• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Ik begin eerst met het onderstel + remmen. Als het moment er is zal ik je een berichtje sturen, in ieder geval bedankt :thumbup

Draadjes Draadjes en nog eens draadjes!

Ben bezig om de kabelboom van de auto aan te sluiten.

Ik heb van achter naar voren een dikke plus kabel (accu achterin)

Deze zit op de startmotor.

Welke draad is dan vanaf het contact naar de startmotor?

En Welke is normaal bedoelt voor de plus van de accu?

Ik heb een dikke zwarte met oog, en 2 zwarte samen in een oog.

Als ik die dikke zwarte op de plus hou heb ik overal stroom op staan, lijkt mij dat die op de accuplus moet...

Maar dan kan ik nog geen kabel vinden die onder stroom komt bij het starten, op het contactslot zelf is het een zwarte draad die onder stroom komt dan....maar verder???

Het was idd zwart rood...dit gedeelte van de boom kon ik op de corsanova tuning site vinden.

Zat verstopt in een 3 polige stekker...samen met het draadje voor de oliedrukschakelaar en de dynamo.

Motortje kan nu rond draaien op de startmotor:agent

Moet nu alleen de overige stekkers nog weten wat wat is...

Motor gaat zonder computer draaien dus hoef alleen nog de temperatuursensor draad plaatsen.

Moeten een hoop stekkers/draden uit omdat ik die niet gebruik op deze motor.

origineel gepost door fjanssen

origineel gepost door sinister

Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden.....

(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus....TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten... :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt.... F.Janssen:thumbdown slechte reclame

Is wel een oud bericht...maar wil toch ff een misverstand uit de wereld helpen, omdat men mij weleens vraagt om assen te leveren....

Het is namelijk zo dat ik GEEN assen los lever....

De reden hiervoor is dat ik niemand onder de duiven wil schieten en verwijs daarom ook altijd naar Patrick Mathijssen...

Daar kan iedereen de losse assen en ombouwdelen bestellen...

Dit wordt ook in iedere mail of telefoongesprek aangegeven...NOOIT anders....immers ieder mailtje of telefoontje wordt door mij persoonlijk beantwoord...

Het is dus zeker niet zo dat ik alleen hele ombouwen wil binnenslepen...immers ik weet het nu al niet af te krijgen...(wordt tijd voor een assistente...of nee toch niet...dan heb ik nog minder tijd.... :P )

Nee zonder gekheid...

Ik wil iedereen helpen, maar niet ten koste van iemand anders...

Leven en laten leven heet dat...

Groetjes Frank Janssen

Ik ben niet zo heel veel op het forum laatste tijd dus zag dit bericht ook weer wat later...

Snap heel goed je standpunt.

Het een en ander is denk ik verkeerd over gekomen doordat ik de info viavia verkregen heb.

Mocht ik je in persoon beledigd hebben in wat voor manier dan ook hiervoor mijn excuses!!

(ik was in die tijd ook wat prikkelbaar omdat er een en ander had tegen gezeten :P)

Greetz Arnold

Ben bezig met de corsa om de boel aan het vonken te krijgen.

Heb een bobine...een onstekingsunit (golf gti) en een aangepaste gsi (8v) ontsteking, daar in zitten onderdelen van een golf gti...

Heb de volgende aansluitingen.

Op de bobine...-1 een groene draad (die loopt naar het onstekingshuis en het onstekingsunitkastje)

15+ een zwarte(vanaf onstekingsunit) en een contactdraad...

en een dikke massa van af de onstekingsunit

Heb een bougiekabel met een bougie in de bobine gehad en de auto met de startmotor rond laten draaien...

Geen vonk.

Bobine kapot dus?

hoe heb je je bobine vast zitten dan? hangt die los ofzo??

Verder zou de +15 op de bobine een gewoon geschakelde + moeten zijn.

Heb je deze rechtstreeks getrokken?

de +1 is voor je toerenteller..

ff checkuh..

ik heb de koelslangen gebruikt die op me donor 16v zaten, dus ik weet niet wat corsa en wat 16v is..

vanaf de zijkant van de kop naar t kachelhuis, dat is een ingekorte slang van de 16v?

die is gepoft vanmiddag:mad:

origineel gepost door corsaboy

hoe heb je je bobine vast zitten dan? hangt die los ofzo??

Verder zou de +15 op de bobine een gewoon geschakelde + moeten zijn.

Heb je deze rechtstreeks getrokken?

de +1 is voor je toerenteller..

Hij hangt in een beugel van een oude bromfietsdemper :P daar zit een stuk rubber tussen (om de bobine heen) om de grootte wat op te vullen....

Het huis van de bobine maakt zo dus geen massa...

maar weet niet of dat uit moet maken.

De 15 gaat via het contact ja...daar zit ook mijn brandstofpompje nu op.

dat van die 1 is een goeie...dan moet ik daarvoor ook nog een draadje trekken. :thumbup

Ik zal morgenaaf even een andere bobine proberen iig.

Of ik bestel een nieuwe Rode Bosch....

Ontsteking moet werken met de module, hall gever en de bobine zelf.

Dwz plus aansluiten op de bobine en zorgen dat de bedrading naar de hallgever ook klopt:plus ,min en signaal!

origineel gepost door mayhem

ff checkuh..

ik heb de koelslangen gebruikt die op me donor 16v zaten, dus ik weet niet wat corsa en wat 16v is..

vanaf de zijkant van de kop naar t kachelhuis, dat is een ingekorte slang van de 16v?

die is gepoft vanmiddag:mad:

Het is geen corsa A slang, dus dan zal het wel een slang van een 16V moeten zijn.

origineel gepost door robbyrood

Ontsteking moet werken met de module, hall gever en de bobine zelf.

Dwz plus aansluiten op de bobine en zorgen dat de bedrading naar de hallgever ook klopt:plus ,min en signaal!

op de halgever heb ik een plusje...vanaf contact (heb ik gechecked) een massa....en een signaaldraad.

Heb nu een goeie bobine geprobeerd (van een lopende auto af gekomen) Niks....trek ik de stekker los van de hallgever, en prik ik met mn lampje de massa aan in die stekker.....geeft ie een flauw vonkje op de bougie..

Ik vraag me af of mn hallgever wel goed is/werkt.

Begin aardig te twijvelen aan het spul wat ik toen van graffitshadow had overgenomen, aangezien hij het nooit fijn aan het lopen heeft gehad. Maar hij had wel een vonk zei die :hmmz

Ik heb wel een setje van een 18E thuis liggen, daar zit ook een golf2 (bosch) module aan dacht ik.

Die kan ik wel eens langs komen brengen op de motor. ( dan kan het wel ff duren )

ik wou vandaag mn c20ne in mn Atje tr 1.2 origineel leggen met een f15 bak maar iets klopt niet.

ik heb de 2 baksteunen vast zitten de achterste met een 12 mm spacer ertussen dit zijn de originele steunen uit de corsa zelf.

maar het blok ligt nu met het thermostaathuis op de (rechtse) motorsteun, dus het deel op de carrosserie.

het blok ligt nu ook scheef in de auto. rechterkant ligt een cm of 4 te hoog.

weet iemand wat hier van de oorzaak kan zijn? wil mn karretje eigenlijk snel afmaken:wub

alvast bedankt Ted-Jan

Terug
Naar boven