• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Origineel gepost door sjoerdps

heb zelfs in mijn A kort stuurhuis gebouwd, dus nog zwaarder sturen zeg maarking:

Waar heb je dat stuurhuis vandaan dan ?

Enne lichaamsgewicht heeft wel met 2 liter ombouw te maken.

F=m*a. Dus als je vanjezelf al een hoge massa (m) hebt, moet je meer kracht (F) hebben om dezelfde versnelling (a) te verkrijgen. En als je dan een 1.2tje hebt, dan is een 2L ombouw onoverkombaar king:

ik hoopte dat hij een stuurhuis uit een ander type opel had gepakt. Dus ik wacht zijn reactie even af Joop, voordat ik de boot naar Engeland pak :P

En optie is om een stuurhuis met stuurbekrachtiging te pakken uit een B (mits het een beetje past), maar dan zonder pomp.

ik heb inderdaad een opel stuurhuis gebruikt;)

precies wat jij zegt heb ik ook gedaan, een b stuurhuis met stuurbekrachtiging.

alleen bekrachtiging niet gebruiken, deze afdoppen.

niet allemaal, maar daar kom je vanzelf achter, want dan kun je niet meer sturen:jerry

en je moet de stuurarmen inkorten.

ik meen zo effe dat het 3 cm was, maar of je er 4 pakt maakt ook niet uit

dat is wel te corrigeren met de kogeldraad

Enne lichaamsgewicht heeft wel met 2 liter ombouw te maken.

F=m*a. Dus als je vanjezelf al een hoge massa (m) hebt, moet je meer kracht (F) hebben om dezelfde versnelling (a) te verkrijgen. En als je dan een 1.2tje hebt, dan is een 2L ombouw onoverkombaar king:

:jerry:jerry

Met zo n race stuur huis kun je niet op de weg rijden dat is 2.5 draai van links naar rechts,en Zo n stuurbekrachtigings huis is 3 van links naar rechts

Morgen langs de metaalboer even wat spul halen voor de motorsteunen.

Nu heb ik alle tekeningen, behalve die voor de stuurbekrachtigings pomp, die was toch ook ergens op internet te vinden? Wie o wie?!

Thnx voor de link

Waarom zou het niet voor normaal op straat kunnen: vanwege te zwaar draaien? Niet dat ik van plan was om zo'n ding aan te schaffen hoor, ietsje te duur. Een tigra/corsa B stuurhuis met stuurbekrachtiging ben ik wel van plan te pakken, maar dat is voor mijn 10-jarenplan van mijn corsa sedan (er zijn inmiddels al 2 jaar verstreken, dus de deadline nadert :D).

Origineel gepost door NOVA-1.2?

Thnx voor de link

Waarom zou het niet voor normaal op straat kunnen: vanwege te zwaar draaien? Niet dat ik van plan was om zo'n ding aan te schaffen hoor, ietsje te duur. Een tigra/corsa B stuurhuis met stuurbekrachtiging ben ik wel van plan te pakken, maar dat is voor mijn 10-jarenplan van mijn corsa sedan (er zijn inmiddels al 2 jaar verstreken, dus de deadline nadert :D).

Heel erg zwaar draait dat,auto met stuurbekrachtiging, waarvan de stuur bekrachting is uitgevallen en dan nog iets zwaarder

ik heb er in de tigra al een proefritje meegedaan en is eigenlijk goed te doen in een auto zonder comfort. Voor een dagelijkse auto is het niks nee, maar het is voor de corsa, dus dan mag dat.

20se? waar komt dat blok vandaan dan?

20seh is wel bekend, of een 18se.

maar er zijn zat mensen die een 8klepper in hun B hebben hangen

Terug
Naar boven