• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Hierbij even een fotootje van de motorsteun voor 2 liter inbouw, zoals fase (dennie) het heeft gedaan met de corsa B. Mooie oplossing denk ik met de originele corsa B motorsteunrubbers :vertag

steun.jpg

Ok no problem. Is dat deel gelast aan het originele motoresteunrubber?

Ziet er wel uit als een 'ok'-oplossing

Nee dat motorsteun rubber zit met de originele bout en moer vast. Deze oplossing is volgens mij ook wel ok. Hij heeft een plaat van 10 mm gepakt (of misschien nog wel dikker), dus dat zit wel snor :) :vertag

Leuke oplossing maar werkt alleen als je geen hydraulische stuurbekrachtiging hebt. En je originele steun los wil :(

Is die steun iets wat ook vermenigdvuldigd kan worden? We zijn hier namelijk bezig met nog een 20xe-swap, lijkt me wel goed om dit eens te proberen.

Origineel gepost door max

Leuke oplossing maar werkt alleen als je geen hydraulische stuurbekrachtiging hebt. En je originele steun los wil :(

ja idd. Ik kon de oliepomp voor de stuurbekrachtiging ook niet vinden :)

En of ze vermenigvuldigt kunnen worden...? Zelf bakken en braden denk ik

Het werkt ook als je stuurbekrachtiging hebt.

Gewoon ander stuurhuis erin of de jouwe ombouwen en die stuurbekrachtiging weg.

wie heeft er stuur bekrachtiger nodig dan ?

ik rij al zo lang ik m'n rijbewijs heb zonder stuurverkrachter :P

nou heb ik ook een lichaamsbouw die iets grooter is als het gemiddelde :angel

EDIT: en het is onnodig gewicht :angel :D

Origineel gepost door freek corsa

nou heb ik ook een lichaamsbouw die iets grooter is als het gemiddelde :angel

is dat dan geen onnodig gewicht?:P

ik heb het ook al 4 jaar zonder stuurbekrachtiging gedaan, gaat perfekt en nou wil ik niet zeggen dat ik kwa formaat bovengemiddeld ben, maar stuur ronddraaien terwijl de auto stilstaat is nooit een probleem geweest.

je moet ook niet aan je stuur lopen rossen terwijl je auto helemaal stil staat hé haha.. maar goed dit gaat allemaal wel een beetje erg off topic..

Je gewicht en je lichaamsbouw heeft niets uit te staan met een 2.0 ombouw :jerry:jerry:jerry

-offtopic jawel.............

of je het wel zelf kunt, je kunt ook zo gebouwd zijn dat je zelf een 2liter nodig hebt om op gang te komen...als je snapt wat ik bedoel:P -offtopic

Maar eh, ik heb ook nog nooit stuurbekrachtiging gehad, en deert me niet echt.

heb zelfs in mijn A kort stuurhuis gebouwd, dus nog zwaarder sturen zeg maarking:

Terug
Naar boven