijn blok heeft klein jaartje stil gestaan en starten en tikken en rammelen dat je dacht van hmm ik kan blok er weer uit halen. Maar heb hem gewoon gestart en stationair laten draaien en fijn half uur 3 kwartier laten lopen en toen was alles weer perfect :-) maar is wel ff schrikken in het begin

ik heb geen getik gehoord, we hebben hem eerst een minuut gestart zonder bobine kabel.

en de uitlaat zat er niet of nauwelijks op dus ik heb niks anders dan veel lawaai gehoord :P

idd eerst ff starten zonder vonk, ff olie rondpompen, en toen starten met bobine kabel erop (:sleeping) en toen alleen maar tering herrie vanwege de uitlaat die ontbrak :P

jullie roepen nu allemaal wel JA op dat filmpje maar voor zover wij weten kan er net zo goed iemand op die camera aan het blazen zijn :P

heeft iemand een foto van zijn kabelboom hoe hij de aansluitingen hebt met een 2 liter seh blok en dan in een 1,4 en dan duidt ik vooral op hoe je het hebt aangesloten met bobine en stekker onder het dashboard

Originally posted by Elektric S

3 Cilinders?

hoezo 3 cilinders.. eerder een 324 graden nokkenas die aan het inslijpen is hahahahah :vertag

Originally posted by Elektric S

Het leek anders toch meer op 3cil

ik strate zelf mijn auto... ding liep echt op 4 cilinders???????

kweet niet hoe je het wilt onderbouwen maar goed.....

Een 8v met zo'n extreme nokkenas loopt stationair heel raar maar dit is voor de volle 100% 4 cilinders :vertag

Terug
Naar boven