• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Originally posted by stoppelflieger

En ffe over het onderwerp goede onderdelen verkrachten...

Denk dat 5% van dit forum evenveel aandacht geeft aan de techniek van zijn auto als dat van een knaf standaard klasse rijder:vertag

Motoren zijn nieuwwaardig en worden ook zo gehouden,de auto's die hadden anders al enkele jaren op de sloop gelegen!!

noem het levensverlenging:jerry

Ik ben bij dennis geweest en heb hier dus onderdelen van deze heren thuis liggen.. En zoals je nu ook al aangaf, het spul is van binnen idd als nieuw :thumbup:thumbup

Ik had ook wel vooroordelen, maar die zijn sinds een paar weken verdwenen.. Kheb nu de keerzijde gezien hoe daar ook mensen super serieus met de sport omgaan, en hoe de motoren onderhouden worden :thumbup

origineel gepost door max

Koeling

Voor een optimale koeling is het verstandig om een radiateur te gebruiken

van één van onderstaande motortype's (volgens kenteken):

C16XE

X16XE

X14XE

Wanneer je volgens kenteken niet 1 van de bovenstaande motoren hebt dan kun je

je orginele radiateur het beste vervangen voor een radiateur van 1 van de bovenstaande types.

Wanneer je je motor extreem gaat tunen, adviseren wij een radiateur aan te schaffen van een x16xe met airco.

Je kunt dan met een orginele krulslang van opel je radiateur aansluiten op je thermostaat.

Artikel nummer 1337388 Astra F c18nz <1997

Staat zo op Corsa-novatuning.nl

Ik heb mn gsi radje kapot gemaakt, had gebeld voor een nieuwe. Kost maar 75 euro.

Kan wel is bellen voor een Airco rad....zal niet veel duurder wezen denk ik.

Komt dat radieuteurtje niet tegen de leidingen aan van de stuurbekrachtiging?

ik had een 1,2 16v airco, daar is alles van over te zetten naar de c20xe, alleen heb ik de airco niet meer geinstalleerd want dat was me te veel werk (pomp pasmaken e.d.)

de rad is net zo groot als van de 16xe airco, en de krulslang van de 12xe past op de 20xe.

als je nog een airco rad zoekt heb m dus over, heeft 6 maanden op de auto gezeten maar de pomp was stuk dus noooit gebruikt.

me maatje wil een NE in zijn tieg, aangezien t een x16xe is met stuurverkrachtiging zal dat een B variant zijn?

origineel gepost door ErwinP

ik had een 1,2 16v airco, daar is alles van over te zetten naar de c20xe, alleen heb ik de airco niet meer geinstalleerd want dat was me te veel werk (pomp pasmaken e.d.)

de rad is net zo groot als van de 16xe airco, en de krulslang van de 12xe past op de 20xe.

als je nog een airco rad zoekt heb m dus over, heeft 6 maanden op de auto gezeten maar de pomp was stuk dus noooit gebruikt.

u2u ;)

:thumbup super topic :thumbup

Maaarrrrrrrrrrrrrr, mag ik iets brutaals zeggen!

Is het misschien een idee om dit topic eens op te schonen van onrelevante posts, zodat het goed en duidelijk overzichtelijk blijft.

Ik overweeg dus ook om misschien een SEH in de corsa te bouwen, maar 65 pagina's.

Daar kun je wel een volle dag voor gaan zitten.

m@zzel

PS: nu doe ik het zelf ook, dus gooi deze post er dasn ook maar af.

Ff een vraagje over de stuurbekrachtiging.

Heb nu dus een 8klepper waarvoor ik een steun gelast heb voor een stuurpomp met v-snaar poelie.

Van de zomer gaat die er uit en komt er een 16klepper voor terug.

Kan ik dan dat spul weer gebruiken?

Krukastandwielen waren niet gelijk van elkaar toch?

Dus poelie op de krukas is niet over te zetten lijkt mij.

je kunt alleen de poelie niet weer gebruiken.

de rest van de delen wel.

maar is toch een standaard poelie, de gaten zitten alleen anders maar poelies zijn verder gelijk aan elkaar :agent

k heb een vraagje

zit te denken om aankomende zomer mijn oude c20xe uit de dett in de b te bouwen

alleen heb zitten kijken op cnt alleen ik heb een variant 1 93 er

wat ies hier de oplonssing voor de motorsteun aan de distrie kant

kan t nie vinden op de site of kijk ik er overheen ?

ge hoeft alleen de motorsteun te pakken die op onze site staat.

dus ff alle tekeningen downloaden van de corsa B.

Deze steun moet je gaan bouwen:

76.jpg

pdf van de steunen staat gewoon op onze site

Super tekeningen marcel...vooral nadat jij ze voor me uitgeprint had (Y)

Heb ze goed kunnen maken met die tekeningen erbij (Y)(Y)

Terug
Naar boven